Nowa Toyota C-HR wygląda jak Lexus

Właśnie debiutująca, druga generacja Toyoty C-HR przyciąga wzrok odważnym wyglądem i będzie oferowana również jako hybryda typu plug-in.

Publikacja: 27.06.2023 05:46

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Widać wyraźnie, że mamy do czynienia z następcą C-HR pierwszej generacji, ale jednocześnie nie sposób nie docenić jak wielki krok w przyszłość pod względem wyglądu wykonała Toyota. Najnowsza generacja C-HR została zaprojektowana w Europie, tu będzie też produkowana i sprzedawana. Pozostawiono sylwetę nawiązującą do coupe, która obecnie podkreślona jest dwukolorową karoserią. Zrezygnowano natomiast z oryginalnej klamki przy tylnych drzwiach, która na co dzień była uciążliwa. Pojawiły się cztery chowane klamki w stylu samochodów klasy premium.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla przegrała proces z klientem. Batalia trwała cztery lata

Nowy model ma 436 cm długości, 183 cm (+3,5 cm) szerokości, 156 cm wysokości i 264 cm rozstawu osi. Poza poszerzeniem karoserii wszystkie wymiary pozostały niezmienione. We wnętrzu dominuje 12,3-calowy ekran. Na szczęście Toyota nie zrezygnowała z fizycznych przycisków najczęściej używanych funkcji. Bogatsze wersje są wyposażony w head up, 64-kolorowe podświetlenie ambientowe, panoramiczny dach i nagłośnienie JBL.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

C-HR będzie dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym. Silniki 1.8 l (140 KM) oraz 2.0 plug-in (223 KM) występują w zestawieniu z napędem na przednie koła. Natomiast dwulitrową hybrydę (198 KM) można zamówić z opcjonalnym napędem 4x4, który realizowany jest za pomocą silnika elektrycznego. Podstawowy model 1,8 l rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy i osiąga maksymalnie 170 km/h. Najmocniejszy PHEV, kończy sprint do setki w 7,4 s i może popędzić 180 km/h. Na energii elektrycznej będzie można pokonać wg producenta 66 kilometrów, a moc ładowarki pokładowej wynosi 7,4 kW. Toyota przyjmuje już rezerwacje na nowe C-HR. Poza wersją GR Sport Premiere Edition na początku dostępna będzie również High Premiere Edition.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota szykuje rewolucje w dziedzinie akumulatorów. Zasięg do 1500 km

Widać wyraźnie, że mamy do czynienia z następcą C-HR pierwszej generacji, ale jednocześnie nie sposób nie docenić jak wielki krok w przyszłość pod względem wyglądu wykonała Toyota. Najnowsza generacja C-HR została zaprojektowana w Europie, tu będzie też produkowana i sprzedawana. Pozostawiono sylwetę nawiązującą do coupe, która obecnie podkreślona jest dwukolorową karoserią. Zrezygnowano natomiast z oryginalnej klamki przy tylnych drzwiach, która na co dzień była uciążliwa. Pojawiły się cztery chowane klamki w stylu samochodów klasy premium.

Premiery
Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Premiery
Luksusowa chińska marka debiutuje na polskim rynku. Atak na segment premium
Premiery
Nadzieja Mercedesa na lepsze jutro. Nowy CLA ma przyciągnąć młodych klientów
Premiery
Nowy model Kii w dwóch wersjach nadwozia. Zasięg ponad 600 km
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Premiery
Auto dostawcze może mieć ciekawy wygląd. Kia zmienia zasady gry
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście