Skoda podsumowała 2022 rok. Czesi na minusie, ale z optymizmem w przyszłość

W 2022 roku Skoda dostarczyła polskim klientom ponad 42 tysiące nowych aut, co przełożyło się na ponad 10-procentowy udział w rynku. Jak wszystkie marki również Skoda walczyła z licznymi wyzwaniami, niedoborem półprzewodników i problemem z łańcuchem dostaw.

Publikacja: 17.01.2023 08:09

Skoda podsumowała 2022 rok. Czesi na minusie, ale z optymizmem w przyszłość

Foto: mat. prasowe

Finalnie czeska marka zachowała pozycję wicelidera oraz swój procentowy udział w rynku. Na całym świecie Skoda dostarczyła 731 300 aut. Numerem jeden w portfolio Skody była Octavia (blisko 11 tys. sztuk), na miejscu drugim znalazła się Fabia (ponad 7,5 tys. egzemplarzy). SUV-y: Kamiq, Karoq i Kodiaq zanotowały wzrost popytu względem wyników z 2021 roku. Wzrosła także sprzedaż Skody Superb. – 2022 rok był kolejnym, który upłynął pod znakiem ograniczonej dostępności półprzewodników. Do tego doszła niepewność popytu. Z tego względu ubiegłoroczne wyniki nie odzwierciedlają potencjału naszej marki, ale patrzymy w przyszłość z optymizmem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niesłabnącą popularność naszych SUV-ów oraz flagowej Skody Superb. Wzorowym przykładem jest tu model Kamiq – gdy tylko poprawiła się jego dostępność, sprzedaż znacząco wzrosła – powiedział Tomasz Porawski, Dyrektor Marki Skoda w Polsce.

Czytaj więcej

Lista wszystkich nowych modeli aut, które pojawią się w 2023 r.
Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

mat. prasowe

Skoda dostarczyła klientom na całym świecie 731 300 samochodów (-16,7 proc.). W Europie Zachodniej marka zrealizowała 377 000 dostaw (-7,8 proc.), w tym 134 300 w Niemczech, które są obecnie największym pojedynczym rynkiem zbytu. W Europie Środkowej przekazano klientom 148 000 pojazdów (-9,8 proc.), z czego 71 200 sztuk (-11,0 proc.) w rodzimych Czechach. W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, Skoda dostarczyła 31 600 samochodów (-11,9 proc.). W Chinach dostawy do klientów spadły do 44 600 egzemplarzy (-37,4 proc.). Imponujący wzrost odnotowano natomiast w Indiach – aż o 127,7 proc. (51 900 aut). Kolejnym krokiem ma być ekspansja marki w Wietnamie. W 2022 roku w ujęciu globalnym najlepiej sprzedającym się modelem pozostawała Octavia (141 100 sztuk, -29,7 proc.), a za nią uplasował Kamiq (96 300; -20,3 proc.) oraz Kodiaq (94 500; -4,2 proc.). Kolejne miejsca zajęła Fabia (92 700; -6,5 proc.), Karoq (87 700; -26,4 proc.) oraz w pełni elektryczny Enyaq iV (53 700; +20,0 proc.).

Skoda Kamiq

Skoda Kamiq

mat. prasowe

– Nigdy wcześniej Skoda nie stanęła przed tak rozległymi wyzwaniami jak w ubiegłym roku. Pomimo tych trudnych czasów nasza firma stale się rozwija – dzięki atrakcyjnemu i nowoczesnemu portfolio modeli, obejmującemu zarówno auta elektryczne, jak i spalinowe, a także za sprawą silnego, zmotywowanego zespołu oraz bliskiej współpracy z naszym partnerem społecznym, Kovo. Wykazaliśmy się elastycznością – cechą, która jest teraz, w tak szybko zmieniającym się środowisku, ważniejsza niż kiedykolwiek. Dzięki przyspieszeniu naszej ofensywy w segmencie elektromobilności jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzące lata i będziemy nadal wzmacniać pozycję Czech jako kluczowego hubu w branży motoryzacyjnej i elektromobilności. W 2023 r. sytuacja na rynku pozostanie napięta, ale z ostrożnym optymizmem zakładamy, że będzie się poprawiać w nadchodzących miesiącach. Co więcej, nasza strategia już się sprawdza, a produkty naszej marki są bardzo dobrze odbierane przez klientów. To solidne podstawy, by z sukcesem przeprowadzić Skodę przez 2023 r., kiedy to zamierzamy m.in. wprowadzić na rynek nową generację modeli Superb i Kodiaq – powiedział Klaus Zellmer, dyrektor generalny Skoda Auto.

Skoda Enyaq RS iV

Skoda Enyaq RS iV

mat. prasowe

Czytaj więcej

Rosjanie pokazali nowego Moskwicza. Budowany jest na chińskiej licencji

Finalnie czeska marka zachowała pozycję wicelidera oraz swój procentowy udział w rynku. Na całym świecie Skoda dostarczyła 731 300 aut. Numerem jeden w portfolio Skody była Octavia (blisko 11 tys. sztuk), na miejscu drugim znalazła się Fabia (ponad 7,5 tys. egzemplarzy). SUV-y: Kamiq, Karoq i Kodiaq zanotowały wzrost popytu względem wyników z 2021 roku. Wzrosła także sprzedaż Skody Superb. – 2022 rok był kolejnym, który upłynął pod znakiem ograniczonej dostępności półprzewodników. Do tego doszła niepewność popytu. Z tego względu ubiegłoroczne wyniki nie odzwierciedlają potencjału naszej marki, ale patrzymy w przyszłość z optymizmem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niesłabnącą popularność naszych SUV-ów oraz flagowej Skody Superb. Wzorowym przykładem jest tu model Kamiq – gdy tylko poprawiła się jego dostępność, sprzedaż znacząco wzrosła – powiedział Tomasz Porawski, Dyrektor Marki Skoda w Polsce.

Producenci
Ile można zarobić pracując w BMW? Znamy listę płac robotników, inżynierów i zarządu
Producenci
Amerykański gigant motoryzacyjny traci swoją pozycję w Chinach
Producenci
Ile można zarobić pracując w Mercedesie? Znamy listę płac od członka zarządu do stażysty
Producenci
Polski przemysł motoryzacyjny z rekordową produkcją, eksportem, ale słabymi prognozami
Producenci
To nie koniec hiszpańskiej marki. Seat z rekordowymi zyskami i ofensywą modelową
Producenci
Volkswagen ma problem z popytem na modele elektryczne. Produkcja wstrzymana