Reklama
Rozwiń
Reklama

Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych

Marki Citroen, Fiat i Peugeot ponownie wprowadzają na rynek małe samochody dostawcze z silnikami spalinowymi. Modele Berlingo, Doblo i Rifter występować będą w wersjach z silnikiem diesla i benzynowym. W Oplu spodziewamy się tego kroku również w przypadku Combo. Porażka elektromobilności.

Publikacja: 28.03.2024 08:07

Peugeot Rifter

Peugeot Rifter

Foto: mat. prasowe

Plan koncernu Stellantis zakładał, że w modelach Citroena, Fiata, Peugeota i Opla wycofane z oferty zostaną silniki spalinowe w segmencie samochodów dostawczych. Póki co kompaktowe furgonetki były na polskim rynku nadal dostępne jako pojazdy użytkowe z silnikami spalinowymi, ale główny nacisk sprzedaży był na wersje elektryczne. Jednak np. w Niemczech ciśnienie na elektromobilność było tak duże, że Stellantis wycofał w ogóle klasyczne wersje spalinowe. Teraz wiadomo, że ten plan się nie powiódł. Po zakończeniu dopłat do samochodów elektrycznych w Niemczech chęć klientów do przesiadki na takie elektryki spadła niemal do zera.

Fiat e-Doblo

Fiat e-Doblo

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy Fiat Doblo i e-Doblo: Włoch, a może jednak Francuz

Porażka elektromobilności i powrót silników spalinowych

Stellantis wraca teraz do diesla i silników spalinowych. Na pierwszy ogień idą Peugeot Rifter i Citroen Berlingo, wkrótce dołączy również Fiat Doblo. Opel zrobi ten krok, ale prawdopodobnie w przypadku Combo Life z opóźnieniem. Te wszystkie modele są technicznie identyczne, więc od tej stronie nic nie stoi na przeszkodzie. I tak już za niedługo na liście modeli w Niemczech i w krajach, w których oferowano wyłącznie napęd elektryczny pojawi się Rifter i Berlingo w wersji podstawowej z silnikiem benzynowym o mocy 110 KM i manualną skrzynią biegów. Dostępne będą też dwa silniki wysokoprężne: BlueHDI o mocy 102 KM z manualną skrzynią biegów i Blue-HDI o mocy 130 KM z automatyczną ośmiobiegową skrzynią biegów.

Citreon Berlingo

Citreon Berlingo

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Nowe Audi S3: Hot hatch jak za starych dobrych czasów

Czytaj więcej

Podróż elektrykiem: frajda czy udręka?

Plan koncernu Stellantis zakładał, że w modelach Citroena, Fiata, Peugeota i Opla wycofane z oferty zostaną silniki spalinowe w segmencie samochodów dostawczych. Póki co kompaktowe furgonetki były na polskim rynku nadal dostępne jako pojazdy użytkowe z silnikami spalinowymi, ale główny nacisk sprzedaży był na wersje elektryczne. Jednak np. w Niemczech ciśnienie na elektromobilność było tak duże, że Stellantis wycofał w ogóle klasyczne wersje spalinowe. Teraz wiadomo, że ten plan się nie powiódł. Po zakończeniu dopłat do samochodów elektrycznych w Niemczech chęć klientów do przesiadki na takie elektryki spadła niemal do zera.

Reklama
Tu i Teraz
Via Baltica w pełni otwarta. Polska zakończyła budowę strategicznej trasy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Tu i Teraz
Audi szykuje luksusowego SUV-a 4×4. Ma stać się konkurentem Mercedesa klasy G
Tu i Teraz
Autostrada A1 do generalnego remontu. „Fale Dunaju” znikną na zawsze
Tu i Teraz
Chiny wprowadziły restrykcje eksportowe. To cios dla sektora elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Tu i Teraz
Zmiany na szczycie. Ford i Seat/Cupra z nowymi prezesami
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama