Ford Puma w nowej wersji już w przyszłym roku. Powalczy z konkurencją dobrą ceną

Po niedawno przeprowadzonej modernizacji Pumy Ford wprowadzi na rynek już w przyszłym roku zupełnie nową wersję. Puma E-Gen będzie miała napęd wyłącznie elektryczny i rozpoznacie ją po zmienionym przednim pasie nadwozia.

Publikacja: 19.12.2024 05:30

W przyszłym roku na rynku pojawi się elektryczna wersja Forda Pumy

W przyszłym roku na rynku pojawi się elektryczna wersja Forda Pumy

Foto: mat. prasowe

Puma Gen-E to trzeci elektryczny model opracowany przez Forda na rynek europejski, który uzupełnia portfolio będących już w ofercie Explorera i Capri. Te dwa ostatnie zbudowane są na platformie modułowej Volkswagena MEB, a Puma Gen-E opiera się na platformie Forda E-Transit Courier B2E, która istnieje od 2008 roku. Wizualnie wersja elektryczna pumy różni się od wersji z napędem konwencjonalnym zamkniętą osłoną chłodnicy i nowo ukształtowanymi wlotami powietrza w przednim pasie. Światła do jazdy dziennej z paskiem w kształcie litery C i trzema wzdłużnymi paskami mają także własną sygnaturę.

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Elektryki biorą udział najczęściej w jednym rodzaju wypadków drogowych

Konstrukcja deski rozdzielczej Pumy Gen-E również nawiązuje do modelu z silnikiem spalinowym. Ma 12-calowy centralny ekran dotykowy i drugi 12,8-calowy ekran przed kierowcą. Na pokładzie jest najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Ford SYNC 4, który według producenta jest szybszy od poprzedniego, a także oferuje bezprzewodową łączność ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Jednak nowi właściciele Pumy muszą zrezygnować z fizycznych przycisków sterowanie klimatyzacją, którą teraz można ustawiać wyłącznie za pomocą ekranu dotykowego, a eliminacja klasycznej dźwigni zmiany biegów stworzyła miejsce na uchwyt na kubek.

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Foto: mat. prasowe

Elektryczny układ napędowy zapewnia crossoverowi większą przestrzeń bagażową. Bagażnik urósł do pojemności 523 litrów przy wyprostowanym tylnym siedzeniu (wersja benzynowa 456 l). Dodatkowo pod przednią maską jest 43-litrowa przestrzeń np. na kable do ładowania. Puma Gen-E napędzana jest silnikiem o mocy 168 KM, który zapewnia 290 Nm momentu obrotowego i jest umieszczonym na przedniej osi. Energię zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 43 kWh netto. Według WLTP powinno to umożliwić osiągnięcie zasięgu do 376 km. 1,5-tonowa elektryczna Puma przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Akumulator można ładować z mocą ładowania do 100 kW.

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Foto: mat. prasowe

Puma Gen-E wystartuje z konkurencyjną ceną 161 900 zł

W bazowej wersji Ford Puma Gen-e została wyceniona na kwotę od 161 900 zł. Wersja z napędem konwencjonalnym i podobną mocą (160 KM, wersja ST) startuje z ceną od 147 150 zł. Gen-E będzie produkowany obok modelu Courier w rumuńskiej fabryce w miejscowości Craiova. Elektrycznych rywalów w tym segmencie już trochę jest na rynku. Najsilniejszy to bez wątpienia Volvo EX30 (272 KM, od 176 990 zł). Pozostali to m.in. Peugeot E-2008 (156 KM, od 192 250 zł), Jeep Avenger (156 KM, od 179 900 zł) czy Mini Aceman (184 KM, od 161 500 ł).

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Produkcja przeniesiona z Polski do USA. Ford będzie produkować akumulatory w Michigan

Puma Gen-E to trzeci elektryczny model opracowany przez Forda na rynek europejski, który uzupełnia portfolio będących już w ofercie Explorera i Capri. Te dwa ostatnie zbudowane są na platformie modułowej Volkswagena MEB, a Puma Gen-E opiera się na platformie Forda E-Transit Courier B2E, która istnieje od 2008 roku. Wizualnie wersja elektryczna pumy różni się od wersji z napędem konwencjonalnym zamkniętą osłoną chłodnicy i nowo ukształtowanymi wlotami powietrza w przednim pasie. Światła do jazdy dziennej z paskiem w kształcie litery C i trzema wzdłużnymi paskami mają także własną sygnaturę.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Premiery
Nowy model Kii w dwóch wersjach nadwozia. Zasięg ponad 600 km
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Premiery
Auto dostawcze może mieć ciekawy wygląd. Kia zmienia zasady gry
Premiery
Hit segmentu premium doczekał się liftingu. Polscy klienci go kochają
Premiery
Rolls-Royce Spectre Black Badge: Dla kogoś kto ma już wszystko
Premiery
Volvo EX30 Cross Country: Powrót do legendarnej nazwy. Znamy polskie ceny
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”