- Mamy ambicję, aby do 2030 roku Cupra stała się marką w pełni zelektryfikowaną. W tym roku wprowadzamy na rynek model Cupra Born. W 2024 roku pojawi się Cupra Tavascan, a następnie przyjdzie czas Cupry UrbanRebel, nowej interpretacji niewielkiego, bezemisyjnego miejskiego samochodu. Skupimy się całkowicie na elektryfikacji, podczas gdy Seat oferować będzie auta z napędem hybrydowym i wysokowydajnymi silnikami spalinowymi – komentuje Wayne Griffiths, dyrektor generalny Cupra.
Według założeń koncernu to Seat S.A. ma być kluczowym graczem w rozwoju aut elektrycznych przez Volkswagen Group. Hiszpański producent stał się liderem Grupy w rozwoju miejskich aut elektrycznych, a pozostałe spółki Volkswagen Group rozwijają platformę dla pojazdów oraz system oprogramowania Cariad. Od 2025 roku z hiszpańskich linii produkcyjnych ma zjeżdżać ponad 500 tys. samochodów różnych marek Grupy rocznie.
Sama marka Cupra ma się dobrze. Od momentu premiery trzy lata temu sprzedano ponad 100 000 samochodów. Między styczniem a sierpniem tego roku Formentor stanowił 2/3 wszystkich sprzedanych samochodów marki. Przekroczono również swój pierwotny cel – osiągnięcie obrotu w wysokości 1 miliarda euro w 2021 roku.