Reklama
Rozwiń
Reklama

Specjalista od tanich aut z silnikami spalinowymi. Tak ma wyglądać przyszłość Dacii

Dacia w przyszłości ma stać się w ramach Grupy Renault specjalistą w zakresie oferowania modeli z silnikami spalinowymi. Po Bigsterze marka planuje nowy, kompaktowy samochód.

Publikacja: 23.10.2024 05:05

Przyszłość Dacii za bardzo się nie zmieni. Marka nadal będzie oferować tanie spalinowe modele

Przyszłość Dacii za bardzo się nie zmieni. Marka nadal będzie oferować tanie spalinowe modele

Foto: mat. prasowe

Dacia Bigster właśnie zadebiutowała. Sporych rozmiarów SUV o długości 4,57 m poszerza gamę marki, ale mimo sporych rozmiarów jego cena ma być bardzo atrakcyjna. Na rynkach zachodnich ten model powinien kosztować około 25 tys. euro i tym samym być jednym z najtańszych aut w swojej klasie. I właśnie tego oczekują klienci tej rumuńskiej marki.

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Dacia Duster wyceniona. W gamie m.in. silnik z fabrycznym LPG i hybryda

W przyszłości Dacia może stać się specjalistą w zakresie tanich samochodów z silnikami spalinowymi w ramach Grupy Renault. Koncern coraz bardziej widzi potrzebę oferowania klasycznych modeli z silnikiem spalinowym takich jakim kiedyś było Renault Mégane, które dostępne jest obecnie wyłącznie z napędem elektrycznym. Oferowaniem takich klasycznych modeli z silnikiem benzynowym ma właśnie zająć się Dacia. Jak mówi Guido Haak, członek zarządu Renault ds. planowania produktu: „Renault zdecydowanie nie powinien wracać do modeli spalinowych, ale dlaczego nie Dacia? Renault nie rezygnuje z obranej przez siebie ścieżki w kierunku e-mobilności. Jednak koszty komponentów nie spadły zgodnie z oczekiwaniami – wręcz przeciwnie”.

Dacia to specjalista tanich aut ze sprawdzoną technologią

Dacia zapowiedziała już dwa kolejne spalinowe modele w segmencie C. Jednak przede wszystkim marka ma pozostać tania. Kiedy w 2004 roku pojawił się pierwszy Logan na rynkach Europy Zachodniej osiągnął sukces dzięki swojej niskiej cenie i technologii używanej i sprawdzonej przez Renault. Jedyny samochód elektryczny tej marki, Spring, który jest dostępny w cenie od 76 900 złotych jest póki co najtańszym elektrykiem na rynku. To może się zmienić, bo ten model może zostać objęty cłami importowymi narzuconymi przez UE, ponieważ jest produkowany w Chinach. Grupa Renault sprawdza obecnie możliwości przeniesienia produkcji do Europy.

Reklama
Reklama
Elektryczna Dacia Spring

Elektryczna Dacia Spring

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Francuska rewolucja według Renault. Hybryda jakiej jeszcze nie było

Dacia Bigster właśnie zadebiutowała. Sporych rozmiarów SUV o długości 4,57 m poszerza gamę marki, ale mimo sporych rozmiarów jego cena ma być bardzo atrakcyjna. Na rynkach zachodnich ten model powinien kosztować około 25 tys. euro i tym samym być jednym z najtańszych aut w swojej klasie. I właśnie tego oczekują klienci tej rumuńskiej marki.

W przyszłości Dacia może stać się specjalistą w zakresie tanich samochodów z silnikami spalinowymi w ramach Grupy Renault. Koncern coraz bardziej widzi potrzebę oferowania klasycznych modeli z silnikiem spalinowym takich jakim kiedyś było Renault Mégane, które dostępne jest obecnie wyłącznie z napędem elektrycznym. Oferowaniem takich klasycznych modeli z silnikiem benzynowym ma właśnie zająć się Dacia. Jak mówi Guido Haak, członek zarządu Renault ds. planowania produktu: „Renault zdecydowanie nie powinien wracać do modeli spalinowych, ale dlaczego nie Dacia? Renault nie rezygnuje z obranej przez siebie ścieżki w kierunku e-mobilności. Jednak koszty komponentów nie spadły zgodnie z oczekiwaniami – wręcz przeciwnie”.

Reklama
Tu i Teraz
LiDAR znika z dachów Volvo. Nagły koniec przełomowej technologii
Tu i Teraz
Toyota wjeżdża do USA z miliardami dolarów. To największa ofensywa w historii marki
Materiał Promocyjny
Salony Mercedes-Benz Van ProCenter – tu spotkasz swoją gwiazdę
Tu i Teraz
Kalendarz Pirelli 2026: Kulisy wieczoru, którego się nie zapomina
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Tu i Teraz
Kultowa marka samochodowa wraca do żywych. I ma wielkie plany na przyszłość
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama