Niezależnie od swojej wersji nowy Lexus NX jest zawsze z napędem hybrydowym. To praktycznie jedyny taki SUV na rynku, którego napęd jest oferowany wyłącznie w formie hybrydy. Nowością jest Lexus Interface – nowy system info-rozrywki. Tu zaprojektowano wszystko na nowo. 14-calowy ekran na konsoli środkowej ma być teraz bardziej czytelny i zapewniać odpowiedni kontrast w każdych warunkach. System potrafi aktualizować się zdalnie i łączy się z chmurą, by aktualizować na bieżąco swoje informacje. Bezprzewodowo działa tu system Apple CarPlay, a moc indukcyjnej ładowarki została zwiększona o 50 proc.

Lexus NX

Inną nowością jest tzw. e-klamka. Otwieranie drzwi odbywa się za pomocą przycisku, który po naciśnięciu lekko je uchyli. E-klamka jest połączona z systemem bezpieczeństwa, który zapobiega otwarciu drzwi, gdy mogłoby to doprowadzić do kolizji z innym pojazdem lub np. rowerzystą.

Lexus NX

Powiększono obraz wyświetlacza head-up, który teraz pokazuje nie tylko nawigację czy prędkość, ale również to, jaki przycisk wciskamy na kierownicy. Każdy z klawiszy na kole kierownicy – ustawienie tempomatu, radia czy komputera pokładowego – jest czuły na dotyk. Po położeniu na nim palca system head-up informuje o wybranej funkcji.

Lexus NX

Od teraz adaptacyjny tempomat poprowadzi samochód sprawniej i łagodniej również na zakrętach. Lexus obiecuje, że NX pokonuje łuki z wyjątkową gracją. Poprawiono również czytanie znaków drogowych i zadbano o bardziej płynnie utrzymywanie odstępu od poprzedzającego pojazdu. Nowy Lexus pojawi się w salonach pod koniec roku. Wersja NX 350h startuje z ceną 199 900 zł.

Lexus NX