Bugatti wysprzedało produkcję Chirona. Nowy model powstanie z chorwacką pomocą

Następca Bugatti Chirona będzie produkowany w Molsheim w Alzacji. Tak, jak poprzednie modele tej marki. W pracach nad pierwszą hybrydą będzie uczestniczyć chorwacka firma Rimac. Od 2016 roku w Molsheim powstało 500 egzemplarzy tego superauta.

Publikacja: 14.12.2022 11:10

Bugatti Chiron Super Sport

Bugatti Chiron Super Sport

Foto: mat. prasowe

Bugatti ma się dobrze. Ostatnim autem spalinowym kultowej marki będzie roadster W16 Mistral, pokazany w sierpniu 2022 roku. Seria 100 sztuk w cenie po 4 mln euro została sprzedana w ciągu 24 godzin. Auta powstaną dopiero w latach 2024-2026. — Reakcja klientów na Mistrala była tak duża, że musieliśmy sporządzić listę oczekujących — przyznał Christophe Piochon, prezydent Bugatti Automobiles. Następca Chirona, który pojawi się w 2026 roku będzie miał po raz pierwszy w historii marki napęd hybrydowy. Produkowany będzie w Molsheim, gdzie teraz zatrudnionych jest 145 osób. Auto ma mieć technologię, która będzie zgodna z warunkami homologacji w Europie do 2035 r. Po tym czasie zacznie obowiązywać zakaz sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi. Nowy model powstanie na nowej płycie podłogowej, a układ napędowy zostanie opracowany wspólnie z inżynierami z chorwackiej firmy Rimac. Bugatti zrezygnuje z 16-cylindrowego silnika spalinowego, montowanego od 2005 r. w modelu Veyron. Napęd dostarczy firma zewnętrzna i tutaj Porsche ma ogromne szanse na otrzymanie tego zlecenia. I jeszcze jedno, Bugatti na pewno nie wejdzie w segment SUV.

Czytaj więcej

Bugatti oferuje gwarancję na używane egzemplarze
Bugatti Mistral

Bugatti Mistral

mat. prasowe

- Segment SUV nie należy do naszych opcji strategicznych, w odróżnieniu od Ferrari czy Astona Martina. Nasi klienci nie są też gotowi przesiąść się na model całkowicie elektryczny. Będzie to hybryda, ale wyjątkowa i zbudowane z udziałem firmy Rimac, która nie jest nowicjuszem w branży. Wnosi nadzwyczajne doświadczenie w zakresie baterii o dużych osiągach, ma ośrodki przemysłowe w Niemczech i Włoszech. A my oferujemy Rimacowi naszą wiedzę w zarządzaniu klientelą. Potrafimy bardzo dobrze produkować luksusowe samochody i organizować sieć sprzedaży — wyjaśnił wszelkie wątpliwości Christophe Piochon. Tej zimy zacznie się rozbudowa zakładu na działce o powierzchni 17 hektarów.

Bugatti Mistral

Bugatti Mistral

mat. prasowe

Bugatti przewiduje w tym roku dostawę klientom 80 samochodów i obroty 300 mln euro. 40 proc. produkcji trafia do USA, do Europy trafia 30 proc. produkcji, a głównymi rankami są Niemcy, Wielka Brytania i Szwajcaria. Tyle samo produkcji ląduje na Bliskim Wschodzie i w Azję. - Niestety dla naszych klientów, nie mam dobrej wiadomości: do 2026 r. nie mam nic do sprzedania - dodaje Christophe Piochon, prezydent Bugatti Automobiles. Dlatego już od tego lata firma proponuje auta używane. Oferta „Certified Pre-Owned” dopuszcza niewielkie zmiany techniczne lub aktualizacje w pojazdach po przeglądzie w fabryce Molsheim.

Bugatti Mistral

Bugatti Mistral

mat. prasowe

Czytaj więcej

Aston Martin DBS Superleggera: Coś więcej niż moc i emocje

Bugatti ma się dobrze. Ostatnim autem spalinowym kultowej marki będzie roadster W16 Mistral, pokazany w sierpniu 2022 roku. Seria 100 sztuk w cenie po 4 mln euro została sprzedana w ciągu 24 godzin. Auta powstaną dopiero w latach 2024-2026. — Reakcja klientów na Mistrala była tak duża, że musieliśmy sporządzić listę oczekujących — przyznał Christophe Piochon, prezydent Bugatti Automobiles. Następca Chirona, który pojawi się w 2026 roku będzie miał po raz pierwszy w historii marki napęd hybrydowy. Produkowany będzie w Molsheim, gdzie teraz zatrudnionych jest 145 osób. Auto ma mieć technologię, która będzie zgodna z warunkami homologacji w Europie do 2035 r. Po tym czasie zacznie obowiązywać zakaz sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi. Nowy model powstanie na nowej płycie podłogowej, a układ napędowy zostanie opracowany wspólnie z inżynierami z chorwackiej firmy Rimac. Bugatti zrezygnuje z 16-cylindrowego silnika spalinowego, montowanego od 2005 r. w modelu Veyron. Napęd dostarczy firma zewnętrzna i tutaj Porsche ma ogromne szanse na otrzymanie tego zlecenia. I jeszcze jedno, Bugatti na pewno nie wejdzie w segment SUV.

Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024