Ford Puma w nowej wersji już w przyszłym roku. Powalczy z konkurencją dobrą ceną

Po niedawno przeprowadzonej modernizacji Pumy Ford wprowadzi na rynek już w przyszłym roku zupełnie nową wersję. Puma E-Gen będzie miała napęd wyłącznie elektryczny i rozpoznacie ją po zmienionym przednim pasie nadwozia.

Publikacja: 19.12.2024 05:30

W przyszłym roku na rynku pojawi się elektryczna wersja Forda Pumy

W przyszłym roku na rynku pojawi się elektryczna wersja Forda Pumy

Foto: mat. prasowe

Puma Gen-E to trzeci elektryczny model opracowany przez Forda na rynek europejski, który uzupełnia portfolio będących już w ofercie Explorera i Capri. Te dwa ostatnie zbudowane są na platformie modułowej Volkswagena MEB, a Puma Gen-E opiera się na platformie Forda E-Transit Courier B2E, która istnieje od 2008 roku. Wizualnie wersja elektryczna pumy różni się od wersji z napędem konwencjonalnym zamkniętą osłoną chłodnicy i nowo ukształtowanymi wlotami powietrza w przednim pasie. Światła do jazdy dziennej z paskiem w kształcie litery C i trzema wzdłużnymi paskami mają także własną sygnaturę.

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Elektryki biorą udział najczęściej w jednym rodzaju wypadków drogowych

Konstrukcja deski rozdzielczej Pumy Gen-E również nawiązuje do modelu z silnikiem spalinowym. Ma 12-calowy centralny ekran dotykowy i drugi 12,8-calowy ekran przed kierowcą. Na pokładzie jest najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Ford SYNC 4, który według producenta jest szybszy od poprzedniego, a także oferuje bezprzewodową łączność ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Jednak nowi właściciele Pumy muszą zrezygnować z fizycznych przycisków sterowanie klimatyzacją, którą teraz można ustawiać wyłącznie za pomocą ekranu dotykowego, a eliminacja klasycznej dźwigni zmiany biegów stworzyła miejsce na uchwyt na kubek.

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Foto: mat. prasowe

Elektryczny układ napędowy zapewnia crossoverowi większą przestrzeń bagażową. Bagażnik urósł do pojemności 523 litrów przy wyprostowanym tylnym siedzeniu (wersja benzynowa 456 l). Dodatkowo pod przednią maską jest 43-litrowa przestrzeń np. na kable do ładowania. Puma Gen-E napędzana jest silnikiem o mocy 168 KM, który zapewnia 290 Nm momentu obrotowego i jest umieszczonym na przedniej osi. Energię zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 43 kWh netto. Według WLTP powinno to umożliwić osiągnięcie zasięgu do 376 km. 1,5-tonowa elektryczna Puma przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Akumulator można ładować z mocą ładowania do 100 kW.

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Foto: mat. prasowe

Puma Gen-E wystartuje z konkurencyjną ceną 161 900 zł

W bazowej wersji Ford Puma Gen-e została wyceniona na kwotę od 161 900 zł. Wersja z napędem konwencjonalnym i podobną mocą (160 KM, wersja ST) startuje z ceną od 147 150 zł. Gen-E będzie produkowany obok modelu Courier w rumuńskiej fabryce w miejscowości Craiova. Elektrycznych rywalów w tym segmencie już trochę jest na rynku. Najsilniejszy to bez wątpienia Volvo EX30 (272 KM, od 176 990 zł). Pozostali to m.in. Peugeot E-2008 (156 KM, od 192 250 zł), Jeep Avenger (156 KM, od 179 900 zł) czy Mini Aceman (184 KM, od 161 500 ł).

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Produkcja przeniesiona z Polski do USA. Ford będzie produkować akumulatory w Michigan

Puma Gen-E to trzeci elektryczny model opracowany przez Forda na rynek europejski, który uzupełnia portfolio będących już w ofercie Explorera i Capri. Te dwa ostatnie zbudowane są na platformie modułowej Volkswagena MEB, a Puma Gen-E opiera się na platformie Forda E-Transit Courier B2E, która istnieje od 2008 roku. Wizualnie wersja elektryczna pumy różni się od wersji z napędem konwencjonalnym zamkniętą osłoną chłodnicy i nowo ukształtowanymi wlotami powietrza w przednim pasie. Światła do jazdy dziennej z paskiem w kształcie litery C i trzema wzdłużnymi paskami mają także własną sygnaturę.

Pozostało 81% artykułu
Premiery
Toyota przywraca znaną nazwę. W 2025 r. pojawi się w ofercie nowy miejski SUV
Premiery
Louis Vuitton na kołach. Francuzi mają nowy okręt flagowy
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10