Dacia Bigster z polskimi cenami. Rywale z Chin mają problem

Dacia Bigster, czyli samochód dla tych, którym podoba się Duster, ale chcieliby mieć więcej przestrzeni, został już wyceniony. Czy w stosunku do mniejszego modelu trzeba wiele dopłacić?

Publikacja: 17.01.2025 05:18

Cennik Dacii Bigster otwiera kwota 99 900 zł.

Cennik Dacii Bigster otwiera kwota 99 900 zł.

Foto: Jan Guss-Gasiński

Dacia Duster to od lat hit polskiego rynku. Dzięki połączeniu korzystnej ceny z modnym kształtem SUV-a i dostępnością wersji z fabryczną instalacją gazową, francusko-rumuński model jest częstym wyborem zarówno w przypadku klientów firmowych, jak i prywatnych. Nie jest to jednak wymarzone auto dla rodzin. Niewielkie wymiary Dustera ułatwiają parkowanie w mieście, ale w kwestii pojemności bagażnika nie jest to prymus. Właśnie z myślą o osobach, którym podoba się koncepcja Dustera, ale potrzebują więcej przestrzeni, powstał Bigster. Ma 4,57 m długości (o 23 cm więcej niż Duster). Dla porównania, to mniej więcej tyle, co Toyota RAV4. Bagażnik Bigstera ma pojemność 667 litrów (550 litrów w wersji 4x4). Wbrew wcześniejszym pogłoskom, nie jest to jednak samochód siedmioosobowy.

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Ile kosztuje Dacia Bigster? Przed premierą tego auta zapowiadano, że cena bazowa będzie wynosić równowartość 25 000 euro, czyli ok. 107 000 zł. Dacia przygotowała jednak dla klientów miłe zaskoczenie - jest nieco taniej. Cennik Bigstera otwiera kwota 99 900 zł. Udało się więc nie przekroczyć psychologicznej bariery. Klienci mają do wyboru cztery układy napędowe. To 1.2 TCe 140 KM 2WD (cena od wspomnianych 99 900 zł), 1.2 ECO-G 140 KM 2WD (z fabrycznym LPG, cena od 101 200 zł, 1.2 TCe 130 KM 4WD (cena od 110 400 zł) i 1.8 Hybrid 155 KM 2WD (cena od 124 000 zł). Warto zauważyć, że wersja 140 KM pojawiła się w marce Dacia po raz pierwszy. To 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 turbo połączony z układem miękkiej hybrydy. Osoby, które nie chcą zmieniać biegów ręcznie, muszą postawić na wersję hybrydową 155 KM. W niej „automat” jest seryjny. Klienci mają do wyboru cztery poziomy wyposażenia, z czego hybryda 155 KM nie jest dostępna z bazowym, a wersja 4x4 nie może być zestawiana z wyposażeniem Journey.

Czytaj więcej

Nowa Dacia Duster wyceniona. W gamie m.in. silnik z fabrycznym LPG i hybryda
Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Podstawowa odmiana Essential ma w standardzie m.in. 17-calowe alufelgi, relingi dachowe, system multimedialny z 10,1-calowym centralnym wyświetlaczem, 7-calowy ekran w miejscu zegarów, manualną klimatyzację, kamerę cofania i czujniki, a także elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby. Wersja Expression (od 107 400 zł) jest bogatsza o dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektryczny hamulec postojowy, czujnik deszczu, składane elektrycznie lusterka boczne i składaną, modułową tylną kanapę. Bigster Extreme kosztuje od 116 100 zł. Ma 18-calowe felgi, modułowe relingi dachowe, zewnętrzne i wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze brązowo-miedzianym, otwierany dach panoramiczny, dostęp bezkluczykowy, bagażnik z gumową matą, 10-calowy ekran w miejscu zegarów, a także nawigację z dostępem do sieci i audio 3D firmy Arkamys.

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Duży SUV poniżej 100 tys. zł - to jeden z wielu atutów Dacii Duster

Bigster Extreme (od 115 700 zł) jest z kolei bogatszy od Expression m.in. o 18-calowe felgi, elektryczną klapę bagażnika, podłokietnik z przodu i elektrycznie sterowany fotel kierowcy, a także audio 3D, nawigację i bezprzewodową ładowarkę do telefonów i aktywny tempomat. Najdroższa, nowa Dacia (hybryda 155 KM w wersji Journey) kosztuje 132 200 zł. Można śmiało uznać, że ceny Bigstera są skalkulowane rozsądnie. To zła wiadomość dla rywali z Chin… i nie tylko.

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Dacia Bigster

Dacia Bigster

Foto: Jan Guss-Gasiński

Czytaj więcej

Oto najlepszy samochód 2025 roku w kategorii ceny do jakości

Dacia Duster to od lat hit polskiego rynku. Dzięki połączeniu korzystnej ceny z modnym kształtem SUV-a i dostępnością wersji z fabryczną instalacją gazową, francusko-rumuński model jest częstym wyborem zarówno w przypadku klientów firmowych, jak i prywatnych. Nie jest to jednak wymarzone auto dla rodzin. Niewielkie wymiary Dustera ułatwiają parkowanie w mieście, ale w kwestii pojemności bagażnika nie jest to prymus. Właśnie z myślą o osobach, którym podoba się koncepcja Dustera, ale potrzebują więcej przestrzeni, powstał Bigster. Ma 4,57 m długości (o 23 cm więcej niż Duster). Dla porównania, to mniej więcej tyle, co Toyota RAV4. Bagażnik Bigstera ma pojemność 667 litrów (550 litrów w wersji 4x4). Wbrew wcześniejszym pogłoskom, nie jest to jednak samochód siedmioosobowy.

W Salonach
Nowa chińska marka ogłosiła ceny w Polsce. SUV z korzystnym cennikiem
W Salonach
Hyundai Staria jest już w ofercie. Sprawdzamy polskie ceny hybrydowego vana
W Salonach
Volvo XC90 po modernizacji. Ile teraz kosztuje i czy mocno zdrożało?
W Salonach
Omoda 5 ma już polskie ceny. Konkurenci mają powody do obaw
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
W Salonach
Ile kosztuje Nissan Qashqai po modernizacji? Znamy ceny japońskiego crossovera
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego