Alfa Romeo podwoiła swoją sprzedaż w Europie. Do gigantów wciąż daleko

Głównie za sprawą modelu Tonale, Alfa Romeo zanotowała w pierwszej połowie 2023 roku dwukrotnie lepszą sprzedaż w Europie niż przed rokiem. Globalnie, wynik marki polepszył się o 57 proc.

Publikacja: 14.08.2023 09:28

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Foto: mat. prasowe

Alfa Romeo od lat walczy o zadomowienie się w segmencie premium. Sytuacja marki polepszyła się, odkąd została – wraz z Fiatem, do którego należała – kupiona przez Francuzów i weszła w skład wielkiego koncernu Stellantis. Od tego czasu udało się przede wszystkim dokończyć kluczowy z punktu widzenia rynkowej obecności projekt kompaktowego SUV-a. Tonale jest już na rynku. Czy to przekłada się na napawające optymizmem dane w statystykach sprzedaży?

Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo Tonale

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato: Piękno, tylko w jednym egzemplarzu

W Turcji Alfa Romeo urosła o ponad 1000 proc.

Wygląda na to, że tak. Alfa Romeo nie podaje co prawda, jak sprzedają się jej poszczególne modele, ale chwali się ogólnymi wynikami. W pierwszej połowie 2023 roku w Europie sprzedaż tych włoskich aut wzrosła aż dwukrotnie w stosunku do wyników z analogicznego okresu roku 2022. Na całym świecie wynik poprawił się o 57 proc. Rekordowym rynkiem była Turcja, gdzie sprzedaż urosła o ponad 1000 proc. Nieźle wypadły też rezultaty m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (sprzedaż tam jest wyjątkowo istotna, jeśli chodzi o budowanie wizerunku w segmencie premium), gdzie zanotowano wzrost o 37 proc. Jeszcze lepiej marka radzi sobie w Izraelu (o 40 proc. więcej sprzedanych aut). Na bardzo ważnym rynku chińskim, gdzie Alfa Romeo rywalizuje o bycie pozycjonowanym na równi z BMW i Mercedesem, sytuacja także jest dobra. W samym tylko maju 2023 r. sprzedało się aż o 94 proc. więcej egzemplarzy leciwej już przecież Giulii. Wynik tego modelu od stycznia do czerwca wzrósł o 35 proc. Aby podkreślić to, jak bardzo tej rejon świata jest istotny dla Alfy, otwarto właśnie flagowy salon marki w Hong Kongu.

Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio

Foto: mat. prasowe

Nieco gorzej idzie Włochom na rynku amerykańskim. Tam zainteresowanie spadło o 27 proc. w pierwszym kwartale tego roku. Sytuacja może się jednak poprawić, bo Tonale zadebiutowało za Oceanem dopiero niedawno. Sprzedaż Alfy Romeo stale się poprawia i na niektórych rynkach notowane wzrosty są imponujące. Wciąż mówimy jednak o niewielkich liczbach sprzedanych egzemplarzy. Według danych Car Sales Base, w pierwszej połowie 2022 roku Alfa sprzedała w Europie tylko nieco ponad 13 tysięcy aut, a w 2023 roku 26 tysięcy. Na tle sprzedaży gigantów w rodzaju Volkswagena czy Toyoty, włoska firma jest naprawdę niewielka. VW znalazł kilkadziesiąt razy więcej chętnych na swoje produkty. Włosi nie tracą jednak optymizmu. Jak zaznacza Jean-Philippe Imparato, dyrektor marki, rok 2023 ma zakończyć się kolejnymi rekordami.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Alfa Romeo Giulia: Chciałbym ją mieć

Alfa Romeo od lat walczy o zadomowienie się w segmencie premium. Sytuacja marki polepszyła się, odkąd została – wraz z Fiatem, do którego należała – kupiona przez Francuzów i weszła w skład wielkiego koncernu Stellantis. Od tego czasu udało się przede wszystkim dokończyć kluczowy z punktu widzenia rynkowej obecności projekt kompaktowego SUV-a. Tonale jest już na rynku. Czy to przekłada się na napawające optymizmem dane w statystykach sprzedaży?

Pozostało 85% artykułu
Producenci
Volkswagen rozważa przeniesienie produkcji z Niemiec do Polski
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Producenci
Kim jest Carlos Tavares? Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci na rynku moto
Producenci
Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka
Producenci
Nowy logotyp Jaguara, o którym mówią wszyscy. I tak powinno być
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Producenci
Problemy Volkswagena pogłębiają się. Możliwe strajki załogi