Alfa Romeo podwoiła swoją sprzedaż w Europie. Do gigantów wciąż daleko

Głównie za sprawą modelu Tonale, Alfa Romeo zanotowała w pierwszej połowie 2023 roku dwukrotnie lepszą sprzedaż w Europie niż przed rokiem. Globalnie, wynik marki polepszył się o 57 proc.

Publikacja: 14.08.2023 09:28

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Foto: mat. prasowe

Alfa Romeo od lat walczy o zadomowienie się w segmencie premium. Sytuacja marki polepszyła się, odkąd została – wraz z Fiatem, do którego należała – kupiona przez Francuzów i weszła w skład wielkiego koncernu Stellantis. Od tego czasu udało się przede wszystkim dokończyć kluczowy z punktu widzenia rynkowej obecności projekt kompaktowego SUV-a. Tonale jest już na rynku. Czy to przekłada się na napawające optymizmem dane w statystykach sprzedaży?

Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo Tonale

mat. prasowe

Czytaj więcej

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato: Piękno, tylko w jednym egzemplarzu

W Turcji Alfa Romeo urosła o ponad 1000 proc.

Wygląda na to, że tak. Alfa Romeo nie podaje co prawda, jak sprzedają się jej poszczególne modele, ale chwali się ogólnymi wynikami. W pierwszej połowie 2023 roku w Europie sprzedaż tych włoskich aut wzrosła aż dwukrotnie w stosunku do wyników z analogicznego okresu roku 2022. Na całym świecie wynik poprawił się o 57 proc. Rekordowym rynkiem była Turcja, gdzie sprzedaż urosła o ponad 1000 proc. Nieźle wypadły też rezultaty m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (sprzedaż tam jest wyjątkowo istotna, jeśli chodzi o budowanie wizerunku w segmencie premium), gdzie zanotowano wzrost o 37 proc. Jeszcze lepiej marka radzi sobie w Izraelu (o 40 proc. więcej sprzedanych aut). Na bardzo ważnym rynku chińskim, gdzie Alfa Romeo rywalizuje o bycie pozycjonowanym na równi z BMW i Mercedesem, sytuacja także jest dobra. W samym tylko maju 2023 r. sprzedało się aż o 94 proc. więcej egzemplarzy leciwej już przecież Giulii. Wynik tego modelu od stycznia do czerwca wzrósł o 35 proc. Aby podkreślić to, jak bardzo tej rejon świata jest istotny dla Alfy, otwarto właśnie flagowy salon marki w Hong Kongu.

Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio

mat. prasowe

Nieco gorzej idzie Włochom na rynku amerykańskim. Tam zainteresowanie spadło o 27 proc. w pierwszym kwartale tego roku. Sytuacja może się jednak poprawić, bo Tonale zadebiutowało za Oceanem dopiero niedawno. Sprzedaż Alfy Romeo stale się poprawia i na niektórych rynkach notowane wzrosty są imponujące. Wciąż mówimy jednak o niewielkich liczbach sprzedanych egzemplarzy. Według danych Car Sales Base, w pierwszej połowie 2022 roku Alfa sprzedała w Europie tylko nieco ponad 13 tysięcy aut, a w 2023 roku 26 tysięcy. Na tle sprzedaży gigantów w rodzaju Volkswagena czy Toyoty, włoska firma jest naprawdę niewielka. VW znalazł kilkadziesiąt razy więcej chętnych na swoje produkty. Włosi nie tracą jednak optymizmu. Jak zaznacza Jean-Philippe Imparato, dyrektor marki, rok 2023 ma zakończyć się kolejnymi rekordami.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

mat. prasowe

Czytaj więcej

Alfa Romeo Giulia: Chciałbym ją mieć

Alfa Romeo od lat walczy o zadomowienie się w segmencie premium. Sytuacja marki polepszyła się, odkąd została – wraz z Fiatem, do którego należała – kupiona przez Francuzów i weszła w skład wielkiego koncernu Stellantis. Od tego czasu udało się przede wszystkim dokończyć kluczowy z punktu widzenia rynkowej obecności projekt kompaktowego SUV-a. Tonale jest już na rynku. Czy to przekłada się na napawające optymizmem dane w statystykach sprzedaży?

Pozostało 84% artykułu
Producenci
Pracę straci ponad 3 tys. osób. Brak inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Producenci
Bankructwo i wstrzymana produkcja. To koniec niemieckiej firmy motoryzacyjnej
Producenci
Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy
Producenci
Kontrowersyjny szef koncernu Stellantis pod ostrzałem. Rada nadzorcza szuka następcy
Producenci
Nadciąga kryzys w branży moto. VW zamyka fabrykę w Chinach, Mercedes sprzedaje udziały