Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw

Land Rover Defender OCTA będzie topową odmianą tego modelu. Otrzyma silnik V8 o mocy 635 KM i „diamentową” nazwę. Testy w najbardziej wymagających warunkach już trwają.

Publikacja: 19.04.2024 05:20

Land Rover Defender OCTA

Land Rover Defender OCTA

Foto: mat. prasowe

Land Rover Defender nowej generacji stanowił wielką rewolucję w świecie marki. Z woła roboczego z leciwą konstrukcją „Def” przeistoczył się w wygodny, nowoczesny i prestiżowy samochód. Wciąż zachował świetne zdolności terenowe, ale zyskał wiele zaawansowanych systemów i zaczął rywalizować np. z Mercedesem klasy G. Puryści niekoniecznie są zadowoleni, ale księgowi… raczej tak. Defender jest dostępny także w wersji V8. Pięciolitrowy motor z kompresorem rozwija tam 525 KM. To już bardzo dużo, ale… wygląda na to, że wciąż za mało. Dlatego testowana jest już jeszcze wyżej pozycjonowana wersja tego Land Rovera. Otrzyma nazwę OCTA. Bierze się ona od słowa „octahedron", czyli ośmiościan foremny. To kształt, jaki w naturze przyjmują diamenty.

Land Rover Defender OCTA

Land Rover Defender OCTA

mat. prasowe

Czytaj więcej

Defender Experience: Coś więcej niż terenowa przygoda

Co już wiemy o Defenderze OCTA? Producent nie udziela nam jeszcze zbyt wielu oficjalnych informacji. Wiemy, że auto jest obecnie testowane m.in. na pustyni Moab w amerykańskim stanie Utah, w mroźnej Szwecji, a także na północnej pętli niemieckiego toru Nurburgring. Wszystko po to, by sprawdzić, jak auto poradzi sobie w najbardziej wymagających warunkach. Testy terenówki na torze wyścigowym mogą dziwić, ale warto zaznaczyć, że mówimy tu o bardzo mocnym aucie. Pod maską pojawi się silnik V8 - ale nie ten pięciolitrowy. Land Rover zyska jednostkę od firmy BMW. Podwójnie doładowane 4.4 rozwinie tu aż 635 KM. Dla porównania, konkurencyjny Mercedes-AMG G 63 ma „tylko” 585 KM.

Land Rover Defender OCTA

Land Rover Defender OCTA

mat. prasowe

Premiera Land Rovera Defendera OCTA będzie miała miejsce w tym roku

Wiadomo już, że Defender OCTA będzie wyposażony w zaawansowane zawieszenie pneumatyczne 6D Dynamics. To układ z Range Rovera Sport SV, ale tu będzie jeszcze dodatkowo przerobiony. Jego zadaniem będzie unikanie przechyłów, bujania i nurkowania, niezależnie od warunków i prędkości. Jazda ma być wygodna, a przy tym wszystkim samochód ma nie stracić swoich legendarnych właściwości terenowych. W zatrzymaniu rozpędzonej masy pomogą hamulce Brembo. Więcej oficjalnych danych jeszcze nie znamy. Nie podano także daty premiery, ale ma ona odbyć się jeszcze w tym roku. Oczywiście o ile testy wypadną pomyślnie. Podobno to najcięższe sprawdziany w historii modelu Defender.

Land Rover Defender OCTA

Land Rover Defender OCTA

mat. prasowe

Land Rover Defender OCTA

Land Rover Defender OCTA

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lamborghini Huracan Tecnica: Codziennie rano po bułki

Land Rover Defender nowej generacji stanowił wielką rewolucję w świecie marki. Z woła roboczego z leciwą konstrukcją „Def” przeistoczył się w wygodny, nowoczesny i prestiżowy samochód. Wciąż zachował świetne zdolności terenowe, ale zyskał wiele zaawansowanych systemów i zaczął rywalizować np. z Mercedesem klasy G. Puryści niekoniecznie są zadowoleni, ale księgowi… raczej tak. Defender jest dostępny także w wersji V8. Pięciolitrowy motor z kompresorem rozwija tam 525 KM. To już bardzo dużo, ale… wygląda na to, że wciąż za mało. Dlatego testowana jest już jeszcze wyżej pozycjonowana wersja tego Land Rovera. Otrzyma nazwę OCTA. Bierze się ona od słowa „octahedron", czyli ośmiościan foremny. To kształt, jaki w naturze przyjmują diamenty.

Tu i Teraz
W Tychach rozpoczęto produkcję chińskiego auta, które kupisz w Europie, ale nie w Polsce
Premiery
Minivan wraca do łask. Zaskakujący powrót Chryslera Voyagera
Premiery
Nowy Volkswagen Passat limuzyna istnieje. To 5-metrowy sedan z trzema ekranami
Premiery
Volkswagen zrezygnował ze swoich konstrukcji. Oto nowy VW Transporter i Caravelle
Premiery
Nowy SUV Skody. Elroq z napędem elektrycznym, ale z ceną modeli spalinowych