Mercedes jest gotowy na prawdziwy przewrót. Ola Källenius, CEO Mercedesa określił nowy kierunek rozwoju, który zdecydowanie zmierza w stronę luksusu. Nie wszystko, co znajduje się w aktualnym portfolio będzie pasować do nowej strategii. Mercedes podzieli swoje modele na trzy kategorie: luksus bazowy, luksus podstawowy i luksus klasy najwyższej. A to oznacza też niestety wyższe ceny modeli. Ostatnie wyniki biznesowe pokazują jednak, że taka koncepcja powinna się sprawdzić w praktyce. Pasuje również do tego fakt, że z oferty zniknęły modele dostępne w budyniowym kolorze taksówki.
Czytaj więcej
Polska jest piątym rynkiem na świecie dla Mercedesa klasy S – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO Central & Eastern Europe Mercedes-Benz.
W przyszłości ponad 75 proc. wszystkich inwestycji będzie przeznaczonych na rozwój modeli luksusowych. Według producenta jest to odpowiedź na rosnący popyt w tym segmencie. W 2021 r. Klasa S odnotowała 40 proc. wzrost sprzedaży, a Maybach i AMG również osiągają znakomite wyniki. W związku z tym wszystkie modele Maybacha i AMG, a także EQS, Klasa S, GLS i Klasa G będą funkcjonować pod nazwą "Top-End Luxury". Jako kolejny filar najwyższej kategorii, Mercedes planuje limitowane i ultra-ekskluzywne modele specjalne dla lojalnych klientów i kolekcjonerów pod nazwą "Seria Mythos". Oczekuje się, że do 2026 roku udział w sprzedaży modeli z najwyższej półki wzrośnie o około 60 procent.
Mercedes Klasy S
Model Vision AMG, całkowicie elektryczna Klasa G, Maybach, nowy Mercedes-AMG SL służą jako wskazówka, w jakim kierunku zmierza Mercedes. Plan przejścia na napęd w pełni elektryczny do 2030 r. ma być realizowany wszędzie tam, gdzie "pozwolą na to warunki rynkowe". W ten sposób Mercedes pozostawia otwarte drzwi dla innych koncepcji napędu.