Defender, który może posłużyć za sypialnię. 130 Outbound z ogromnym bagażnikiem

Są takie chwile, kiedy komfort połączony z dużą ilością miejsca to wciąż za mało. Kiedy nie chcesz rezygnować z tego pierwszego, a potrzebujesz bardzo, bardzo dużo przestrzeni, wybór jest tylko jeden – Defender 130 Outbound.

Publikacja: 24.12.2024 13:38

Defender 130 Outbound ma bagażnik o pojemności 2516 litrów!

Defender 130 Outbound ma bagażnik o pojemności 2516 litrów!

Foto: Albert Warner

Defender 130 Outbound to ogromny SUV, który ma 5,35 m długości, ale w tej specyficznej wersji nie posiada trzeciego rzędu siedzeń jak klasyczna stotrzydziestka. W Defenderze Outbound miejsc jest pięć, a bagażnik ma maksymalną pojemność – trzymajcie się mocno – 2516 litrów! Land Rover określa tę wersję jako Defendera dla przedsiębiorców lub podróżników. Jak najbardziej mógłbym sobie wyobrazić ekstremalne wyprawy tym samochodem, ale też byłby znakomity do przeprowadzki. W tym bagażniku zmieszczą się nie tylko rowery (nawet tych elektrycznych), ale i sporo ekwipunku sportowego czy pralka. Możecie tu nawet spać. Outbound to samochód, który zastąpi domową komórkę, do której wepchniecie wszystko, co jest wam bardziej lub mniej potrzebne. Standartowa pojemność bagażnika, bez złożonych tylnych siedzeń wynosi 1329 litrów, a długość bagażnika za drugim rzędem siedzeń wynosi 1,267 metra.

Defender 130 Outbound

Defender 130 Outbound

Foto: Albert Warner

Defender 130 Outbound teraz również z silnikiem V8

Wyjątkową wersję rozpoznacie bardzo szybko. Ma najdłuższą karoserię (130 z długim tylnym zwisem) i brak z samego tyłu bocznej szyby. W miejscu, gdzie zwykle jest powierzchnia przeszklona, znajduje się kawałek blachy. Mimo nabycia nowych cech nie jest to typowy samochód dostawczy, bo ten model zachował wszystkie atuty Defendera. Możecie więc wybrać go z silnikiem V8 o mocy 500 KM i rozpędzić się do setki w 5,7 sekundy. Opcja nowej wersji silnikowej pojawiła się niedawno. Do tej pory na polskim rynku Outbound dostępny był z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM (P400) oraz z dieslem D300. Wraz z nowym silnikiem V8 pojawił się terenowy pakiet nadwozia – Country Exterior Pack, który ma nawiązywać do dziedzictwa Defendera. 

Defender 130 Outbound

Defender 130 Outbound

Foto: Albert Warner

Jest bardzo komfortowym, pewnie prowadzącym się, solidnie zbudowanym SUV-em z dobrymi zdolnościami terenowymi. Jego głębokość brodzenia wynosi 90 cm, a prześwit aż 29 cm. Nie jest to więc klasyczny miejski SUV, który powinien trzymać się asfaltu. Spokojnie możecie wypuścić się w tereny odległe od cywilizacji. Jeździ się nim znakomicie. Nie tylko pozycja za kierownicą, ale i prowadzenie i filtrowanie nierówności nie mają sobie równych. Klimat kabiny sprawia, że czujemy się w tym aucie wyjątkowo. Zarówno materiały (solidne, o wyjątkowej fakturze i dużej ilości miękkich powierzchni) jak i wygląd kabiny (otwarta półka na wysokości pasażera, imitacja nitów na drzwiach) tworzą unikalną atmosferę.

Czytaj więcej

Defender Experience: Coś więcej niż terenowa przygoda
Defender 130 Outbound ma bagażnik o pojemności 2516 litrów!

Defender 130 Outbound ma bagażnik o pojemności 2516 litrów!

Foto: Albert Warner

Land Rover promuje ten model jako znakomite auto wyprawowe. I coś w tym jest, bo takim Defenderem można daleko zapuścić się po bezdrożach, przewieźć wszystko, co wam wpadnie do głowy, a po całym dniu rozłożyć sobie w środku materac i po prostu pójść spać. Brak tylnych okien zapewnia odpowiednią intymność, a po rozłożeniu tylnej kanapy mamy tyle miejsca, że nawet ci najwyżsi z was zdołają się tu dowolnie wygodnie wyciągnąć. Dodatkowo ani na moment nie rezygnujecie z wysokiego poziomu komfortu, a z silnikiem V8 z wyjątkowych wrażeń akustycznych i świetnych osiągów. 

Defender 130 Outbound z bardzo praktyczną deską rozdzielczą z wieloma schowkami i półkami

Defender 130 Outbound z bardzo praktyczną deską rozdzielczą z wieloma schowkami i półkami

Foto: Albert Warner

Czytelne i klarownie uporządkowane - zegary Defendera 130 Outbound

Czytelne i klarownie uporządkowane - zegary Defendera 130 Outbound

Foto: Albert Warner

Defender ma w środku wiele ciekawych detali - na zdjęciu napis na desce rozdzielczej przed pasażerem

Defender ma w środku wiele ciekawych detali - na zdjęciu napis na desce rozdzielczej przed pasażerem

Foto: Albert Warner

Defender 130 Outbound ma 5,35 m długości

Defender 130 Outbound ma 5,35 m długości

Foto: Albert Warner

Lewarek automatycznej skrzyni biegów jest praktycznie umieszczony obok panelu klimatyzacji i bliżej

Lewarek automatycznej skrzyni biegów jest praktycznie umieszczony obok panelu klimatyzacji i bliżej koła kierownicy

Foto: Albert Warner

Defender 130 Outbound ma na tylnej, otwieranej na bok klapie bagażnika zamontowane koło zapasowe

Defender 130 Outbound ma na tylnej, otwieranej na bok klapie bagażnika zamontowane koło zapasowe

Foto: Albert Warner

Materiały we wnętrzu są dopasowane tak żeby szybko nie uległy zużyciu

Materiały we wnętrzu są dopasowane tak żeby szybko nie uległy zużyciu

Foto: Albert Warner

Czytaj więcej

Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw

Defender 130 Outbound to ogromny SUV, który ma 5,35 m długości, ale w tej specyficznej wersji nie posiada trzeciego rzędu siedzeń jak klasyczna stotrzydziestka. W Defenderze Outbound miejsc jest pięć, a bagażnik ma maksymalną pojemność – trzymajcie się mocno – 2516 litrów! Land Rover określa tę wersję jako Defendera dla przedsiębiorców lub podróżników. Jak najbardziej mógłbym sobie wyobrazić ekstremalne wyprawy tym samochodem, ale też byłby znakomity do przeprowadzki. W tym bagażniku zmieszczą się nie tylko rowery (nawet tych elektrycznych), ale i sporo ekwipunku sportowego czy pralka. Możecie tu nawet spać. Outbound to samochód, który zastąpi domową komórkę, do której wepchniecie wszystko, co jest wam bardziej lub mniej potrzebne. Standartowa pojemność bagażnika, bez złożonych tylnych siedzeń wynosi 1329 litrów, a długość bagażnika za drugim rzędem siedzeń wynosi 1,267 metra.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Za Kierownicą
Podróż Rolls-Roycem Ghost po USA. Wyjątkowość miejsc i chwil
Za Kierownicą
Porsche elektrycznie. Jazda po torze e-nowościami i bicie rekordu
Za Kierownicą
Skoda Kodiaq: SUV, który potrafi wszystko
Za Kierownicą
Porsche Taycan Cross Turismo 4S: Zwykła podróż na prądzie przez pół Europy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Za Kierownicą
Audi S8: S jak sport, siła i subtelność
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku