Cupra Formentor VZ5: Taka właśnie powinna być Cupra

Cupra zaczyna pokazywać pazury. Oto nowa topowa wersja modelu Formentor. VZ5 jest wyposażony w 5-cylindrowy silnik 2.5 TSI o mocy 390 KM.

Publikacja: 20.07.2021 08:20

Cupra Formentor VZ5: Taka właśnie powinna być Cupra

Foto: moto.rp.pl

W całym tym ekotrendzie coraz trudniej o takie auta jak VZ5. Cupra będzie miała swojego elektryka i to jeszcze w tym roku, ale póki co przyszedł czas na topową odmianę Formentora VZ5. Model, który pasuje do wizerunku jak ulał. Zresztą ta submarka Seata kojarzy mi się z szybkimi i mocnymi samochodami. Spośród trzech oferowanych modeli – Ateca, Leon i Formentor – tylko w tym ostatnim można znaleźć silniki poniżej 200 KM mocy.

CZYTAJ TAKŻE: Trzecie na świecie Cupra Studio powstało w Warszawie

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Formentor miał swoją premierę w marcu 2020 roku. To pierwszy samodzielny model tej marki i tym samym nie ma odpowiednika w gamie Seata. To auto wygląda dobrze, groźnie i ciekawie z każdej strony. SUV coupe ma swój unikalny styl i charakter. Ale najważniejsze jest jak jeździ. Już po kilku zakrętach można stwierdzić, że to prawdziwy hot hatch. VZ5 nie wykazuje śladu podsterowności i w łuku długo pozostaje stabilny. To jest naprawdę dobre i szybkie auto. Dodatkowo wszystkie systemy działają tu tak jakby ich nie było. A pod karoserią kryją się wyszukane technologie jak chociażby mechanizm różnicowy rozdziału momentu obrotowego na tylnej osi, który pochodzi od Audi RS3. To jako rekomendacja powinno wystarczyć.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Jest też tryb driftu, który po pierwszych próbach może i nieco rozczarowuje (trzeba cały czas wciskać gaz do oporu), ale być może to tylko kwestia „wjeżdżenia się” i większej ilości prób. VZ5 jest znacznie bardziej wyrazisty niż np. Golf R. Potrafi też jeździć spokojni, dźwięk pięciocylindrowego silnika jest donośny, ale nigdy zbyt nachalny.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Cupra Born: Elektryk na sportowo

Cupra Formentor VZ5 potrafi być sportowym samochodem rodzinnym, ale i poradzi sobie znakomicie na torze czy górskiej drodze. Do tego z wyrazistym wyglądem, dobrą pozycją za kierownicą i miłym brzmieniem silnika. Auto jakich dzisiaj już coraz mniej na rynku. Powstanie tylko 7 tys. sztuk. Cena tego modelu nie jest jeszcze znana.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

W całym tym ekotrendzie coraz trudniej o takie auta jak VZ5. Cupra będzie miała swojego elektryka i to jeszcze w tym roku, ale póki co przyszedł czas na topową odmianę Formentora VZ5. Model, który pasuje do wizerunku jak ulał. Zresztą ta submarka Seata kojarzy mi się z szybkimi i mocnymi samochodami. Spośród trzech oferowanych modeli – Ateca, Leon i Formentor – tylko w tym ostatnim można znaleźć silniki poniżej 200 KM mocy.

Pozostało 81% artykułu
Za Kierownicą
Podróż Rolls-Roycem Ghost po USA. Wyjątkowość miejsc i chwil
Za Kierownicą
Porsche elektrycznie. Jazda po torze e-nowościami i bicie rekordu
Za Kierownicą
Skoda Kodiaq: SUV, który potrafi wszystko
Za Kierownicą
Porsche Taycan Cross Turismo 4S: Zwykła podróż na prądzie przez pół Europy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Za Kierownicą
Audi S8: S jak sport, siła i subtelność