Volkswagen będzie sadzić drzewa w ramach kompensacji śladu węglowego aut

Volkswagena uruchomił projekt „Way to Zero”. Zgodnie z jego założeniami, polski oddział Grupy postanowił stworzyć akcję kompensacji śladu węglowego samochodów spalinowych z parku prasowego.

Publikacja: 25.03.2022 14:45

Volkswagen będzie sadzić drzewa w ramach kompensacji śladu węglowego aut

Foto: mat. prasowe

Akcja została dobrze przyjęta i w tym roku postanowiono ją powtórzyć, ale w nowych lokalizacjach. Zgodnie z założeniami, po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący może wybrać jedno z wybranych miejsc Polsce, w którym zasadzonych zostanie 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.

W efekcie tego projektu oraz licznych testów, późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen. Tak duża liczba drzew nie jest przypadkowa. To właśnie to miejsce najczęściej wskazywali dziennikarze. – W tym lesie wystąpił podwójny problem: mocno dały mu się we znaki zarówno kornik drukarz jak i silne wiatry halne. Mnóstwo osłabionych przez szkodniki drzew w wyniku wiatrów łamało się i las bardzo szybko się degradował. Postanowiliśmy go odbudować, wzmocnić poprzez nasadzenia rodzimych gatunków, takich jak jodła czy buk – zauważa Maciej Mętel z Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

mat. prasowe

– Niezwykle cieszy nas bardzo pozytywny odzew wielu redakcji, które po testach naszych aut chętnie angażują się w projekt. Po każdym zrealizowanym teście naszego samochodu z silnikiem spalinowym, przedstawiciel redakcji mógł wskazać, w którym z trzech wyselekcjonowanych przez nas miejsc mamy zasadzić 70 drzew. Widok tysięcy nowych drzew zasadzonych w Zawoi jest dla nas czymś wyjątkowym – bardzo dziękujemy naszemu partnerowi, Polskiemu Związkowi Zrzeszeń Leśnych za doskonałą współpracę przy tym projekcie – mówi Hubert Niedzielski, kierownik ds. PR marki Volkswagen. Zawoja to nie jedyne miejsce, gdzie Volkswagen sadził drzewa. Wśród dwóch pozostałych były również Czarnowo i Ryboły. To co warto podkreślić, te lokalizacje zostały tak wybrane, by wesprzeć obszar po zniszczeniu drzewostanu w efekcie kataklizmu.

Czytaj więcej

Volkswagen musi przenieść produkcję z Ukrainy

W tym roku marka Volkswagen zdecydowała się wesprzeć odbudowę lasów w nowych lokalizacjach. Miejsca, które wybrano z myślą o tegorocznych rekonstrukcjach lasów to Siewierz (las został zniszczony przez huraganowe wiatry), Bukowsko (drzewostan został zniszczony przez wiatr, ale i śnieg, za sprawą tzw. okiści) oraz Zubrzyca Dolna (las zniszczyły: wiatr, śnieg oraz szkodniki).

mat. prasowe

Czytaj więcej

VW ID. Buzz: Najważniejsza premiera Volkswagena w tym roku

Akcja została dobrze przyjęta i w tym roku postanowiono ją powtórzyć, ale w nowych lokalizacjach. Zgodnie z założeniami, po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący może wybrać jedno z wybranych miejsc Polsce, w którym zasadzonych zostanie 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.

W efekcie tego projektu oraz licznych testów, późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen. Tak duża liczba drzew nie jest przypadkowa. To właśnie to miejsce najczęściej wskazywali dziennikarze. – W tym lesie wystąpił podwójny problem: mocno dały mu się we znaki zarówno kornik drukarz jak i silne wiatry halne. Mnóstwo osłabionych przez szkodniki drzew w wyniku wiatrów łamało się i las bardzo szybko się degradował. Postanowiliśmy go odbudować, wzmocnić poprzez nasadzenia rodzimych gatunków, takich jak jodła czy buk – zauważa Maciej Mętel z Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

Ekologia
Chińczycy mają sposób na tani wodór. To wywróci rynek do góry nogami
Ekologia
Silnik diesla zasilany wodorem. To osiągnięcie Politechniki Krakowskiej
Ekologia
Strefy Czystego Transportu – spójrzmy na fakty
Ekologia
Nowe badanie UE. Przez ostatnie 12 lat nie odnotowano redukcji emisji CO2
Ekologia
Miłosz Jakubowski: Strefa Czystego Transportu – nie taka straszna, jak ją malują