Huczne pożegnanie Astona Martina DBS. Powstanie 499 sztuk, wszystkie sprzedane

Oto najmocniejszy seryjny Aston Martin w historii. Wersja 770 Ultimate ma pod maską silnik V12 o mocy 770 KM i powstała, by uczcić zakończenie produkcji modelu DBS. Zostanie wyprodukowanych 499 egzemplarzy i wszystkie zostały już sprzedane.

Publikacja: 24.01.2023 18:31

Aston Martin DBS 770 Ultimate

Aston Martin DBS 770 Ultimate

Foto: mat. prasowe

Produkcja modeli DBS obecnej generacji dobiega końca i z tej okazji powstała wersja DBS 770 Ultimate. To najszybsza odmiana DBS-a w historii. Została gruntownie przeprojektowana przez stylistów oraz inżynierów. Na rynek trafi zaledwie 300 wersji Coupe i 199 Volante, a wszystkie zostały już sprzedane. Pierwsze egzemplarze będzie można podziwiać na drogach w trzecim kwartale 2023 roku. Wersja DBS 770 Ultimate oznacza koniec produkcji drugiej generacji modelu DBS, która debiutowała w 2018 roku. Jego poprzednik miał premierę w 2007 roku i był produkowany przez 11 lat. DBS wystąpił w trzech filmach o Jamiesie Bondzie. Wczesny prototyp DBS pierwszej generacji mogliśmy podziwiać w „Casino Royale” z 2006 roku, a model produkcyjny pojawił się w 2008 roku w obrazie „Quantum of Solace”. DBS drugiej generacji to kolejny Aston Martin, który pojawia się na ekranie w filmie „Nie czas umierać” z 2021 roku jako auto najsłynniejszego agenta świata granego przez Daniela Craiga.

Aston Martin DBS 770 Ultimate

Aston Martin DBS 770 Ultimate

mat. prasowe

Tradycyjną nazwę Ultimate noszą najbardziej luksusowe seryjnie produkowane modele z gamy marki Aston Martin. Dotychczas miano to było zarezerwowane dla dwóch generacji serii DBS oraz obu generacji modelu Vanquish. Edycja Ultimate jest wprowadzana na rynek wraz z końcem produkcji wybranej linii, a egzemplarze z emblematem Ultimate są rzadkie i wyjątkowe stają się pilnie poszukiwanym kąskiem dla kolekcjonerów. Aston Marin DBS 770 Ultimate posiada silnik V12 o pojemności 5,2 litra, mocy 770 KM (6,5 tys. obr./min) i momencie 900 NM (1,8- 5 tys. obr./min). Zwiększono ciśnienie doładowania o 7 procent i jednocześnie poprawiono reakcję na gaz. Silnik współpracuje z 8-stopniową skrzynią ZF oraz układem różnicowym z mechaniczną blokadą. Zmodyfikowany układ napędowy pozwala rozpędzić się do setki w czasie 3,4 s (Volante 3,6 s) i popędzić 340 km/h. Poprawiono również 25 proc. sztywność konstrukcji zawieszenia oraz płyty podłogowej w tylnej części karoserii oraz zastosowano nową kolumnę kierowniczą. Zmodyfikowano też przednią belkę pomocnicza w zawieszeniu oraz układ aktywnej regulacji siły tłumienia amortyzatorów (Adaptive Damping System - ADS). Wszystkie te zmiany jak podkreśla producent zwiększają precyzję prowadzenia oraz poprawiają kontakt kierowcy z samochodem. DBS 770 Ultimate został zaprojektowany tak, by delektować się pełnymi emocji i jednocześnie komfortowymi podróżami po kontynentach.

Czytaj więcej

Aston Martin DBS Superleggera: Coś więcej niż moc i emocje
Aston Martin DBS 770 Ultimate

Aston Martin DBS 770 Ultimate

mat. prasowe

Zmiany stylizacyjne nie tylko podkreślają charakter jednego z najbardziej eleganckich modeli sportowych na świecie, ale również poprawiają chłodzenie mocniejszego silnika. DBS 770 Ultimate jest w standardzie wyposażony w relingi dachowe z laminatu karbonowego o wzorze Twill 2x2, nowe obramowanie przedniej szyby, obudowy lusterek i skrzela, które ograniczają zawirowania powietrza wokół kół. Nowe progi z włókna węglowego obniżają optycznie boki samochodu, które zdają się schodzić do linii tylnych kół, co dodaje elegancji muskularnej sylwetce. Niezwykły zabieg stylistyczny wykorzystano projektując tylny dyfuzor, który zapewnia balans aerodynamiczny przedniej i tylnej części samochodu. Dodatkowo, jego charakterystyczny kształt sprawia, że jesteśmy w stanie w mgnieniu oka rozpoznać najnowszy model. Inne wyróżniki DBS 770 Ultimate to nowe, 21-calowe obręcze kół o unikatowym wzorze dostępnym z trzema rodzajami wykończenia. Zainspirowane kultowymi modelami Aston Martin Valkyrie i Victora, nowe, 21-calowe wieloramienne obręcze są dostępne w kolorze srebrnym z satynowanym, biżuteryjnym wykończeniem Satin Silver, w satynowanej czerni, która podkreśla współczesny i sportowy charakter samochodu lub opcjonalnie w satynowanej czerni z diamentowaniem, której ciemna tonacja podkreśla eleganckie linie sylwetki nadwozia. Wyczynowe opony Pirelli P Zero – 265/35 R21 z przodu i 305/30 z tyłu - są standardowo montowane na wszystkich obręczach.

Aston Martin DBS 770 Ultimate

Aston Martin DBS 770 Ultimate

mat. prasowe

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele Sport Plus wykończone perforowaną i kunsztownie pikowaną skórą semi-anilinową łączoną z Alkantarą kontrastowe wykończenia oraz emblemat z numerem egzemplarza. Opcjonalnie klienci mogą wybrać wyczynowe fotele sygnowane przez markę Aston Martin. Tak jak w przypadku wszystkich samochodów z gamy Aston Martin właściciel ma praktycznie nieograniczone możliwości personalizacji. Marek Reichman (Chief Creative Officer), który ma polskie korzenie powiedział: "DBS jest tradycyjnie najbardziej luksusowym, seryjnie produkowanym modelem marki Aston Martin. DBS 770 Ultimate zapewnia jeszcze więcej... więcej mocy, jeszcze bardziej imponujące osiągi w jeszcze bardziej wyrafinowanej, wysmakowanej i przemyślanej formie. Można porównać go do czegoś tak niezwykle surowego i jednocześnie pięknego, co onieśmiela. Efektem przyjętego przez naszych projektantów podejścia jest sylwetka nadwozia oraz wyraziste linie tyłu. Był to dobry punkt wyjścia, który sprawił, że prace nad stylizacją samochodu były prowadzone równolegle z zabiegami, których celem było osiągnięcie jeszcze lepszych osiągów”. Produkcja modelu DBS 770 Ultimate rozpocznie się w I kwartale 2023 roku, a pierwsze dostawy mają się rozpocząć w III kwartale 2023 roku.

Aston Martin DBS 770 Ultimate

Aston Martin DBS 770 Ultimate

mat. prasowe

Aston Martin DBS 770 Ultimate

Aston Martin DBS 770 Ultimate

mat. prasowe

Czytaj więcej

Supersamochód zimą. Obłęd czy nic takiego
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw
Premiery
Renault Captur przeszedł modernizację. Zmiany są naprawdę widoczne
Premiery
Audi Q6 e-tron nareszcie zadebiutowało. To bardzo ważny model w gamie marki
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Premiery
Tym modelem Lamborghini żegna się z silnikiem V10. Powstanie tylko 10 egz.