To trzecie takie Porsche w historii. 911 Speedster na specjalne zamówienie

Na życzenie klienta Porsche zbudowało wyjątkowe 911 Speedster. Oparty jest na modelu 993, którego nigdy nie było w z nadwoziem typu Speedster.

Publikacja: 13.09.2024 08:11

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Foto: mat. prasowe

Dzięki programowi Sonderwunsch, który obejmuje zamówienia specjalne i nietypowe powstał prezentowany samochód zbudowany dla włoskiego projektanta Luca Trazzi, który marzył o Porsche 911 Speedster. Klient chciał jednak model, który był opartym na serii 993, a w niej nie było Speedstera w oficjalnej ofercie. W historii powstały tylko dwa egzemplarze, które wykonano dla wyjątkowych klientów. Trazzi, entuzjasta Porsche i odnoszący sukcesy projektant z Mediolanu, w swojej kolekcji Speedsterów nie miał tylko 911 Speedstera z generacji 993. Zlecił więc Porsche zbudowanie dla niego takiego właśnie modelu. Wraz z ekspertami z zespołu Porsche zajmującego się zamówieniami specjalnymi Trazzi opracował swój wymarzony samochód w oparciu o 911 Carrera Cabrio (typ 993), wyprodukowany w 1994 roku. Cały projekt trwał ponad trzy lata. Trazzi sam naszkicował swoje życzenia, a dla Porsche projekt z ogromnym zakresem zmian był pierwszym unikalnym modelem fabrycznym zbudowanym dla klienta końcowego. Do tego auta specjalnie stworzono żółty lakier, który nazwano „Ottoyellow”, na cześć imienia psa Trazziego.

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Foto: mat. prasowe

To, co czyni 993 typowym Speedsterem, to skrócona przednia szyba z czarną ramką oraz klasyczna dla Speedstera tylna pokrywa, która została całkowicie przeprojektowana przez Lucę Trazzi. Czarne lusterka w kształcie stożka w klasycznym stylu samochodów sportowych z lat 60. XX wieku. Akcentem nowoczesności są czteropunktowe światła do jazdy dziennej jak w aktualnych modelach Porsche. 18-calowe obręcze kół w stylu Turbo są pomalowane na czarno. Folie chroniące przed odpryskami kamieni przed tylnymi kołami są również czarne tak samo jak klamki drzwi. Aby nadać wyjątkowemu modelowi bardziej sportowy wygląd, eksperci na specjalne zamówienie dostosowali przedni spojler, boczne listwy progowe i tylne błotniki pochodzące od 911 Turbo (typ 993).

Czytaj więcej

Porsche 718 Cayman GT4 RS: Suma wszystkich pozytywnych emocji
Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Foto: mat. prasowe

We wnętrzu dominuje skóra i kolory czarny i żółty. Na sportowych fotelach środkowe paski mają żółto-czarną kratkę, a ozdobne szwy są w kolorze żółtym, zagłówki zdobi haftowany napis Speedster. Elementy karbonowe pokrywają deskę rozdzielczą, konsolę środkową oraz hamulec ręczny i dźwignę zmiany biegów. Oparcia siedzeń i podświetlane progi drzwi z indywidualnym napisem również wykonano z włókna węglowego. Na desce rozdzielczej zamontowano nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy z indywidualną grafiką startową. Przedni bagażnik jest obszyty skórą, pokrowiec na samochód oraz pasująca do samochodu torba turystyczna mają ten sam wzór. Ulepszeń dokonano także pod karoserią. Przerobiono silnik, podwozie, układ kierowniczy i hamulce, które pochodzą z 911 Carrera RS (typ 993). Speedster jest teraz napędzany chłodzonym powietrzem bokserem o pojemności 3,8 litra i mocy 300 KM.

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Foto: mat. prasowe

To trzeci egzemplarz 911 Speedster zbudowane na bazie serii 993

Do chwili obecnej powstały tylko dwa egzemplarze 911 Carrera Speedster bazujące na generacji 993. Pierwszy egzemplarz powstał dla Ferdinanda Alexandra Porsche w 1995 roku. Jest zielony, ma 17-calowe felgi aluminiowe i bazuje na nadwoziu Carrery. Ten egzemplarz trafił do fabrycznego muzeum. Drugi 911 Speedster (typ 993) został zbudowany w 2001 roku dla amerykańskiego komika Jerry'ego Seinfelda na bazie jednego z ostatnich 993 kabrioletów z 1998 roku. Ten egzemplarz ma srebrny kolor i szeroką karoserię 4S z 18-calowymi kołami. Żółty Speedster Trazziego to trzeci zbudowany przez Porsche Speedster 993.

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Foto: mat. prasowe

Luca Trazzi i jego Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Luca Trazzi i jego Porsche 911 Speedster zbudowany na bazie modelu 993

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ruf Rodeo: Porsche inspirowane dzikim zachodem

Dzięki programowi Sonderwunsch, który obejmuje zamówienia specjalne i nietypowe powstał prezentowany samochód zbudowany dla włoskiego projektanta Luca Trazzi, który marzył o Porsche 911 Speedster. Klient chciał jednak model, który był opartym na serii 993, a w niej nie było Speedstera w oficjalnej ofercie. W historii powstały tylko dwa egzemplarze, które wykonano dla wyjątkowych klientów. Trazzi, entuzjasta Porsche i odnoszący sukcesy projektant z Mediolanu, w swojej kolekcji Speedsterów nie miał tylko 911 Speedstera z generacji 993. Zlecił więc Porsche zbudowanie dla niego takiego właśnie modelu. Wraz z ekspertami z zespołu Porsche zajmującego się zamówieniami specjalnymi Trazzi opracował swój wymarzony samochód w oparciu o 911 Carrera Cabrio (typ 993), wyprodukowany w 1994 roku. Cały projekt trwał ponad trzy lata. Trazzi sam naszkicował swoje życzenia, a dla Porsche projekt z ogromnym zakresem zmian był pierwszym unikalnym modelem fabrycznym zbudowanym dla klienta końcowego. Do tego auta specjalnie stworzono żółty lakier, który nazwano „Ottoyellow”, na cześć imienia psa Trazziego.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł