Program został nazwany Future: Fast Forward. I będzie to największa w historii inwestycja przemysłowa w historii Hiszpanii, a Seat i Grupa Volkswagena zamierzają oficjalnie aplikować do udziału w programie Strategiczny Projekt Odbudowy i Transformacji Gospodarczej (PERTE), który ma na celu modernizację hiszpańskiej gospodarki. Wszystkie plany i inwestycje Grupy VW będą aktualne po tym, jak zgłoszenie do PERTE zostanie oficjalnie zatwierdzone. - Program Future: Fast Forward ma potencjał, aby przekształcić hiszpański przemysł motoryzacyjny i zdemokratyzować mobilność elektryczną w całej Europie — uważa Wayne Griffiths, prezes Seat S.A, który na tym stanowisku zastąpił Lukę de Meo.
- Ten projekt jest bardzo ważny – dla Volkswagena, Hiszpanii i całej Europy. Naszą ambicją jest zelektryfikowanie Hiszpanii i jesteśmy gotowi wraz z dostawcami zewnętrznymi zainwestować ponad 7 miliardów euro w przystosowanie naszych fabryk w Martorell i Pampelunie oraz stworzenie nowego obiektu, który zajmie się produkcją baterii elektrycznych w Sagunto od Walencją, gdzie zatrudnienie znajdzie 3 tysiące osób - powiedział Thomas Schmall, członek Zarząd Volkswagen AG, odpowiedzialny za technologię i przewodniczący Rady Dyrektorów Seat S.A. Planowane zdolności produkcyjne fabryki pod Walencją przewidują zdolności produkcyjne 40 GWh rocznie. Produkcja miałaby zacząć się już w 2026 roku, ale budowa zakładu musi rozpocząć się jeszcze w tym roku.
Czytaj więcej
Cupra przedstawia wizję elektrycznej przyszłości marki. Hiszpanie chcą do 2030 roku w pełni zelektryfikować swoją ofertę. Najnowszy koncepcyjny model, Cupra UrbanRebel Concept, ma być przykładem tych działań.
Fabryka w Walencji będzie „zielona”, zasilana energią odnawialną, która umożliwi zrównoważoną produkcję akumulatorów i będzie produkować najnowocześniejsze baterie Grupy Volkswagen. W planach jest także utworzenie Europejskiego Centrum Pojazdów Elektrycznych, zbudowanie zakładu produkcji ogniw akumulatorowych i pełnego ekosystemu lokalnego. Podczas konferencji w Barcelonie ogłoszono także wprowadzenie nowego modelu marki Cupra. Zelektryfikowany SUV w wersjach z miękką hybridą i plug-in-hybrid pojawi się w 2024 roku i będzie produkowany na Węgrzech. Nowa generacja technologii PHEV zapewni mu zasięg około 100 km w trybie elektrycznym. Ale będą również i modele całkowicie elektryczne, wśród nich Tavascan, która będzie miał premierę w 2024 roku oraz miejskie auto elektryczne z premierą rok później. W tym roku Cupra planuje podwoić swoją sprzedaż, sieć sprzedaży. Obroty mają wzrosnąć do 5 miliardów euro.
Cupra Tavascan Concept