Elektryczna Dacia Spring zdobyła 14 674 punkty co zagwarantowało zwycięstwo w konkursie i tytuł „Best Buy Car of Europe 2022”. Na drugim miejscu uplasowała się Skoda Fabia z wynikiem 13 364 punktów. Ostatnie miejsce na podium wywalczył Opel Mokka, na którego koncie znalazło się 13 312 punktów. W finałowej rozgrywce o zwycięstwo walczyło 6 modeli: Dacia Spring, Hyundai Bayon, Opel Mokka, Renault Arkana, Skoda Fabia oraz Toyota Yaris Cross.

Dacia Spring

Dacia Spring

mat. prasowe

Po raz pierwszy w 21-letniej historii konkursu AutoBest elektryczny samochód nie tylko zakwalifikował się do grupy finałowej, ale zwyciężył w konkursie. Dacia Spring to obecnie najtańszy samochód elektryczny dostępny na polskim rynku. W tegorocznej edycji konkursu pojawiły się wyraźne rozbieżności w ocenach jurorów, którzy reprezentują 31 europejskich państw. Przypomnijmy każdy kraj jest reprezentowany przez jednego jurora. Każdy przedstawiciel jury ocenia samochody, które trafiły do finału z perspektywy własnego kraju i przyznaje punkty w 13 kategoriach. Autobest to stowarzyszenie istniejące od 21 lat i składające się z 31 dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Każdy kraj jest reprezentowany przez jednego jurora, co eliminuje dominację największych państw. Konkurs ma na celu wskazanie nowego modelu, który spełnia podstawowe oczekiwania szerokiego grona europejskich klientów. Szczególnie istotnymi dla jury kategoriami są: konkurencyjność cenowa, elastyczność oferty, design, ekologiczne rozwiązania, innowacyjne technologie, komunikacja oraz dostępność części zamiennych i poziom obsługi serwisów. System naliczania punktów pozwala wyróżniać marki, które przodują z rozwoju motoryzacji. Co ważne cena modelu zakwalifikowanego do konkursu nie może przekroczyć 20 tys. euro (bez podatków).

Skoda Fabia

Skoda Fabia

mat. prasowe

Poza wyłonieniem najlepszych przystępnych cenowo samochodów AutoBest przyznaje nagrody w najważniejszych dla branży motoryzacyjnej kategoriach wyróżniając przełomowe rozwiązania i doceniając wyjątkowych ludzi. Oto tegoroczni zwycięzcy:

Companybest - Pininfarina
W tym roku nagroda Companybest została przyznana studiu projektowemu, którego nazwa postrzegana jest jako synonim włoskiego wzornictwa. Założone w Turynie w 1930 roku a dziś należące do Mahindra Group studio ma na koncie wiele sławnych samochodów i kojarzy się w szczególny sposób z takimi markami jak Alfa Romeo, Lancia, Peugeot, Maserati czy Ferrari. Po trudnych latach włoska legenda świata wzornictwa wraca na właściwe tory. W ostatnim czasie Pininfarina zaprojektowała m.in. wchodzące na rynek europejski modele marki VinFast, grając kluczową rolę w nakreśleniu tożsamości wschodzącej wietnamskiej marki.

Vinfast VF e35

Vinfast VF e35

mat. prasowe

Manbest - Mate Rimac
Laureatem „Galerii Sław” został Mate Rimac - nowa gwiazda europejskiej branży motoryzacyjnej. W wieku 23 lat pokazał światu, że samochód elektryczny może zaoferować radość z jazdy oraz może miażdżyć osiągami większość sportowych samochodów napędzanych silnikami spalinowymi. Po 10 latach pełnej determinacji pracy Mate Rimac prowadzi firmę Bugatti-Rimac, która łączy stary i nowy świat sportowych samochodów. Niewielki start-up przeobraził się w wiodącą w świecie elektromobilności firmę, która współpracowała z takimi markami jak Porsche, Hyundai, Kia, Aston Martin i Automobili Pininfarina.

Czytaj więcej

Denis Le Vot, dyr. generalny Dacii i Łady: Produkujemy i sprzedajemy po swojemu
Mate Rimac

Mate Rimac

mat. prasowe

Ecobest - Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech jest zwycięzcą nagrody Ecobest 2022. Zespół projektowy Renault stworzył samochód elektryczny, który oferuje zdrową równowagę pomiędzy masą, zasięgiem, a układ napędowy nie ma niekorzystnego wpływu na przestronność wnętrza.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech

mat. prasowe

Safetybest - Isuzu D-Max
Isuzu D-Max to pierwszy pickup, który zdobył 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Nowy D-Max stawia wysoko poprzeczkę zarówno w zakresie bezpieczeństwa biernego, jak i aktywnego, a podwójne kamery monitorujące przestrzeń przed samochodem podnoszą poziom ochrony kierowcy i pieszych.

Isuzu D-Max

Isuzu D-Max

mat. prasowe

Smartbest - Mercedes-Benz za MBUX Hyperscreen w EQS
Potężna i spektakularnie wyglądająca tafla ekranu multimediów kryje za sobą zaawansowaną technologię, która odgrywa ważna rolę w bezpieczeństwie jazdy. Dzięki sztucznej inteligencji, która poznaje preferencje kierowcy główne funkcje są zawsze gotowe do użycia i nie ma potrzeby konfigurowania systemu po każdorazowym zajęciu miejsca za kierownicą. A to oznacza, że kierowca mimo że ma do dyspozycji atrakcyjnie wyglądający i potężny ekran multimediów rzadziej odrywa wzroku od drogi podczas prowadzenia. Sztuczna inteligencja kontroluje nawet czy kierowca nie spogląda na ekran pasażera, a jeśli tak się dzieje wyłącza go.

Mercedes EQS

Mercedes EQS

mat. prasowe

Sportbest - Alejandro Agag
Alejandro Agag to energiczny biznesmen, który fascynuje się wyścigami samochodowymi i piłką nożną. Spektakularnie wyprzedził czas kiedy w 2014 roku uruchomił pierwszą serię wyścigów samochodów elektrycznych. Teraz prowadzi oficjalne Mistrzostwa Świata FIA Formuła E i Seria Extreme E.

Alejandro  Agag

Alejandro Agag

mat. prasowe

Czytaj więcej

Skoda Enyaq Coupe iV: Mistrz współczynnika oporu powietrza