Kiedy inni kombinują, skreślają, zmieniają, a finalnie wszystko to bierze w łeb, Audi jest ostoją spokoju i konsekwencji działania. Oferuje modele elektryczne, ale i klasyczne, z których nie rezygnuje, a je rozwija i to bardzo konsekwentnie, nie pomijając nawet silników diesla. Ten spokój i rozwaga działania odzwierciedla się w świetnej sprzedaży. W tym roku (styczeń–listopad 2025) na polskim rynku Audi jest numerem 1 wśród marek premium. Kiedy Porsche rezygnowało z benzynowego Macana, zasłaniając się zbyt drogimi do wprowadzenia zmianami nowych regulacji, Audi stworzyło nową, znakomitą generację Q5, która zbudowana jest na tej samej platformie MLB, ma wspólne silniki i podzespoły techniczne. Konsekwencją tej strategii jest teraz zupełnie nowe Audi Q3, również stworzone według sprawdzonych i dobrych zasad.
Audi Q3 Sportback
Produkowane od pierwszej generacji w 2011 r. w fabryce Seata w Martorell pod Barceloną Audi Q3 jest jednym z filarów marki. Sprzedano już ponad 2 mln egzemplarzy tego modelu. Teraz na rynek wchodzi nowe Audi Q3, już w swojej trzeciej odsłonie z bagażem sukcesów poprzedników i ambicją, by ponownie stać się liderem w klasie kompaktowych SUV-ów premium. W Polsce to właśnie Q3 było w 2024 r. najczęściej rejestrowanym autem w segmencie, wyprzedzając Volvo XC40 i BMW X1. Ale czy nowa generacja faktycznie wnosi coś więcej niż tylko świeży design i kilka elektronicznych gadżetów?
Czytaj więcej
Audi jeszcze nigdy nie grało w Chinach tak ofensywnie. Po latach opierania się na klasycznych mod...
Audi Q3 Sportback