Użycie w przypadku Defendera słowa legenda nie będzie nadużyciem. Bo niejeden egzemplarz protoplasty Defendera – Seria 1 z 1949 roku – jeździ do dzisiaj po afrykańskiej prerii i już samo to czyni go wyjątkowym. Jest to model inspirowany i po części zbudowany na pozostałych po II wojnie światowej elementach i częściach Jeepa Willysa. Pod nazwą Defender zaistniał w 1983 roku i też zapisał się na kartach historii motoryzacji jako auto nie do zdarcia, które produkowane było z marginalnymi poprawkami przez 33 lata, a to bardzo zacny wynik w motoryzacji. Konkurenci zdążyli przez ten czas wyprodukować pięć generacji któregoś ze swoich modeli albo w ogóle już o nim zapomnieć. Defender był, żył i miał się dobrze. Wsławił się nie tylko swoją długowiecznością. To auto służyło w kilku armiach świata, jeździło w arcytrudnym rajdzie Camel Trophy, brało udział w misjach pokojowych i dojeżdżało tam, gdzie żadne inne auto. Zresztą do dzisiaj jeździ i jeszcze długo, długo pojeździ.
Następcy sław nigdy nie mają łatwo. No bo jak przebić np. takiego Steve’a Jobsa, Alberta Einsteina czy Coco Chanel? Ich dzieci mogą kontynuować to, co stworzyli rodzice, albo pójść własną ścieżką, ale i tak zawsze będą porównywani do osiągnięć mamy czy taty. W świecie motoryzacji nie jest inaczej. Nowy model przez klientów zawsze będzie porównywany z poprzednim, a jeśli chodzi o następcę takiej ikony jak Defender to dzieje się to tym bardziej. A wiadomo, że po 33 latach nowa generacja musi się różnić i to znacznie. Czasy zupełnie inne, technologie i design też. Land Rover zrobił więc szpagat pomiędzy historią i nowoczesnością. Zachował niektóre elementy stylistyczne ze starego Defendera tak samo jak jego bardzo dobre właściwości terenowe, dodał nowe technologie, które dbają o bezpieczeństwo bierne i aktywne oraz wzbogacił go o coś, czego do tej pory w tym aucie nie było, czyli komfort jazdy.
Czytaj więcej
Krótka, trzydrzwiowa wersja Defendera, w dodatku z dwulitrowym silnikiem turbo o mocy 300 KM, będzie jedną z najrzadziej wybieranych wersji tego modelu. Mimo to ten Land Rover ma całą listę zalet.