Najnowszy rozdział tej rewolucji dopisano właśnie w Kantonie, gdzie zadebiutował Audi E SUV Concept – duży, w pełni elektryczny SUV, niemal gotowy do produkcji i zapowiadający drugi model submarki „AUDI”. To część dużo szerszej reorganizacji. Audi i chiński SAIC wspólnie budują portfolio aut „Made for China”, które mają odpowiadać na lokalne preferencje – nie tylko stylistyczne, ale i software’owe. E SUV Concept stoi na nowej platformie Advanced Digitized Platform, opracowanej właśnie z myślą o tamtejszym rynku. Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 671 KM zapewniają napęd na cztery koła, przyspieszenie do 100 km/h w nieco ponad 5 sekund oraz zasięg ponad 700 km według chińskiego cyklu CLTC. Duża bateria o pojemności 109 kWh pracuje w oparciu instalacji 800 V – wystarczy 10 minut, żeby dodać energii na 320 km jazdy.
Audi E SUV Concept
Nowy SUV robi jednak wrażenie nie tylko danymi technicznymi. To pełnoprawna, zaprojektowana od zera reinterpretacja dużego Audi dla Chin. Proporcje są masywne, szerokość nadwozia wynosi 2,04 m, a rozstaw ponad 3,06 m co czyni go rywalem zarówno dla BMW iX, jak i elektrycznego Mercedesa EQE SUV. Z przodu i tyłu nowe logo submarki - czyli po prostu napis AUDI. Auto wygląda futurystycznie, ale jednocześnie bliższe jest estetyce chińskich luksusowych SUV-ów niż europejskiemu minimalizmowi.
Czytaj więcej
Audi może mówić o sporym sukcesie marketingowym w Chinach. Zaledwie 30 minut po uruchomieniu prze...
Polski akcent w chińskim Audi
Warto dodać, że do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej i kierunku stylistycznego submarki AUDI przyczynił się Kamil Łabanowicz, polski projektant od lat współtworzący linię designu Audi. Jego rola w pracach nad E-modelem i ewolucją charakterystycznego „chińskiego języka” formy jest w branży zauważalna – to jeden z nielicznych Polaków mających realny wpływ na globalne portfolio dużego koncernu samochodowego.