Chodzi o południową jezdnię 70-kilometrowego odcinka Olszyna – Golnice określaną mianem „najdłuższych schodów Europy”, pamiętającą jeszcze czasy III Rzeszy. Na wrzesień zaplanowano uruchomienie 22-kilometrowego fragmentu od węzła Żary Zachód do węzła Iłowa. Jak podaje branżowy serwis conadrogach.pl, zaawansowanie prac prowadzonych przez konsorcjum Kobylarni i Mirbudu od marca 2020 r. wynosi tam 78 proc. W ramach kontraktu obie firmy zbudują 14 mostów, 4 przejścia dla zwierząt oraz MOP drugiej kategorii Wymiarki Południe. Kolejne odcinki – całą inwestycję na południowej jezdni A18 podzielono na 5 części – będą oddawane w 2023 r. Jezdnia północna została przebudowana w latach 2004-2006.

Czytaj więcej

Fotoradary staną na przejazdach kolejowych

Również w tym roku będzie można przyspieszyć na autostradzie A1 pomiędzy Tuszynem a Częstochową, gdzie kończy się budowa ostatniego brakującego fragmentu – przeszło 20 km od Piotrkowa Trybunalskiego do Kamieńska. W tej chwili układana jest tam nawierzchnia betonowa. W drugiej połowie lata ma być gotowa, ale trzeba będzie czekać jeszcze miesiąc, aby beton się związał. Do końca ubiegłego roku włączono do ruchu blisko 60 km tej trasy z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym w obie strony. W rezultacie jesienią będziemy jeździć już bez żadnych przeszkód i zdejmowania nogi z gazu (poza bramkami na koncesyjnym odcinku) od Gdańska do granicy z Czechami. Później północy fragment autostrady czeka jeszcze dobudowa trzeciego pasa ruchu – na 35-kilometrowym odcinku pomiędzy Toruniem a Włocławkiem.

Trzy pasy będzie mieć także autostrada A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. Na długości 89 km zostanie poszerzona w miejscu szerokiego pasa zieleni oddzielającego jezdnie. W tym roku ma być ogłoszony przetarg na zrealizowanie przedsięwzięcia, które będzie prowadzone w trudnych warunkach zarówno dla drogowców jak i kierowców – bez wstrzymywania ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozpoczęciu robót na dwóch z siedmiu odcinków autostrady A2 od Mińska Mazowieckiego do Białej Podlaskiej. Dla czterech, które mają być gotowe w 2024 r. trwa procedura związana z wydaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), z kolei dla odcinka od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią przygotowywana jest dokumentacja projektowa.

Czytaj więcej

Wyższe mandaty nie przełożyły się na zmniejszenie statystyk wypadkowych