Volkswagen będzie sadzić drzewa w ramach kompensacji śladu węglowego aut

Volkswagena uruchomił projekt „Way to Zero”. Zgodnie z jego założeniami, polski oddział Grupy postanowił stworzyć akcję kompensacji śladu węglowego samochodów spalinowych z parku prasowego.

Publikacja: 25.03.2022 14:45

Volkswagen będzie sadzić drzewa w ramach kompensacji śladu węglowego aut

Foto: mat. prasowe

Akcja została dobrze przyjęta i w tym roku postanowiono ją powtórzyć, ale w nowych lokalizacjach. Zgodnie z założeniami, po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący może wybrać jedno z wybranych miejsc Polsce, w którym zasadzonych zostanie 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.

W efekcie tego projektu oraz licznych testów, późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen. Tak duża liczba drzew nie jest przypadkowa. To właśnie to miejsce najczęściej wskazywali dziennikarze. – W tym lesie wystąpił podwójny problem: mocno dały mu się we znaki zarówno kornik drukarz jak i silne wiatry halne. Mnóstwo osłabionych przez szkodniki drzew w wyniku wiatrów łamało się i las bardzo szybko się degradował. Postanowiliśmy go odbudować, wzmocnić poprzez nasadzenia rodzimych gatunków, takich jak jodła czy buk – zauważa Maciej Mętel z Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

Foto: mat. prasowe

– Niezwykle cieszy nas bardzo pozytywny odzew wielu redakcji, które po testach naszych aut chętnie angażują się w projekt. Po każdym zrealizowanym teście naszego samochodu z silnikiem spalinowym, przedstawiciel redakcji mógł wskazać, w którym z trzech wyselekcjonowanych przez nas miejsc mamy zasadzić 70 drzew. Widok tysięcy nowych drzew zasadzonych w Zawoi jest dla nas czymś wyjątkowym – bardzo dziękujemy naszemu partnerowi, Polskiemu Związkowi Zrzeszeń Leśnych za doskonałą współpracę przy tym projekcie – mówi Hubert Niedzielski, kierownik ds. PR marki Volkswagen. Zawoja to nie jedyne miejsce, gdzie Volkswagen sadził drzewa. Wśród dwóch pozostałych były również Czarnowo i Ryboły. To co warto podkreślić, te lokalizacje zostały tak wybrane, by wesprzeć obszar po zniszczeniu drzewostanu w efekcie kataklizmu.

Czytaj więcej

Volkswagen musi przenieść produkcję z Ukrainy

W tym roku marka Volkswagen zdecydowała się wesprzeć odbudowę lasów w nowych lokalizacjach. Miejsca, które wybrano z myślą o tegorocznych rekonstrukcjach lasów to Siewierz (las został zniszczony przez huraganowe wiatry), Bukowsko (drzewostan został zniszczony przez wiatr, ale i śnieg, za sprawą tzw. okiści) oraz Zubrzyca Dolna (las zniszczyły: wiatr, śnieg oraz szkodniki).

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

VW ID. Buzz: Najważniejsza premiera Volkswagena w tym roku

Akcja została dobrze przyjęta i w tym roku postanowiono ją powtórzyć, ale w nowych lokalizacjach. Zgodnie z założeniami, po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący może wybrać jedno z wybranych miejsc Polsce, w którym zasadzonych zostanie 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.

W efekcie tego projektu oraz licznych testów, późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen. Tak duża liczba drzew nie jest przypadkowa. To właśnie to miejsce najczęściej wskazywali dziennikarze. – W tym lesie wystąpił podwójny problem: mocno dały mu się we znaki zarówno kornik drukarz jak i silne wiatry halne. Mnóstwo osłabionych przez szkodniki drzew w wyniku wiatrów łamało się i las bardzo szybko się degradował. Postanowiliśmy go odbudować, wzmocnić poprzez nasadzenia rodzimych gatunków, takich jak jodła czy buk – zauważa Maciej Mętel z Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

Ekologia
Strefy czystego transportu mogą stać się obowiązkowe dla większych miast
Ekologia
Niemcy zapłacą za zezłomowanie auta spalinowego. Za premię trzeba kupić elektryka
Materiał Partnera
Nowe normy emisji powinny zostać przesunięte
Materiał Partnera
Działamy na rzesz dekarbonizacji transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekologia
Naklejki uprawniającej do wjazdu do Strefy Czystego Transportu potrzebują nieliczni