Elektryczny Ford Explorer wyceniony. Ile trzeba zapłacić za krewniaka Volkswagena?

Ford Explorer nie jest już tylko wielkim, hybrydowym SUV-em. Taką samą nazwę otrzymał elektryczny, kompaktowy crossover. Ile trzeba zapłacić za krewniaka VW ID.4?

Publikacja: 12.04.2024 05:23

Ford Explorer EV trafi do polskich salonów

Ford Explorer EV trafi do polskich salonów

Foto: mat. prasowe

Jaki samochód mamy przed oczami, gdy słyszymy nazwę „Ford Explorer”? Właściwie każdemu przyjdzie do głowy wielki SUV, wyglądający jakby wyjechał z planu filmu zza Wielkiej Wody. Jedna z generacji tego modelu była przez chwilę sprzedawana w Polsce pod koniec lat 90. Obecnie „duży” Explorer także znajduje się w ofercie marki na nasz rynek. Ma sześciocylindrowy silnik benzynowy z układem hybrydowym. Trudno nazwać go hitem sprzedaży, ale ma swoją grupę klientów. To ci, którzy mają dość niemieckich SUV-ów premium i wolą wyróżniać się amerykańskim klimatem.

Ford Explorer EV

Ford Explorer EV

mat. prasowe

Ceny Forda Explorera EV startują od niecałych 200 tys. zł 

Ale teraz w gamie Forda debiutuje kolejny Ford Explorer. Nie jest następcą tamtego modelu, a zupełnie innym, nowym samochodem. Mówimy o crossoverze na prąd — pełna nazwa tego auta to Ford Explorer EV. Ma 4460 mm długości, 1871 mm szerokości, 1600 mm wysokości i 2767 mm rozstawu osi. Jego bagażnik mieści 450 litrów. Powstanie elektrycznego Explorera jest owocem mariażu między Fordem i grupą Volkswagena. Samochód jest więc spokrewniony technicznie z Volkswagenem ID.4 czy Skodą Enyaq. Ile trzeba za niego zapłacić? Ford niedawno ujawnił ceny. Auto jest dostępne w trzech odmianach napędowych. Pierwsza ma 170 KM, akumulator 52 kWh netto i napęd na tył. Będzie dostępna dopiero od czwartego kwartału tego roku. Druga wersja rozwija 286 KM. Jej akumulator ma 77 kWh, a napęd również przekazywany jest na tylną oś. Fani napędu AWD muszą zdecydować się na topową wersję. Jej silniki mają 340 KM, a pojemność akumulatora wynosi 79 kWh. 286-konny Explorer osiąga 100 km/h w 6,4 s. 340-konny potrzebuje na to 5,3 s. Zasięgi tych wersji to odpowiednio 602 i 586 km.

Ford Explorer EV

Ford Explorer EV

mat. prasowe

Czytaj więcej

Bestseller Forda wyceniony. Tyle kosztuje Ford Kuga po liftingu

Jeśli chodzi o ceny - bazowy Explorer został wyceniony na 198 270 zł (od tej kwoty można jeszcze odliczyć dopłaty z programu „Mój Elektryk”). Ma w wyposażeniu m.in. podgrzewane fotele i kierownicę, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją masażu, nawigację czy 19-calowe felgi. Za 214 270 zł można mieć taki samochód w wersji Premium, bogatszej m.in. o matrycowe LED-y, 20-calowe felgi i audio Bang&Olufsen. Wersja 286 KM została wyceniona na 217 270 zł (Explorer) lub 234 270 zł (Premium). Z kolei 340-konny Ford kosztuje 242 270 zł lub 259 270 zł. Pierwsi klienci mogą liczyć także na atrakcyjne pakiety wyposażenia dodatkowego. W przypadku 170-konnej odmiany otrzymuje się w cenie opcje o wartości 1270 zł, przy wersji o mocy 286 KM dostaje się wyposażenie o wartości 4270 zł, a 340-konny Explorer zawiera elementy za łączną sumę 7270 zł. Czas oczekiwania na samochody to obecnie 24 tygodnie. Dla porównania ceny Volkswagena ID.4 rozpoczynają się od 190 190 zł (170 KM, 52 kWh), a Skody Enyaq od 219 850 zł (179 KM, 58 kWh).

Ford Explorer EV

Ford Explorer EV

mat. prasowe

Ford Explorer EV

Ford Explorer EV

mat. prasowe

Ford Explorer EV

Ford Explorer EV

mat. prasowe

Ford Explorer EV

Ford Explorer EV

mat. prasowe

Czytaj więcej

Narasta spór o przebieg trasy rozbudowy ważnego odcinka autostrady

Czytaj więcej

Jakie auta kupują klienci na trzecim co do wielkości europejskim rynku samochodowym

Jaki samochód mamy przed oczami, gdy słyszymy nazwę „Ford Explorer”? Właściwie każdemu przyjdzie do głowy wielki SUV, wyglądający jakby wyjechał z planu filmu zza Wielkiej Wody. Jedna z generacji tego modelu była przez chwilę sprzedawana w Polsce pod koniec lat 90. Obecnie „duży” Explorer także znajduje się w ofercie marki na nasz rynek. Ma sześciocylindrowy silnik benzynowy z układem hybrydowym. Trudno nazwać go hitem sprzedaży, ale ma swoją grupę klientów. To ci, którzy mają dość niemieckich SUV-ów premium i wolą wyróżniać się amerykańskim klimatem.

Pozostało 84% artykułu
W Salonach
Nowa Dacia Spring wyceniona. Powróciły ceny z 2021 roku
W Salonach
Nowa Dacia Duster wyceniona. W gamie m.in. silnik z fabrycznym LPG i hybryda
W Salonach
DS 7: Podróż SUV-em w klasie wyższej
W Salonach
Tyle kosztuje Toyota GR Yaris po liftingu. Jest drożej niż wcześniej, ale…
W Salonach
Bestseller Forda wyceniony. Tyle kosztuje Ford Kuga po liftingu