Elektryk w abonamencie tańszy od spalinowej konkurencji

Ma to być pierwsza taka sytuacja na rynku. W miesięcznej racie elektryczna Dacia Spring pobiła swoją ceną konkurentów z konwencjonalnym napędem – wynika z analizy internetowej platformy sprzedażowej Carsmile.

Publikacja: 30.03.2022 08:34

Elektryk w abonamencie tańszy od spalinowej konkurencji

Foto: mat. prasowe

1187 zł nett0 to obecnie najniższa rata, jaką można uzyskać wynajmując samochód na 3 lata bez wkładu własnego w opcji z ubezpieczeniem, serwisem i oponami. Na drugim miejscu znalazł się Hyundai i30 z miesięczną ratą 1240 zł netto, a na trzecim – Dacia Sandero za 1266 zł miesięcznie. Co ciekawe, Sandero jest katalogowo tańsza od Springa o 20 tys. zł. Kosztowa przewaga wynajmowanego elektrycznego samochodu nad znacznie tańszym spalinowym wynika z dopłat do leasingu oraz wynajmu e-samochodów. Do osobowego elektryka można uzyskać 27 tys. zł dopłaty, o ile deklarowany roczny przebieg wyniesie przynajmniej 15 tys. km. W przypadku wynajmu długoterminowego dopłata działa podobnie, jak wkład własny, czyli obniża miesięczną ratę za samochód.

Dacia Spring

Dacia Spring

Foto: mat. prasowe

- To dla nas historyczne wydarzenie, bo nasza oferta obejmuje niemal cały rynek aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony – stwierdza Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. Nic dziwnego, bo sytuacja, w której użytkownicy samochodów elektrycznych ponoszą koszty porównywalne, a w niektórych wypadkach nawet niższe wobec użytkowanych samochodów z napędem spalinowym oznacza rynkowy przełom. Zdaniem Macieja Mazura, dyrektora zarządzającego Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, trend systematycznego zbliżania się cen elektryków i aut konwencjonalnych trwa od lat, ale przypadek Dacii okazał się niespodzianką. - Jest dużym, bardzo pozytywnym zaskoczeniem, że już na początku 2022 roku tak wiele modeli elektrycznych jest w abonamencie tańszych od swoich konwencjonalnych odpowiedników – komentuje Mazur.

Czytaj więcej

Dacia Jogger: Więcej niż średniak

Analitycy Carsmile porównali pięć par samochodów, z których cztery występują w wersji elektrycznej i spalinowej: Opla Mokkę, Peugeota 208, Citroena C4, Volvo XC 40, a także Audi Q4 e-tron zestawione z najbardziej zbliżonym Audi Q5. Mediana ceny katalogowej auta elektrycznego wyniosła 152,8 tys. zł, natomiast uśredniony abonament wyniósł 1982 zł wobec 2041 zł za auto z silnikiem spalinowym. – Uzyskaliśmy niższą miesięczną ratę pomimo faktu, że cena katalogowa aut zeroemisyjnych przyjętych do analizy była średnio o 44 proc. większa od pojazdów z tradycyjnym napędem – podkreśla Knitter. Według Carsmile, proporcje mogą się jednak układać bardzo różnie, co wynika z cen katalogowych, rabatu, wartości rezydualnej auta czy aktualnego oprocentowania oraz wysokości dopłaty, a także aktualnej sytuacji na rynku związanej z dostępnością poszczególnych modeli.

Dacia Spring

Dacia Spring

Foto: mat. prasowe

Dacia Spring

Dacia Spring

Foto: mat. prasowe

Dacia Spring

Dacia Spring

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Dacia Spring zdobyła tytuł Best Buy Car of Europe 2022

1187 zł nett0 to obecnie najniższa rata, jaką można uzyskać wynajmując samochód na 3 lata bez wkładu własnego w opcji z ubezpieczeniem, serwisem i oponami. Na drugim miejscu znalazł się Hyundai i30 z miesięczną ratą 1240 zł netto, a na trzecim – Dacia Sandero za 1266 zł miesięcznie. Co ciekawe, Sandero jest katalogowo tańsza od Springa o 20 tys. zł. Kosztowa przewaga wynajmowanego elektrycznego samochodu nad znacznie tańszym spalinowym wynika z dopłat do leasingu oraz wynajmu e-samochodów. Do osobowego elektryka można uzyskać 27 tys. zł dopłaty, o ile deklarowany roczny przebieg wyniesie przynajmniej 15 tys. km. W przypadku wynajmu długoterminowego dopłata działa podobnie, jak wkład własny, czyli obniża miesięczną ratę za samochód.

Materiał Partnera
Prezes Volkswagen Financial Services: To dla nas rekordowy rok
Finansowanie
Rata leasingu najdroższego Mercedesa warta 5 pensji, na Volvo wystarczą 2 i pół
Finansowanie
Co trzeci przedsiębiorca decyduje się na wynajem długoterminowy
Finansowanie
Używane samochody trafią do oferty wynajmu długoterminowego
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finansowanie
Jak sfinansować kupno używanego samochodu? Najtańsza gotówka, najdroższy kredyt