Alfa Romeo od lat walczy o zadomowienie się w segmencie premium. Sytuacja marki polepszyła się, odkąd została – wraz z Fiatem, do którego należała – kupiona przez Francuzów i weszła w skład wielkiego koncernu Stellantis. Od tego czasu udało się przede wszystkim dokończyć kluczowy z punktu widzenia rynkowej obecności projekt kompaktowego SUV-a. Tonale jest już na rynku. Czy to przekłada się na napawające optymizmem dane w statystykach sprzedaży?
Alfa Romeo Tonale
Czytaj więcej
Włoskie studio projektowe Zagato wprowadziło na rynek niezwykły dwudrzwiowy model bazujący na Giulii. Auto ma nawiązywać do słynnego modelu Alfy Romeo SZ stworzonej również wspólnie z Zagato.
W Turcji Alfa Romeo urosła o ponad 1000 proc.
Wygląda na to, że tak. Alfa Romeo nie podaje co prawda, jak sprzedają się jej poszczególne modele, ale chwali się ogólnymi wynikami. W pierwszej połowie 2023 roku w Europie sprzedaż tych włoskich aut wzrosła aż dwukrotnie w stosunku do wyników z analogicznego okresu roku 2022. Na całym świecie wynik poprawił się o 57 proc. Rekordowym rynkiem była Turcja, gdzie sprzedaż urosła o ponad 1000 proc. Nieźle wypadły też rezultaty m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (sprzedaż tam jest wyjątkowo istotna, jeśli chodzi o budowanie wizerunku w segmencie premium), gdzie zanotowano wzrost o 37 proc. Jeszcze lepiej marka radzi sobie w Izraelu (o 40 proc. więcej sprzedanych aut). Na bardzo ważnym rynku chińskim, gdzie Alfa Romeo rywalizuje o bycie pozycjonowanym na równi z BMW i Mercedesem, sytuacja także jest dobra. W samym tylko maju 2023 r. sprzedało się aż o 94 proc. więcej egzemplarzy leciwej już przecież Giulii. Wynik tego modelu od stycznia do czerwca wzrósł o 35 proc. Aby podkreślić to, jak bardzo tej rejon świata jest istotny dla Alfy, otwarto właśnie flagowy salon marki w Hong Kongu.
Alfa Romeo Stelvio