Nowa Toyota C-HR wygląda jak Lexus

Właśnie debiutująca, druga generacja Toyoty C-HR przyciąga wzrok odważnym wyglądem i będzie oferowana również jako hybryda typu plug-in.

Publikacja: 27.06.2023 05:46

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Widać wyraźnie, że mamy do czynienia z następcą C-HR pierwszej generacji, ale jednocześnie nie sposób nie docenić jak wielki krok w przyszłość pod względem wyglądu wykonała Toyota. Najnowsza generacja C-HR została zaprojektowana w Europie, tu będzie też produkowana i sprzedawana. Pozostawiono sylwetę nawiązującą do coupe, która obecnie podkreślona jest dwukolorową karoserią. Zrezygnowano natomiast z oryginalnej klamki przy tylnych drzwiach, która na co dzień była uciążliwa. Pojawiły się cztery chowane klamki w stylu samochodów klasy premium.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla przegrała proces z klientem. Batalia trwała cztery lata

Nowy model ma 436 cm długości, 183 cm (+3,5 cm) szerokości, 156 cm wysokości i 264 cm rozstawu osi. Poza poszerzeniem karoserii wszystkie wymiary pozostały niezmienione. We wnętrzu dominuje 12,3-calowy ekran. Na szczęście Toyota nie zrezygnowała z fizycznych przycisków najczęściej używanych funkcji. Bogatsze wersje są wyposażony w head up, 64-kolorowe podświetlenie ambientowe, panoramiczny dach i nagłośnienie JBL.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

mat. prasowe

C-HR będzie dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym. Silniki 1.8 l (140 KM) oraz 2.0 plug-in (223 KM) występują w zestawieniu z napędem na przednie koła. Natomiast dwulitrową hybrydę (198 KM) można zamówić z opcjonalnym napędem 4x4, który realizowany jest za pomocą silnika elektrycznego. Podstawowy model 1,8 l rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy i osiąga maksymalnie 170 km/h. Najmocniejszy PHEV, kończy sprint do setki w 7,4 s i może popędzić 180 km/h. Na energii elektrycznej będzie można pokonać wg producenta 66 kilometrów, a moc ładowarki pokładowej wynosi 7,4 kW. Toyota przyjmuje już rezerwacje na nowe C-HR. Poza wersją GR Sport Premiere Edition na początku dostępna będzie również High Premiere Edition.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota szykuje rewolucje w dziedzinie akumulatorów. Zasięg do 1500 km

Widać wyraźnie, że mamy do czynienia z następcą C-HR pierwszej generacji, ale jednocześnie nie sposób nie docenić jak wielki krok w przyszłość pod względem wyglądu wykonała Toyota. Najnowsza generacja C-HR została zaprojektowana w Europie, tu będzie też produkowana i sprzedawana. Pozostawiono sylwetę nawiązującą do coupe, która obecnie podkreślona jest dwukolorową karoserią. Zrezygnowano natomiast z oryginalnej klamki przy tylnych drzwiach, która na co dzień była uciążliwa. Pojawiły się cztery chowane klamki w stylu samochodów klasy premium.

Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił