Nowy Fiat Doblo i e-Doblo: Włoch, a może jednak Francuz

Fiat wprowadza na rynek nowe Doblo, teraz także w wersji elektrycznej. Furgonetka jest obecnie oparta na platformie grupy Stellantis, a dokładnie na modelu z PSA.

Publikacja: 30.06.2022 16:08

Fiat Doblo

Fiat Doblo

Foto: mat. prasowe

Fiat wprowadza na rynek piątą generację modelu użytkowego Doblo. W przyszłości Doblo będzie bazować na platformie EMP2 koncernu PSA w ramach grupy Stellantis, a więc tej, na której powstają takie modele jak Citroen Berlingo czy Peugeot Partner. Nowy Doblo jest dostępny w wersji osobowej oraz jako furgon z krótkim i długim rozstawem osi. Ponadto ofertę uzupełnia wersja elektryczna.

Czytaj więcej

Plan Fiata: Koniec z silnikami spalinowymi już od 2027 r.

Wizualnie nowy Fiat Doblo ma zmieniony przód, a w wersji osobowej jest dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym. E-silnik ma moc 136 KM i moment obrotowy 260 Nm. Akumulator o pojemności 50 kWh pozwoli wg. normy WLTP na uzyskanie zasięgu 280 km. Maksymalna prędkość E-Doblo jest ograniczona do 130 km/h. Dzięki szybkiemu ładowaniu o mocy do 100 kW akumulator można naładować od zera do poziomu 80 procent w ciągu 30 minut.

Fiat Doblo

Fiat Doblo

mat. prasowe

Karoseria o długości 4,40 m ma parę przesuwnych drzwi bocznych i dużą tylną klapę. W ofercie płatnych opcji znajduje się wyświetlacz head-up oraz cyfrowe lusterko wewnętrzne, które wyświetla obraz z kamery cofania czy oddzielnie otwierana tylna szyba. W wersji osobowej z tyłu znajdują się trzy pojedyncze fotele połączone w ławkę. W konfiguracji samochodu dostawczego, który jest dostępny w dwóch długościach i trzech różnych wersjach - furgon, podwójna kabina, kombi, Doblo można zamówić z napędem elektrycznym lub konwencjonalnym silnikiem spalinowym. W gamie dostępne są dwa turbodiesle o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM oraz 130 KM. Mały diesel jest dostępny tylko w wersji manualnej, duży diesel może być również połączony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Uzupełnieniem oferty napędowej jest 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 110 KM.

Fiat Doblo

Fiat Doblo

mat. prasowe

Doblò Transporter jest standardowo wyposażony w przesuwane drzwi po prawej stronie oraz dwuskrzydłowe drzwi tylne i zintegrowaną przegrodę. Fiat określił ładowność na 1000 kg (E-Doblo: 800 kg). Przestrzeń ładunkowa pomieści dwie europalety. Przy długim rozstawie osi pojemność bagażnika może wynosić nawet 4400 litrów. Do wnętrza zmieszczą się przedmioty o maksymalnej długości do 3,4 metra. Dodatkowy schowek można również znaleźć pod podnoszonym przednim fotelem pasażera. Wersja elektryczna może być również wyposażona w port, do którego można podłączyć zewnętrzne odbiorniki lub urządzenia chłodzące przestrzeń ładunkową. Nowe modele Doblo są produkowane równolegle z siostrzanymi modelami Citroen Berlingo, Peugeot Rifter i Partner w zakładzie Stellantis w Hiszpanii. Polskie ceny nowego modelu jeszcze nie są znane.

Fiat Doblo

Fiat Doblo

mat. prasowe

Fiat Doblo

Fiat Doblo

mat. prasowe

Czytaj więcej

Stellantis zbuduje nowe elektryczne modele w Serbii

Fiat wprowadza na rynek piątą generację modelu użytkowego Doblo. W przyszłości Doblo będzie bazować na platformie EMP2 koncernu PSA w ramach grupy Stellantis, a więc tej, na której powstają takie modele jak Citroen Berlingo czy Peugeot Partner. Nowy Doblo jest dostępny w wersji osobowej oraz jako furgon z krótkim i długim rozstawem osi. Ponadto ofertę uzupełnia wersja elektryczna.

Wizualnie nowy Fiat Doblo ma zmieniony przód, a w wersji osobowej jest dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym. E-silnik ma moc 136 KM i moment obrotowy 260 Nm. Akumulator o pojemności 50 kWh pozwoli wg. normy WLTP na uzyskanie zasięgu 280 km. Maksymalna prędkość E-Doblo jest ograniczona do 130 km/h. Dzięki szybkiemu ładowaniu o mocy do 100 kW akumulator można naładować od zera do poziomu 80 procent w ciągu 30 minut.

Premiery
Aston Martin Vanquish. Powstanie tylko 1000 sztuk najlepszego Gran Turismo
Premiery
To trzecie takie Porsche w historii. 911 Speedster na specjalne zamówienie
Premiery
Nowe Audi RS3: Bez zastrzyku mocy, ale i tak jeszcze bardziej na sportowo
Premiery
Tak buduje się dzisiaj prawdziwe auta terenowe. Sześć pomysłów Ineosa
Premiery
Tak wygląda nowe Volvo XC90. Szwedzi idą na rekord
Premiery
Volkswagen Caddy po modernizacji z hybrydą plug-in z zaskakującym zasięgiem