Aktualizacja: 13.02.2025 11:30 Publikacja: 18.05.2022 12:24
Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO Central & Eastern Europe Mercedes-Benz
Foto: mat. prasowe
Jak sobie poradził Mercedes w Polsce w 2021 roku?
W ramach tego, co było możliwe jesteśmy bardzo zadowoleni. Mercedes znaczenie urósł sprzedażowo w stosunku do poziomu sprzed ponad 10 lat. Udało nam się to utrzymać dobry wynik również w czasie pandemii. Gdybyśmy tylko mieliśmy większą dostępność samochodów, to zapewne sprzedalibyśmy ich znacznie więcej. Niestety przez sytuację z półprzewodnikami, jaka obecnie panuje, sporo klientów musi długo czekać na swój nowy samochód. Ale, jesteśmy więcej niż zadowoleni z ilości klientów, którzy są zainteresowani kupnem Mercedesa. Co równie ważne, jesteśmy w Polsce na siódmym miejscu pod względem rejestracji w Polsce. Na poziomie globalnym rynek polski jest też bardzo silny- Mercedes z niektórymi modelami plasuje się bardzo wysokich pozycjach. Dla przykładu Polska jest piątym rynkiem na świecie dla Mercedesa klasy S!
Volkswagen przeprowadził restrukturyzację, zoptymalizował procesy produkcyjne. Ale to wszystko nie pomoże, jeśli sprzedaż nie zacznie znów rosnąć. Musimy pozyskiwać nowych klientów, w tym takich, którzy wcześniej nie myśleli o kupnie, czy nawet korzystaniu na co dzień z samochodu - mówi Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.
To preferencje klienta powinny decydować o kierunku strategii i rozwoju marki, a nie inne kwestie – mówi Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe.
Mamy dobrze skonstruowaną ofertę dla klienta Seata. Widzę tu dobrą perspektywę na przyszły rok. Co do Cupry to nigdy w historii tej marki nie mieliśmy tak dużego zainteresowania samą marką i jednocześnie szerokiego portfela modelowego nowych produktów jak teraz - mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek Seat i Cupra.
Futurystyczne samochody o prostych liniach często przyciągają uwagę swoją minimalistyczną elegancją i nowoczesnym designem - mówi Łukasz Czub, malarz i plakacista.
Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli elektryków i hybryd typu plug-in – mówi Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.
Donald Trump zapowiedział cofnięcie wszystkich dopłat do budowy zakładów produkujących samochody elektryczne i baterie do nich. W projekty związane z elektromobilnością zainwestował Ford ok 3 mld dolarów, tyle samo przeznaczył na zwiększenie produkcji elektryków General Motors, BMW wydało 1,7 mld dolarów na nowy zakład w Karolinie Północnej, a Hyundai zainwestował w nową fabrykę aż 5 mld dolarów.
Volkswagen przeprowadził restrukturyzację, zoptymalizował procesy produkcyjne. Ale to wszystko nie pomoże, jeśli sprzedaż nie zacznie znów rosnąć. Musimy pozyskiwać nowych klientów, w tym takich, którzy wcześniej nie myśleli o kupnie, czy nawet korzystaniu na co dzień z samochodu - mówi Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.
Chciałbym, by rząd działał szybciej i skuteczniej. Oczekuję m.in. uszczelnienia 800+ dla Ukraińców, ustaw naprawiających wymiar sprawiedliwości, odblokowania inwestycji energetycznych, liberalizacji prawa aborcyjnego – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent stolicy, wiceszef PO, kandydat KO na prezydenta Polski.
Ferrari zarobiło w zeszłym roku mnóstwo pieniędzy. Zyski wzrosły znacząco i to mimo to, że sprzedano tylko o 89 samochodów więcej niż w roku poprzednim.
Nowy cennik promocyjny EV9 kończy się na kwocie 224 199 zł netto, co oznacza, że wszystkie wersje tego 6- lub 7-miejscowego ponad 5-metrowego elektrycznego SUV-a są dostępne w ramach programu rządowego „NaszEauto”. Jest haczyk - promocja dotyczy wyprodukowanych w 2023 r. EV9 w najbogatszej wersji wyposażenia GT-Line.
To, że w ostatnich latach liczba osób ubezpieczonych w ZUS rośnie, zawdzięczamy migrantom, którzy pracują i płacą składki. Bardzo ich potrzebujemy, bo częściowo uzupełniają lukę demograficzną, która się wytworzyła - mówi prof. Agnieszka Chłoń-Domińczak, prorektor SGH ds. nauki.
Jeżeli gdzieś za naszych rządów popełniono błąd, to odstępując od nowego traktatu polsko-ukraińskiego. Niestety, elitom ukraińskim zabrakło wyobraźni, a nam odwagi - mówi Michał Dworczyk, były szef kancelarii premiera Mateusza Morawieckiego.
Nie wystarczy ograniczać się wyłącznie do tego, że jesteśmy. Mam nadzieję, że nam się to udaje, że Wawel jest miejscem tętniącym życiem – bez tego bylibyśmy tylko bardzo kosztownym magazynem arcydzieł - mówi prof. Andrzej Betlej, dyrektorem Zamku Królewskiego na Wawelu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas