Ruszyła produkcja w fabryce samochodów w Moskwie. Nowy Moskiwicz powstał dzięki chińskiemu inwestorowi, firmie JAC Motors, która sprzedała Rosjanom licencję na produkcję modelu JS4, który w Chinach dostępny jest również z napędem elektrycznym. Kompaktowy SUV JS4 w wydaniu rosyjskim nosi nazwę Moskwicz 3 i jest napędzany 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy od 109 do 150 KM. Do końca tego roku ma powstać około 600 egzemplarzy Moskwiczów. w późniejszym czasie do oferty trafi również elektryczna odmiana o nazwie Moskwicz 3e.
Czytaj więcej
Rosja wznawia produkcję sowieckiego auta modelu Moskwicz. Będzie produkowane w byłych zakładach Renault z wykorzystaniem technologii i części z Chin.
Nowy Moskwicz jednak nie będzie miał łatwo znaleźć odbiorców na rynku. Model został wyceniony na kwotę 1,97 mln rubli (około 123,5 tys zł) czyli jest dwa razy droższy od Renault Dustera, którego można było kupić za kwotę 1,3 mln rubli (ok. 81 tys. zł). Nawet dostępny na rosyjskim rynku oryginalny JAC JS4 jest tańszy od Moskwicza i kosztuje od 1,7 mln rubli (około 106 tys. zł). Moskiewskie zakłady produkujące Moskwicze powstały w 1930 roku. W komunizmie fabryka produkowała samochody, które co prawda były przestarzałe, ale wystarczające dla rosyjskiego odbiorcy. Po rozwiązaniu ZSRR, Moskwicz wpadł w ogromne długi i w 2010 roku zniknął z rynku. Fabrykę przejęło Renault, które zmodernizowało zakład i rozpoczęło produkcję m.in. modeli Dacii, które na rynku rosyjskim miały logotyp Renault. Francuzi jak wszystkie inne motoryzacyjne marki wycofały się z rynku po inwazji Rosji na Ukrainę.