Aktualizacja: 21.11.2024 15:49 Publikacja: 18.05.2022 12:24
Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO Central & Eastern Europe Mercedes-Benz
Foto: mat. prasowe
Jak sobie poradził Mercedes w Polsce w 2021 roku?
W ramach tego, co było możliwe jesteśmy bardzo zadowoleni. Mercedes znaczenie urósł sprzedażowo w stosunku do poziomu sprzed ponad 10 lat. Udało nam się to utrzymać dobry wynik również w czasie pandemii. Gdybyśmy tylko mieliśmy większą dostępność samochodów, to zapewne sprzedalibyśmy ich znacznie więcej. Niestety przez sytuację z półprzewodnikami, jaka obecnie panuje, sporo klientów musi długo czekać na swój nowy samochód. Ale, jesteśmy więcej niż zadowoleni z ilości klientów, którzy są zainteresowani kupnem Mercedesa. Co równie ważne, jesteśmy w Polsce na siódmym miejscu pod względem rejestracji w Polsce. Na poziomie globalnym rynek polski jest też bardzo silny- Mercedes z niektórymi modelami plasuje się bardzo wysokich pozycjach. Dla przykładu Polska jest piątym rynkiem na świecie dla Mercedesa klasy S!
Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli elektryków i hybryd typu plug-in – mówi Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.
Transformacja napędowa będzie coraz bardziej zauważalna nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie. Prognozy zakładają, że na koniec roku globalna liczba rejestracji pojazdów elektrycznych wyniesie 57 milionów sztuk. Mimo wzrostów w sektorze elektromobilności, są jednak wyzwnania, które należy brać pod uwagę - mówi Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto.
Obecna koncepcja miast musi ulec zmianie. Konieczne jest otworzenie ulic na mieszkańców i umożliwienie im spędzania czasu bez zgiełku i zanieczyszczeń z szeroko pojętego transportu- mówi Gil Penalosa, urbanista, założyciel kanadyjskiej organizacji non-profit 8 80 Cities oraz założyciel Cities for Everyone.
Przenosimy naszą siedzibę do Warszawy, zmiany w odpowiedzialności importerskiej niosą ze sobą także konieczność powiększenia zespołu. Stanowimy mocny team i wierzę, że w najbliższych miesiącach dołączy do nas wielu nowych fachowców, przyczyniających się do przyszłych sukcesów Porsche w Polsce - mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Stellantis jest gotów na ewentualne ewolucje obecnych celów. Na różne zmiany, opóźnienie lub przyspieszenie terminów - mówi Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska.
Jeszcze niedawno samochody elektryczne nie tylko stanowiły rzadkość na drogach, ale przede wszystkim były dobrem luksusowym, na które mogli sobie pozwolić nieliczni. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, a doskonałym przykładem jest nowa Kia EV3, której ceny po dopłatach z programu “Mój Elektryk” zaczynają się już od 139 900 zł. To jednak nie wszystko, bo ten zgrabny crossover jest naszpikowany innowacjami i oferuje nawet ponad 770 km zasięgu w trybie miejskim! Zaciekawieni?
Udział tego sektora rynku w tym roku przekroczy 45 proc. wartości zakupów. Tanie sklepy, mimo ograniczonej oferty, narzucają swój model innym sektorom, co przekładać się będzie na ograniczanie oferty na sklepowych półkach.
Takie sieci, jak Biedronka, Lidl czy Aldi, zdobyły już blisko połowę polskiego rynku spożywczego. Teraz będą zmniejszać ofertę na półkach, by zaoszczędzić. To problem dla klientów i producentów.
Od 20 listopada br. w restauracjach McDonald’s dostępny jest burger drwala. Popularna kanapka sprzedawana jest tylko w sezonie jesienno-zimowym, a jej wprowadzeniu z reguły towarzyszy przemyślana akcja marketingowa.
Jose Munoz, Amerykanin hiszpańskiego pochodzenia został dyrektorem generalnym Hyundai Motor.Co. Jest pierwszym cudzoziemcem zajmującym tak wysokie stanowisko nie tylko w samym Hyundaiu, ale i w koreańskiej korporacji.
O godzinie 19:00, rozpocznie się cyfrowa premiera nowego modelu Skody. To elektryczny SUV Elroq, którego będzie można zobaczyć w Salonie Online. Skoda stawia na nowy rodzaj polskiej premiery auta, którego można zobaczyć bez konieczności wychodzenia z domu.
Spółka Jeronimo Martins Polska obiecywała zwrot wartości produktów promocyjnych na voucher, ale nie informowała o istotnych zasadach i ograniczeniach promocji. Prezes UOKiK postawił właścicielowi sieci Biedronka zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Urząd przygląda się też akcjom innych sieci, m.in. Lidla oraz Eurocash.
Lotus, Nissan, Audi, Volkswagen redukują miejsca pracy. Continental wdraża program oszczędnościowy, a Ford skraca czas pracy. To tylko kilka przykładów pogłębiającego się kryzysu w motoryzacji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas