Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych

Marki Citroen, Fiat i Peugeot ponownie wprowadzają na rynek małe samochody dostawcze z silnikami spalinowymi. Modele Berlingo, Doblo i Rifter występować będą w wersjach z silnikiem diesla i benzynowym. W Oplu spodziewamy się tego kroku również w przypadku Combo. Porażka elektromobilności.

Publikacja: 28.03.2024 08:07

Peugeot Rifter

Peugeot Rifter

Foto: mat. prasowe

Plan koncernu Stellantis zakładał, że w modelach Citroena, Fiata, Peugeota i Opla wycofane z oferty zostaną silniki spalinowe w segmencie samochodów dostawczych. Póki co kompaktowe furgonetki były na polskim rynku nadal dostępne jako pojazdy użytkowe z silnikami spalinowymi, ale główny nacisk sprzedaży był na wersje elektryczne. Jednak np. w Niemczech ciśnienie na elektromobilność było tak duże, że Stellantis wycofał w ogóle klasyczne wersje spalinowe. Teraz wiadomo, że ten plan się nie powiódł. Po zakończeniu dopłat do samochodów elektrycznych w Niemczech chęć klientów do przesiadki na takie elektryki spadła niemal do zera.

Fiat e-Doblo

Fiat e-Doblo

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy Fiat Doblo i e-Doblo: Włoch, a może jednak Francuz

Porażka elektromobilności i powrót silników spalinowych

Stellantis wraca teraz do diesla i silników spalinowych. Na pierwszy ogień idą Peugeot Rifter i Citroen Berlingo, wkrótce dołączy również Fiat Doblo. Opel zrobi ten krok, ale prawdopodobnie w przypadku Combo Life z opóźnieniem. Te wszystkie modele są technicznie identyczne, więc od tej stronie nic nie stoi na przeszkodzie. I tak już za niedługo na liście modeli w Niemczech i w krajach, w których oferowano wyłącznie napęd elektryczny pojawi się Rifter i Berlingo w wersji podstawowej z silnikiem benzynowym o mocy 110 KM i manualną skrzynią biegów. Dostępne będą też dwa silniki wysokoprężne: BlueHDI o mocy 102 KM z manualną skrzynią biegów i Blue-HDI o mocy 130 KM z automatyczną ośmiobiegową skrzynią biegów.

Citreon Berlingo

Citreon Berlingo

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe Audi S3: Hot hatch jak za starych dobrych czasów

Czytaj więcej

Podróż elektrykiem: frajda czy udręka?

Plan koncernu Stellantis zakładał, że w modelach Citroena, Fiata, Peugeota i Opla wycofane z oferty zostaną silniki spalinowe w segmencie samochodów dostawczych. Póki co kompaktowe furgonetki były na polskim rynku nadal dostępne jako pojazdy użytkowe z silnikami spalinowymi, ale główny nacisk sprzedaży był na wersje elektryczne. Jednak np. w Niemczech ciśnienie na elektromobilność było tak duże, że Stellantis wycofał w ogóle klasyczne wersje spalinowe. Teraz wiadomo, że ten plan się nie powiódł. Po zakończeniu dopłat do samochodów elektrycznych w Niemczech chęć klientów do przesiadki na takie elektryki spadła niemal do zera.

Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tu i Teraz
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wystartują w Rajdzie Świdnickim