Reklama
Rozwiń
Reklama

Specjalista od tanich aut z silnikami spalinowymi. Tak ma wyglądać przyszłość Dacii

Dacia w przyszłości ma stać się w ramach Grupy Renault specjalistą w zakresie oferowania modeli z silnikami spalinowymi. Po Bigsterze marka planuje nowy, kompaktowy samochód.

Publikacja: 23.10.2024 05:05

Przyszłość Dacii za bardzo się nie zmieni. Marka nadal będzie oferować tanie spalinowe modele

Przyszłość Dacii za bardzo się nie zmieni. Marka nadal będzie oferować tanie spalinowe modele

Foto: mat. prasowe

Dacia Bigster właśnie zadebiutowała. Sporych rozmiarów SUV o długości 4,57 m poszerza gamę marki, ale mimo sporych rozmiarów jego cena ma być bardzo atrakcyjna. Na rynkach zachodnich ten model powinien kosztować około 25 tys. euro i tym samym być jednym z najtańszych aut w swojej klasie. I właśnie tego oczekują klienci tej rumuńskiej marki.

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Dacia Duster wyceniona. W gamie m.in. silnik z fabrycznym LPG i hybryda

W przyszłości Dacia może stać się specjalistą w zakresie tanich samochodów z silnikami spalinowymi w ramach Grupy Renault. Koncern coraz bardziej widzi potrzebę oferowania klasycznych modeli z silnikiem spalinowym takich jakim kiedyś było Renault Mégane, które dostępne jest obecnie wyłącznie z napędem elektrycznym. Oferowaniem takich klasycznych modeli z silnikiem benzynowym ma właśnie zająć się Dacia. Jak mówi Guido Haak, członek zarządu Renault ds. planowania produktu: „Renault zdecydowanie nie powinien wracać do modeli spalinowych, ale dlaczego nie Dacia? Renault nie rezygnuje z obranej przez siebie ścieżki w kierunku e-mobilności. Jednak koszty komponentów nie spadły zgodnie z oczekiwaniami – wręcz przeciwnie”.

Dacia to specjalista tanich aut ze sprawdzoną technologią

Dacia zapowiedziała już dwa kolejne spalinowe modele w segmencie C. Jednak przede wszystkim marka ma pozostać tania. Kiedy w 2004 roku pojawił się pierwszy Logan na rynkach Europy Zachodniej osiągnął sukces dzięki swojej niskiej cenie i technologii używanej i sprawdzonej przez Renault. Jedyny samochód elektryczny tej marki, Spring, który jest dostępny w cenie od 76 900 złotych jest póki co najtańszym elektrykiem na rynku. To może się zmienić, bo ten model może zostać objęty cłami importowymi narzuconymi przez UE, ponieważ jest produkowany w Chinach. Grupa Renault sprawdza obecnie możliwości przeniesienia produkcji do Europy.

Reklama
Reklama
Elektryczna Dacia Spring

Elektryczna Dacia Spring

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Francuska rewolucja według Renault. Hybryda jakiej jeszcze nie było

Dacia Bigster właśnie zadebiutowała. Sporych rozmiarów SUV o długości 4,57 m poszerza gamę marki, ale mimo sporych rozmiarów jego cena ma być bardzo atrakcyjna. Na rynkach zachodnich ten model powinien kosztować około 25 tys. euro i tym samym być jednym z najtańszych aut w swojej klasie. I właśnie tego oczekują klienci tej rumuńskiej marki.

W przyszłości Dacia może stać się specjalistą w zakresie tanich samochodów z silnikami spalinowymi w ramach Grupy Renault. Koncern coraz bardziej widzi potrzebę oferowania klasycznych modeli z silnikiem spalinowym takich jakim kiedyś było Renault Mégane, które dostępne jest obecnie wyłącznie z napędem elektrycznym. Oferowaniem takich klasycznych modeli z silnikiem benzynowym ma właśnie zająć się Dacia. Jak mówi Guido Haak, członek zarządu Renault ds. planowania produktu: „Renault zdecydowanie nie powinien wracać do modeli spalinowych, ale dlaczego nie Dacia? Renault nie rezygnuje z obranej przez siebie ścieżki w kierunku e-mobilności. Jednak koszty komponentów nie spadły zgodnie z oczekiwaniami – wręcz przeciwnie”.

Reklama
Tu i Teraz
Powstaje najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Będzie gotowy w 2032 r.
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Tu i Teraz
Trwa akcja "Znicz". 5 tysięcy policjantów na drogach. Wzmożone kontrole do 3 listopada
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Reklama
Reklama