Bugatti wysprzedało produkcję Chirona. Nowy model powstanie z chorwacką pomocą

Następca Bugatti Chirona będzie produkowany w Molsheim w Alzacji. Tak, jak poprzednie modele tej marki. W pracach nad pierwszą hybrydą będzie uczestniczyć chorwacka firma Rimac. Od 2016 roku w Molsheim powstało 500 egzemplarzy tego superauta.

Publikacja: 14.12.2022 11:10

Bugatti Chiron Super Sport

Bugatti Chiron Super Sport

Foto: mat. prasowe

Bugatti ma się dobrze. Ostatnim autem spalinowym kultowej marki będzie roadster W16 Mistral, pokazany w sierpniu 2022 roku. Seria 100 sztuk w cenie po 4 mln euro została sprzedana w ciągu 24 godzin. Auta powstaną dopiero w latach 2024-2026. — Reakcja klientów na Mistrala była tak duża, że musieliśmy sporządzić listę oczekujących — przyznał Christophe Piochon, prezydent Bugatti Automobiles. Następca Chirona, który pojawi się w 2026 roku będzie miał po raz pierwszy w historii marki napęd hybrydowy. Produkowany będzie w Molsheim, gdzie teraz zatrudnionych jest 145 osób. Auto ma mieć technologię, która będzie zgodna z warunkami homologacji w Europie do 2035 r. Po tym czasie zacznie obowiązywać zakaz sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi. Nowy model powstanie na nowej płycie podłogowej, a układ napędowy zostanie opracowany wspólnie z inżynierami z chorwackiej firmy Rimac. Bugatti zrezygnuje z 16-cylindrowego silnika spalinowego, montowanego od 2005 r. w modelu Veyron. Napęd dostarczy firma zewnętrzna i tutaj Porsche ma ogromne szanse na otrzymanie tego zlecenia. I jeszcze jedno, Bugatti na pewno nie wejdzie w segment SUV.

Czytaj więcej

Bugatti oferuje gwarancję na używane egzemplarze
Bugatti Mistral

Bugatti Mistral

mat. prasowe

- Segment SUV nie należy do naszych opcji strategicznych, w odróżnieniu od Ferrari czy Astona Martina. Nasi klienci nie są też gotowi przesiąść się na model całkowicie elektryczny. Będzie to hybryda, ale wyjątkowa i zbudowane z udziałem firmy Rimac, która nie jest nowicjuszem w branży. Wnosi nadzwyczajne doświadczenie w zakresie baterii o dużych osiągach, ma ośrodki przemysłowe w Niemczech i Włoszech. A my oferujemy Rimacowi naszą wiedzę w zarządzaniu klientelą. Potrafimy bardzo dobrze produkować luksusowe samochody i organizować sieć sprzedaży — wyjaśnił wszelkie wątpliwości Christophe Piochon. Tej zimy zacznie się rozbudowa zakładu na działce o powierzchni 17 hektarów.

Bugatti Mistral

Bugatti Mistral

mat. prasowe

Bugatti przewiduje w tym roku dostawę klientom 80 samochodów i obroty 300 mln euro. 40 proc. produkcji trafia do USA, do Europy trafia 30 proc. produkcji, a głównymi rankami są Niemcy, Wielka Brytania i Szwajcaria. Tyle samo produkcji ląduje na Bliskim Wschodzie i w Azję. - Niestety dla naszych klientów, nie mam dobrej wiadomości: do 2026 r. nie mam nic do sprzedania - dodaje Christophe Piochon, prezydent Bugatti Automobiles. Dlatego już od tego lata firma proponuje auta używane. Oferta „Certified Pre-Owned” dopuszcza niewielkie zmiany techniczne lub aktualizacje w pojazdach po przeglądzie w fabryce Molsheim.

Bugatti Mistral

Bugatti Mistral

mat. prasowe

Czytaj więcej

Aston Martin DBS Superleggera: Coś więcej niż moc i emocje

Bugatti ma się dobrze. Ostatnim autem spalinowym kultowej marki będzie roadster W16 Mistral, pokazany w sierpniu 2022 roku. Seria 100 sztuk w cenie po 4 mln euro została sprzedana w ciągu 24 godzin. Auta powstaną dopiero w latach 2024-2026. — Reakcja klientów na Mistrala była tak duża, że musieliśmy sporządzić listę oczekujących — przyznał Christophe Piochon, prezydent Bugatti Automobiles. Następca Chirona, który pojawi się w 2026 roku będzie miał po raz pierwszy w historii marki napęd hybrydowy. Produkowany będzie w Molsheim, gdzie teraz zatrudnionych jest 145 osób. Auto ma mieć technologię, która będzie zgodna z warunkami homologacji w Europie do 2035 r. Po tym czasie zacznie obowiązywać zakaz sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi. Nowy model powstanie na nowej płycie podłogowej, a układ napędowy zostanie opracowany wspólnie z inżynierami z chorwackiej firmy Rimac. Bugatti zrezygnuje z 16-cylindrowego silnika spalinowego, montowanego od 2005 r. w modelu Veyron. Napęd dostarczy firma zewnętrzna i tutaj Porsche ma ogromne szanse na otrzymanie tego zlecenia. I jeszcze jedno, Bugatti na pewno nie wejdzie w segment SUV.

Po Drodze
Lamborghini Revuelto wyprzedane na trzy lata do przodu
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Po Drodze
Bentley jakiego jeszcze nie było. Continental Flying Spur jako pick-up
Po Drodze
Targi IAA Mobility: Niemcy rządzą, ale Chińczycy będą groźną konkurencją
Po Drodze
Mercedes 190 do sprzedania za 2,3 mln zł. To auto, którym ścigał się Niki Lauda
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Po Drodze
Tego sukcesu nikt się nie spodziewał. SUV numerem 1 w segmencie kabrioletów
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej