Cupra Formentor VZ5: Taka właśnie powinna być Cupra

Cupra zaczyna pokazywać pazury. Oto nowa topowa wersja modelu Formentor. VZ5 jest wyposażony w 5-cylindrowy silnik 2.5 TSI o mocy 390 KM.

Publikacja: 20.07.2021 08:20

Cupra Formentor VZ5: Taka właśnie powinna być Cupra

Foto: moto.rp.pl

W całym tym ekotrendzie coraz trudniej o takie auta jak VZ5. Cupra będzie miała swojego elektryka i to jeszcze w tym roku, ale póki co przyszedł czas na topową odmianę Formentora VZ5. Model, który pasuje do wizerunku jak ulał. Zresztą ta submarka Seata kojarzy mi się z szybkimi i mocnymi samochodami. Spośród trzech oferowanych modeli – Ateca, Leon i Formentor – tylko w tym ostatnim można znaleźć silniki poniżej 200 KM mocy.

CZYTAJ TAKŻE: Trzecie na świecie Cupra Studio powstało w Warszawie

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Formentor miał swoją premierę w marcu 2020 roku. To pierwszy samodzielny model tej marki i tym samym nie ma odpowiednika w gamie Seata. To auto wygląda dobrze, groźnie i ciekawie z każdej strony. SUV coupe ma swój unikalny styl i charakter. Ale najważniejsze jest jak jeździ. Już po kilku zakrętach można stwierdzić, że to prawdziwy hot hatch. VZ5 nie wykazuje śladu podsterowności i w łuku długo pozostaje stabilny. To jest naprawdę dobre i szybkie auto. Dodatkowo wszystkie systemy działają tu tak jakby ich nie było. A pod karoserią kryją się wyszukane technologie jak chociażby mechanizm różnicowy rozdziału momentu obrotowego na tylnej osi, który pochodzi od Audi RS3. To jako rekomendacja powinno wystarczyć.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Jest też tryb driftu, który po pierwszych próbach może i nieco rozczarowuje (trzeba cały czas wciskać gaz do oporu), ale być może to tylko kwestia „wjeżdżenia się” i większej ilości prób. VZ5 jest znacznie bardziej wyrazisty niż np. Golf R. Potrafi też jeździć spokojni, dźwięk pięciocylindrowego silnika jest donośny, ale nigdy zbyt nachalny.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Cupra Born: Elektryk na sportowo

Cupra Formentor VZ5 potrafi być sportowym samochodem rodzinnym, ale i poradzi sobie znakomicie na torze czy górskiej drodze. Do tego z wyrazistym wyglądem, dobrą pozycją za kierownicą i miłym brzmieniem silnika. Auto jakich dzisiaj już coraz mniej na rynku. Powstanie tylko 7 tys. sztuk. Cena tego modelu nie jest jeszcze znana.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W całym tym ekotrendzie coraz trudniej o takie auta jak VZ5. Cupra będzie miała swojego elektryka i to jeszcze w tym roku, ale póki co przyszedł czas na topową odmianę Formentora VZ5. Model, który pasuje do wizerunku jak ulał. Zresztą ta submarka Seata kojarzy mi się z szybkimi i mocnymi samochodami. Spośród trzech oferowanych modeli – Ateca, Leon i Formentor – tylko w tym ostatnim można znaleźć silniki poniżej 200 KM mocy.

Pozostało 80% artykułu
Za Kierownicą
Jaguar F-Type P450 Convertible: Jego dni dobiegły końca
Za Kierownicą
Nissan e-4ORCE: Coś więcej niż napęd na cztery koła
Za Kierownicą
Defender Experience: Coś więcej niż terenowa przygoda
Za Kierownicą
Porsche 911 Dakar RED58 Special: Uszanowanie, panie Sobiesławie
Akcje Specjalne
Mapa drogowa do neutralności klimatycznej
Za Kierownicą
Ford Transit Trail: Dostawczak z twarzą Raptora
Za Kierownicą
Volkswagen ID. Buzz: Wyjątkowość całości