Alfa Romeo od lat walczy o zadomowienie się w segmencie premium. Sytuacja marki polepszyła się, odkąd została – wraz z Fiatem, do którego należała – kupiona przez Francuzów i weszła w skład wielkiego koncernu Stellantis. Od tego czasu udało się przede wszystkim dokończyć kluczowy z punktu widzenia rynkowej obecności projekt kompaktowego SUV-a. Tonale jest już na rynku. Czy to przekłada się na napawające optymizmem dane w statystykach sprzedaży?
Alfa Romeo Tonale
Czytaj więcej
Włoskie studio projektowe Zagato wprowadziło na rynek niezwykły dwudrzwiowy model bazujący na Giu...
W Turcji Alfa Romeo urosła o ponad 1000 proc.
Wygląda na to, że tak. Alfa Romeo nie podaje co prawda, jak sprzedają się jej poszczególne modele, ale chwali się ogólnymi wynikami. W pierwszej połowie 2023 roku w Europie sprzedaż tych włoskich aut wzrosła aż dwukrotnie w stosunku do wyników z analogicznego okresu roku 2022. Na całym świecie wynik poprawił się o 57 proc. Rekordowym rynkiem była Turcja, gdzie sprzedaż urosła o ponad 1000 proc. Nieźle wypadły też rezultaty m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (sprzedaż tam jest wyjątkowo istotna, jeśli chodzi o budowanie wizerunku w segmencie premium), gdzie zanotowano wzrost o 37 proc. Jeszcze lepiej marka radzi sobie w Izraelu (o 40 proc. więcej sprzedanych aut). Na bardzo ważnym rynku chińskim, gdzie Alfa Romeo rywalizuje o bycie pozycjonowanym na równi z BMW i Mercedesem, sytuacja także jest dobra. W samym tylko maju 2023 r. sprzedało się aż o 94 proc. więcej egzemplarzy leciwej już przecież Giulii. Wynik tego modelu od stycznia do czerwca wzrósł o 35 proc. Aby podkreślić to, jak bardzo tej rejon świata jest istotny dla Alfy, otwarto właśnie flagowy salon marki w Hong Kongu.
Alfa Romeo Stelvio