Nowa Toyota C-HR wygląda jak Lexus

Właśnie debiutująca, druga generacja Toyoty C-HR przyciąga wzrok odważnym wyglądem i będzie oferowana również jako hybryda typu plug-in.

Publikacja: 27.06.2023 05:46

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Widać wyraźnie, że mamy do czynienia z następcą C-HR pierwszej generacji, ale jednocześnie nie sposób nie docenić jak wielki krok w przyszłość pod względem wyglądu wykonała Toyota. Najnowsza generacja C-HR została zaprojektowana w Europie, tu będzie też produkowana i sprzedawana. Pozostawiono sylwetę nawiązującą do coupe, która obecnie podkreślona jest dwukolorową karoserią. Zrezygnowano natomiast z oryginalnej klamki przy tylnych drzwiach, która na co dzień była uciążliwa. Pojawiły się cztery chowane klamki w stylu samochodów klasy premium.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla przegrała proces z klientem. Batalia trwała cztery lata

Nowy model ma 436 cm długości, 183 cm (+3,5 cm) szerokości, 156 cm wysokości i 264 cm rozstawu osi. Poza poszerzeniem karoserii wszystkie wymiary pozostały niezmienione. We wnętrzu dominuje 12,3-calowy ekran. Na szczęście Toyota nie zrezygnowała z fizycznych przycisków najczęściej używanych funkcji. Bogatsze wersje są wyposażony w head up, 64-kolorowe podświetlenie ambientowe, panoramiczny dach i nagłośnienie JBL.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

C-HR będzie dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym. Silniki 1.8 l (140 KM) oraz 2.0 plug-in (223 KM) występują w zestawieniu z napędem na przednie koła. Natomiast dwulitrową hybrydę (198 KM) można zamówić z opcjonalnym napędem 4x4, który realizowany jest za pomocą silnika elektrycznego. Podstawowy model 1,8 l rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy i osiąga maksymalnie 170 km/h. Najmocniejszy PHEV, kończy sprint do setki w 7,4 s i może popędzić 180 km/h. Na energii elektrycznej będzie można pokonać wg producenta 66 kilometrów, a moc ładowarki pokładowej wynosi 7,4 kW. Toyota przyjmuje już rezerwacje na nowe C-HR. Poza wersją GR Sport Premiere Edition na początku dostępna będzie również High Premiere Edition.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota szykuje rewolucje w dziedzinie akumulatorów. Zasięg do 1500 km

Widać wyraźnie, że mamy do czynienia z następcą C-HR pierwszej generacji, ale jednocześnie nie sposób nie docenić jak wielki krok w przyszłość pod względem wyglądu wykonała Toyota. Najnowsza generacja C-HR została zaprojektowana w Europie, tu będzie też produkowana i sprzedawana. Pozostawiono sylwetę nawiązującą do coupe, która obecnie podkreślona jest dwukolorową karoserią. Zrezygnowano natomiast z oryginalnej klamki przy tylnych drzwiach, która na co dzień była uciążliwa. Pojawiły się cztery chowane klamki w stylu samochodów klasy premium.

Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy