Reklama

100 lat wyścigu 24h Le Mans. W tym roku zapowiada się bitwa gigantów

W tym roku przypada setna rocznica 24-godzinnego wyścigu Le Mans (10/11 czerwca). Wygląda na to, że wszystkie fabryczne zespoły, które niezwykle licznie zgłosiły się do wyścigu przyjmują ryzykowaną strategię zakładającą wyłącznie zwycięstwo. Zapowiada się niezwykle zaciekła walka.

Publikacja: 30.04.2023 12:34

100 lat wyścigu 24h Le Mans. W tym roku zapowiada się bitwa gigantów

Foto: mat. prasowe

Zwycięstwo w Le Mans nabrało szczególnego znaczenia. W tym roku przypada setna rocznica legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W dniach 10-11 czerwca odbędzie się 91. edycja tego niezwykle wymagającego dla sprzętu i kierowców wyścigu. Porsche oficjalnie zakomunikowało, że celem marki jest zwycięstwo, ale oczywistym jest, że tak liczny udział producentów w tym roku również wynika z chęci sięgnięcia po najwyższe miejsce na podium. Porsche nie będzie miało łatwego zadania. Musi stawić czoła Ferrari, z którą to marką od lat w różnych klasach rywalizuje na torach wyścigowych. Zmierzy się również z takimi markami jak Alpine, Cadillac, Peugeot, Glickenhaus oraz Toyota, która od 2018 roku króluje w Le Mans i pokazała w marcu tego roku podczas słynnego wyścigu długodystansowego na torze Sebring, że posiada bardzo szybkie samochody.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Po Drodze
Maybach i AMG: Dwa światy, jedna filozofia
Po Drodze
Koenigsegg odzyskuje rekord 0-400-0 km/h. Benzyna znów górą nad prądem
Po Drodze
129 lat temu narodziła się ciężarówka. Daimler zmienił świat transportu
Po Drodze
Ameryka w błyskawicznym tempie wraca do silników V8
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Po Drodze
Volkswagen kończy produkcję swojego flagowego modelu
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama