Volvo EX30: Ten mały SUV to najszybsze Volvo wszech czasów

Debiutujące EX30 to najmniejsze i najtańsze elektryczne Volvo i zarazem najdynamiczniejszy model marki w historii. Chociaż na to nie wygląda do setki przyspiesza tak szybko jak modele Ferrari czy Porsche.

Publikacja: 11.06.2023 13:18

Volvo EX30

Volvo EX30

Foto: mat. prasowe

Volvo EX30 w najmocniejszej wersji Twin Motor Performance rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,6 s. Jest o 19 cm krótsze od XC40 co oznacza, że jest to najmniejszy SUV i jednocześnie najmniejszy model elektryczny marki. Samochód znakomicie wpisuje się w styl rodziny Volvo i wyróżnia charakterystycznymi podzielonymi światłami z tyłu. W środku EX30 łączy minimalistyczny skandynawski styl z nowoczesną technologią. Wnętrze jest niezwykle eleganckie i nastrojowe. Volvo EX30 jest dostępne z pięcioma różnymi motywami oświetlenia Ambiente. Każdy inspirowany jest innym skandynawskim pejzażem i subtelnie zmienia kolorystykę. Masz do dyspozycji: ciepłe światło słoneczne wpadające przez liście skandynawskiego lasu, zachód słońca na zachodnim wybrzeżu Szwecji, słynną na całym świecie zorzę polarną, złote letnie niebo szwedzkiego środka lata lub pogodny nastrój miejskiego zachodu słońca. Motywy łączą się z odpowiednim podkładem dźwiękowym.

Volvo EX30

Volvo EX30

mat. prasowe

Czytaj więcej

Podczas wizyty w Polsce szef Volvo ogłosił strategiczna inwestycję w Krakowie

Producent ściśle współpracował z partnerami technologicznymi, takimi jak Google, Apple i Qualcomm, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkownika. Najważniejsze technologie obejmują klucz cyfrowy kompatybilny z szeroką gamą modeli telefonów, dedykowaną aplikację oferującą wszystkie istotne usługi związane z samochodem (ładowanie, lokalizacja, blokowanie/odblokowywanie i ogrzewanie) oraz najnowszą generację funkcji Park Pilot Assist. Mówi się, że ten ostatni obsługuje wszystkie rodzaje miejsc parkingowych, w tym równoległe, prostopadłe i ukośne.

Volvo EX30

Volvo EX30

mat. prasowe

Przedrostek EX oznacza, że będzie to model dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Podstawowy akumulator to konstrukcja litowo-jonowa (LFP), natomiast wersje o zwiększonym zasięgu będą korzystać z „baterii” NMC (lit, nikiel, mangan i kobalt), która jest bardziej wydajna energetycznie. W ofercie znajdzie się EX30 z napędem na tylną oś i podstawowym akumulatorem (272 KM, 342 km zasięgu), z napędem na tylną oś i większym zasięgiem (272 KM, 480 km) oraz Twin Motor Performance (AWD, 482 KM, 460 km) z dwoma silnikami napędem na 4 koła, która rozpędza się do setki w 3,6 s. Akumulator NMC można ładować prądem 153 kW, a LFP – 134 kW. W obydwu wypadkach wystarczy 26 min, by uzupełnić poziom naładowania z 10 do 80 proc. Cennik rozpoczyna się od kwoty 170 tys. zł. W roku 2024 pojawi się wersja Cross Country z większym prześwitem, dodatkowymi osłonami podwozia, terenowymi oponami i offroadową stylizacją.

Volvo EX30

Volvo EX30

mat. prasowe

Volvo EX30

Volvo EX30

mat. prasowe

Volvo EX30

Volvo EX30

mat. prasowe

Volvo EX30

Volvo EX30

mat. prasowe

Volvo EX30

Volvo EX30

mat. prasowe

Czytaj więcej

Dopiero nasze dzieci będą mogły korzystać z jazdy autonomicznej

Volvo EX30 w najmocniejszej wersji Twin Motor Performance rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,6 s. Jest o 19 cm krótsze od XC40 co oznacza, że jest to najmniejszy SUV i jednocześnie najmniejszy model elektryczny marki. Samochód znakomicie wpisuje się w styl rodziny Volvo i wyróżnia charakterystycznymi podzielonymi światłami z tyłu. W środku EX30 łączy minimalistyczny skandynawski styl z nowoczesną technologią. Wnętrze jest niezwykle eleganckie i nastrojowe. Volvo EX30 jest dostępne z pięcioma różnymi motywami oświetlenia Ambiente. Każdy inspirowany jest innym skandynawskim pejzażem i subtelnie zmienia kolorystykę. Masz do dyspozycji: ciepłe światło słoneczne wpadające przez liście skandynawskiego lasu, zachód słońca na zachodnim wybrzeżu Szwecji, słynną na całym świecie zorzę polarną, złote letnie niebo szwedzkiego środka lata lub pogodny nastrój miejskiego zachodu słońca. Motywy łączą się z odpowiednim podkładem dźwiękowym.

Premiery
Lamborghini Urus SE stał się hybrydą. Ale włoski SUV zachował silnik V8
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”