Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi

Audi RS Q8 w wersji Performance ma 640 KM, co sprawia, że jest to najmocniejszy spalinowy samochód w dziejach firmy z czterema pierścieniami w logo. Oprócz tego, „zwykłe” RS Q8 także przeszło pewne zmiany.

Publikacja: 19.07.2024 07:45

Audi RS Q8 w wersji Performance to najmocniejszy spalinowy samochód w dziejach Audi

Audi RS Q8 w wersji Performance to najmocniejszy spalinowy samochód w dziejach Audi

Foto: mat. prasowe

Jak to jest - patrzeć na wszystkich z góry, a jednocześnie być najszybszym w okolicy? Odpowiedź na to pytanie znają kierowcy Audi RS Q8. To ogromne niczym katedra auto w swojej najmocniejszej wersji jest piekielnie szybkie. A teraz… może być jeszcze szybsze. Skoro „zwykłe” Q8 niedawno przeszło lifting, można było się spodziewać, że również i RS zostanie odświeżony. Co zmieniono? Tak jak w przypadku słabszych odmian, również i tutaj zmiany nie są rewolucyjne, a mniej zorientowani obserwatorzy mogą ich nie zauważyć. Na liście elementów, które zmodernizowano, znalazły się m.in.: przednie zderzaki (teraz mają inne wloty powietrza i spojler), tylny pas z owalnymi końcówkami wydechu i dyfuzorem, a także reflektory. Opcjonalne światła HD Matrix LED pozwalają na wybór kilku sygnatur świetlnych - a dla odmiany RS zarezerwowano wzór flagi z szachownicą. RS Q8 ma także nowe, 23-calowe felgi. Są większe, ale lżejsze od mniejszych, 22-calowych kół.

Audi RS Q8 Performance

Audi RS Q8 Performance

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi wprowadza do sprzedaży najmocniejszy samochód w swojej historii

RS Q8 nadal ma pod maską silnik 4.0 V8 rozwijający 600 KM i 800 Nm. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,8 s, a prędkość maksymalna - zależnie od wybranego pakietu - jest ograniczona elektronicznie do 250, 280 lub 305 km/h. Jeśli takie osiągi komuś nie wystarczają, teraz ma możliwość zamówienia jeszcze szybszej wersji, czyli Performance. Niedawno pisaliśmy o nowym, najmocniejszym seryjnym Audi w dziejach - czyli o RS e-tron GT performance. Taki samochód generuje 952 KM. RS Q8 z nim nie wygrywa, osiągając „tylko” 640 KM. Nie przeszkadza mu to jednak w zdobyciu tytułu najmocniejszego drogowego Audi w kategorii „samochód spalinowy”.

Audi RS Q8 Performance

Audi RS Q8 Performance

Foto: mat. prasowe

RS Q8 Performance osiąga setkę w 3,6 s. Oprócz zwiększenia mocy i momentu obrotowego (850 Nm), różni się od standardowej odmiany obecnością seryjnych hamulców ceramicznych i lżejszym, bardziej sportowo brzmiącym układem wydechowym. Da się zamówić także jeszcze bardziej chrapliwy układ RS z czarnymi końcówkami. Niezależnie od odmiany, RS Q8 ma napęd quattro i ośmiobiegową przekładnię tiptronic. Więcej mocy trafia na tylną oś (proporcje 40:60, w przypadku poślizgu na tył może powędrować do 85 proc. mocy), co ogranicza podsterowność. Pneumatyczne zawieszenie (w standardzie) pozwala na zmienianie prześwitu w zakresie 90 mm. W opcji: aktywna stabilizacja przechyłów.

Audi RS Q8 Performance

Audi RS Q8 Performance

Foto: mat. prasowe

Audi RS Q8 Performance startuje z ceną od 659 tys. zł

Ceny nowego Audi RS Q8 startują od kwoty 659 400 zł. Cen wersji Performance jeszcze nie znamy. Dodając opcje bez problemu da się przekroczyć milion złotych. Co lepiej kupić - RS Q8 czy dwupokojowe mieszkanie w dużym mieście? Audi może okazać się bardziej przestronne…

Audi RS Q8 Performance

Audi RS Q8 Performance

Foto: mat. prasowe

Audi RS Q8 Performance

Audi RS Q8 Performance

Foto: mat. prasowe

Audi RS Q8 Performance

Audi RS Q8 Performance

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Wyjątkowe Audi RS 4 Avant na wyjątkową rocznicę. Plus 20 KM i mnóstwo żółtego koloru

Jak to jest - patrzeć na wszystkich z góry, a jednocześnie być najszybszym w okolicy? Odpowiedź na to pytanie znają kierowcy Audi RS Q8. To ogromne niczym katedra auto w swojej najmocniejszej wersji jest piekielnie szybkie. A teraz… może być jeszcze szybsze. Skoro „zwykłe” Q8 niedawno przeszło lifting, można było się spodziewać, że również i RS zostanie odświeżony. Co zmieniono? Tak jak w przypadku słabszych odmian, również i tutaj zmiany nie są rewolucyjne, a mniej zorientowani obserwatorzy mogą ich nie zauważyć. Na liście elementów, które zmodernizowano, znalazły się m.in.: przednie zderzaki (teraz mają inne wloty powietrza i spojler), tylny pas z owalnymi końcówkami wydechu i dyfuzorem, a także reflektory. Opcjonalne światła HD Matrix LED pozwalają na wybór kilku sygnatur świetlnych - a dla odmiany RS zarezerwowano wzór flagi z szachownicą. RS Q8 ma także nowe, 23-calowe felgi. Są większe, ale lżejsze od mniejszych, 22-calowych kół.

Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem