Uśredniony czas oczekiwania na nowy samochód wynosi obecnie pięć miesięcy. W przypadku wielu modeli, możemy mówić nawet o kilkunastu miesiącach oczekiwania. Nikt nie jest w stanie określić dokładnego terminu. Tym samym, zyskuje rynek wtórnym zasilany każdego roku blisko milionem pojazdów z zagranicy. Mimo, że średnia wieku sprowadzanych aut przekracza 11 lat, nie brakuje ofert w najmłodszej grupie. Postanowiliśmy przyjrzeć się bardzo szerokiej klasie crossoverów i SUV-ów. To właśnie one rozchodzą się niczym ciepłe bułeczki i okazują się komfortową formą transportu.
Czytaj więcej
McLaren F1 to nie tylko niezwykle szybki samochód sportowy, ale także poszukiwane auto kolekcjonerskie. W 2021 był najdroższym samochodem sprzedanym na aukcji.
Crossovery z segmentu B
Jeśli szukamy uniwersalnego modelu z myślą o typowo miejskim użytkowaniu, nie jesteśmy wcale skazani na często pozbawione wyrazu auta segmentu B. Analogiczną funkcjonalnością mogą się pochwalić podobnej wielkości crossovery. Mają nieco ponad 4 metry długości, prześwit na poziomie 14-16 cm i zazwyczaj napęd na przednie koła. Wydając 50-100 tysięcy złotych z łatwością znajdziemy egzemplarz z polskiej sieci sprzedaży utrzymany w perfekcyjnej kondycji - często z pełną historią serwisową realizowaną przez ASO. Oto kilka przykładów.
Volkswagen T-Roc
Od 2017 w ofercie modelowej Volkswagena widnieje T-Roc. Co ciekawe, auto nie powstało na platformie znanej z miejskiego Polo. Dawcą organów jest Golf VII generacji ze swoją modułową platformą MQB, co tylko przemawia na korzyść modelu. Nadwozie oczywiście nie ma żadnych jakościowych bolączek. Co ważne, producent oferował w pełni diodowe oświetlenie. W przyszłym roku na rynku pojawi się odmiana po liftingu. We wnętrzu nie znajdziemy tak dopracowanych materiałów jak w Passacie czy Golfie, jednak całość prezentuje się nad wyraz poprawnie. Niepozorne fotele gwarantują komfort nie tylko podczas miejskich eskapad. Na kanapie dwie niezbyt wysokie osoby będą zadowolone z dostępnej przestrzeni. Przy odrobinie szczęścia wyszukamy egzemplarz z pełną elektryką, automatyczną klimatyzacją, centrum multimedialnym z nawigacją i kolorowym dotykowym ekranem, komputerem pokładowym, dołączanym napędem 4x4 i dwusprzęgłowym automatem DSG. Napęd stanowią jednostki 1.0 TSI 115 KM, 1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 190-310 KM oraz jeden diesel 2.0 TDI 150 KM.
Volkwagen T-Roc