Amerykańska firma ogłosiła zmianę swojej strategii produkcyjnej. Zgodnie z nową umową podpisaną z LG Energy Solution, nastąpi przeniesienie produkcji akumulatorów trakcyjnych do Forda Mustanga Mach-E z Polski do Michigan (USA). Jest to efekt amerykańskich zachęt rządowych przewidzianych w ustawie o redukcji inflacji (IRA), w tym ulg podatkowych w wysokości do 7500 USD na pojazdy elektryczne (EV) i hybrydy plug-in (PHEV). Ten ruch pozwoli Fordowi na wykorzystanie przewagi lokalnej produkcji, co zakwalifikuje koncern do różnych zachęt finansowych dostępnych dla krajowej produkcji akumulatorów. Równolegle LG ma w planach dostarczyć do Forda akumulatory o łącznej pojemności 109 GWh do elektrycznych samochodów dostawczych od 2026 roku, wzmacniając swoją pozycję na rynku europejskim i maksymalizując zachęty.
Czytaj więcej
Firma LG Chem opracowała materiał zapobiegający przegrzaniu akumulatora. Ma to na celu zapobieganie niekontrolowanej utracie ciepła i ostatecznie pożarowi akumulatora.
- Umowy te potwierdzają nasze doświadczenie i wiedzę w zakresie zasilania pojazdów użytkowych innowacyjnymi technologiami akumulatorowymi zaprojektowanymi do pracy w ekstremalnych warunkach. Wykorzystując nasze lokalne zdolności produkcyjne, zapewnimy sobie pozycję lidera na rynku europejskim i dostarczymy naszym klientom niezrównane wartości dzięki zaawansowanym technologiom akumulatorowym, które skutecznie zaspokajają różnorodne potrzeby - powiedział David Kim, dyrektor generalny LG Energy Solution.
Ford przenosi produkcję baterii z Polski do USA
LG Energy poza działaniem w ramach umowy z Fordem, postanowiło zainwestować 3 miliardy dolarów w zakład produkcyjny akumulatorów w Michigan. To efekt oddzielnej umowy na dostawę litu dla Toyoty, który będzie wykorzystywany w akumulatorach do przyszłych pojazdów elektrycznych produkowanych w USA. Ford z kolei poza działaniem z LG, podpisał również nową umowę z SK On na budowę akumulatorów w Kentucky dla zaktualizowanego samochodu dostawczego E-Transit i elektrycznego pickupa F-150 Lightning.
Czytaj więcej
Samsung zapowiada produkcję rewolucyjnego akumulatora półprzewodnikowego. Bateria ma wystarczyć na 20 lat, pozwolić na przejechanie w tym czasie ponad 900 tys. km i ładować się w dziewięć minut.