Reklama
Rozwiń
Reklama

Porsche Macan T: Purystyczny, czterocylindrowy, sportowy

Porsche jest mistrzem rozwoju wersji i modeli pochodnych. Teraz wprowadzają na rynek nową wersję Macana. Po raz wariant T pojawi się w SUV-ie. Nowy Macan T jest dostępny będzie tylko z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 265 KM.

Publikacja: 20.02.2022 11:31

Porsche Macan T

Porsche Macan T

Foto: mat. prasowe

Nowy i w pełni elektryczny Macan pojawi się w przyszłym roku. Niedawno odświeżony klasyczny Macan będzie po promierze elektryka oferowany przez okres przejściowy równolegle. Przynajmniej tak będzie do 2024 roku, później w ofercie pozostanie wyłącznie e-Macan. Na koniec produkcji, jak to w Porsche bywa można liczyć na specjalne wersje. Takie jak nowy Macan T – pierwszy model z oznaczeniem T wykorzystanym w SUV-ie, a nie jak do tej pory w 911 czy 718. Nowa koncepcja plasuje Macana T pomiędzy modelem bazowym a Macanem S.

Porsche Macan T

Porsche Macan T

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Sprzedaż Porsche w 2021 znacznie wzrosła. Macan numerem jeden

T oznacza „Touring”. Tak oznaczone modele charakteryzują się purystycznym, sportowym charakterem. Silnik Macana T ma tę samą moc co klasyczny dwulitrowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy w wersji bazowej tego modelu - 265 KM. Nie ma co tu liczyć na wzrost wydajności czy mocy. Jednak dzięki pakietowi Sport Chrono i zmienionym trybom jazdy model T przyspiesza o dwie dziesiąte sekundy szybciej od zera do 100 km/h (6,2 zamiast 6,4 sekundy), ale osiąga identyczną co bazowy Macan prędkość maksymalną 232 km/h. Porsche tłumaczy wybór tego silnika dla wersji T mniejszą masą własną jednostki napędowej. W porównaniu z 2,9-litrowy silnikiem V6 biturbo montowanym w wariantach S i GTS zespół napędowy odmiany T waży o 58,8 kg mniej. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej. Jednak Porsche zaprojektowało system zarządzania trakcją w Macanie T tak, aby więcej mocy trafiało na tylne koła. Podwozie, które zostało obniżone o 15 mm, ma również aktywną kontrolę, a dzięki sztywniejszym stabilizatorom ma zapewniać bardziej bezpośrednie zachowanie układu kierowniczego, co ma się przełożyć na bardziej precyzyjnie prowadzenie. Za dodatkową opłatą SUV może być wyposażony w zawieszenie pneumatyczne, co powoduje dodatkowe obniżenie karoserii o 10 mm.

Porsche Macan T

Porsche Macan T

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Do wyboru w Macanie T jest 13 lakierów nadwozia. Dodatkowe elementy: panel przedni, lusterka zewnętrzne i listwy boczne, a także spojler dachowy i napis z tyłu są zawsze w metalicznym kolorze szarego agatu. Paski wokół bocznych okien i cztery rury wydechowe układu wydechowego są wykończone w błyszczącej czerni. Model posiada 20-calowe koła z Macana S. Macan T jest standardowo wyposażony w podgrzewaną kierownicę i charakterystyczny dla pakietu Sport Chrono stoper na desce rozdzielczej. Nowy Macan T pojawi się w salonach w kwietniu 2022 roku. Cena za ten model rozpoczyna się od 294 000 zł. Tym samym jest droższy o 21 tys. zł od bazowej wersji (od 273 000 zł) i tańszy o 55 tys. zł od Macana S (od 349 000 zł).

Porsche Macan T

Porsche Macan T

Foto: mat. prasowe

Porsche Macan T

Porsche Macan T

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Klasyczne Porsche 911 Turbo w niesamowitej kreacji Singera
Premiery
Cupra Leon VZ TCR to hot hatch starej szkoły. Powstanie tylko 499 sztuk
Premiery
Porsche zrobiło z 20-letniego używanego auta nowy samochód. Kosztowało to miliony
Premiery
Ferrari Amalfi: Elegancja codzienności, precyzja toru, dusza gran turismo
Premiery
Powstanie tylko 90 egz. Limitowane Porsche 911 GT3 za prawie 1,9 mln zł
Premiery
Ten chiński SUV kosztuje tylko 30 tys. zł. Nowe auto za cenę używanego
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama