1187 zł nett0 to obecnie najniższa rata, jaką można uzyskać wynajmując samochód na 3 lata bez wkładu własnego w opcji z ubezpieczeniem, serwisem i oponami. Na drugim miejscu znalazł się Hyundai i30 z miesięczną ratą 1240 zł netto, a na trzecim – Dacia Sandero za 1266 zł miesięcznie. Co ciekawe, Sandero jest katalogowo tańsza od Springa o 20 tys. zł. Kosztowa przewaga wynajmowanego elektrycznego samochodu nad znacznie tańszym spalinowym wynika z dopłat do leasingu oraz wynajmu e-samochodów. Do osobowego elektryka można uzyskać 27 tys. zł dopłaty, o ile deklarowany roczny przebieg wyniesie przynajmniej 15 tys. km. W przypadku wynajmu długoterminowego dopłata działa podobnie, jak wkład własny, czyli obniża miesięczną ratę za samochód.

Dacia Spring

Dacia Spring

mat. prasowe

- To dla nas historyczne wydarzenie, bo nasza oferta obejmuje niemal cały rynek aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony – stwierdza Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. Nic dziwnego, bo sytuacja, w której użytkownicy samochodów elektrycznych ponoszą koszty porównywalne, a w niektórych wypadkach nawet niższe wobec użytkowanych samochodów z napędem spalinowym oznacza rynkowy przełom. Zdaniem Macieja Mazura, dyrektora zarządzającego Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, trend systematycznego zbliżania się cen elektryków i aut konwencjonalnych trwa od lat, ale przypadek Dacii okazał się niespodzianką. - Jest dużym, bardzo pozytywnym zaskoczeniem, że już na początku 2022 roku tak wiele modeli elektrycznych jest w abonamencie tańszych od swoich konwencjonalnych odpowiedników – komentuje Mazur.

Czytaj więcej

Dacia Jogger: Więcej niż średniak

Analitycy Carsmile porównali pięć par samochodów, z których cztery występują w wersji elektrycznej i spalinowej: Opla Mokkę, Peugeota 208, Citroena C4, Volvo XC 40, a także Audi Q4 e-tron zestawione z najbardziej zbliżonym Audi Q5. Mediana ceny katalogowej auta elektrycznego wyniosła 152,8 tys. zł, natomiast uśredniony abonament wyniósł 1982 zł wobec 2041 zł za auto z silnikiem spalinowym. – Uzyskaliśmy niższą miesięczną ratę pomimo faktu, że cena katalogowa aut zeroemisyjnych przyjętych do analizy była średnio o 44 proc. większa od pojazdów z tradycyjnym napędem – podkreśla Knitter. Według Carsmile, proporcje mogą się jednak układać bardzo różnie, co wynika z cen katalogowych, rabatu, wartości rezydualnej auta czy aktualnego oprocentowania oraz wysokości dopłaty, a także aktualnej sytuacji na rynku związanej z dostępnością poszczególnych modeli.

Dacia Spring

Dacia Spring

mat. prasowe

Dacia Spring

Dacia Spring

mat. prasowe

Dacia Spring

Dacia Spring

mat. prasowe

Czytaj więcej

Dacia Spring zdobyła tytuł Best Buy Car of Europe 2022