Fiat wprowadza na rynek piątą generację modelu użytkowego Doblo. W przyszłości Doblo będzie bazować na platformie EMP2 koncernu PSA w ramach grupy Stellantis, a więc tej, na której powstają takie modele jak Citroen Berlingo czy Peugeot Partner. Nowy Doblo jest dostępny w wersji osobowej oraz jako furgon z krótkim i długim rozstawem osi. Ponadto ofertę uzupełnia wersja elektryczna.
Czytaj więcej
Dzięki modelowi 500e Fiat odnotowuje bardzo dobre wyniki w segmencie aut elektrycznych. Ostatnio w Europie sprzedało się więcej e-Fiatów niż Tesli. Według nowych planów za pięć lat Włosi będą mieli w ofercie wyłącznie elektryczne modele.
Wizualnie nowy Fiat Doblo ma zmieniony przód, a w wersji osobowej jest dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym. E-silnik ma moc 136 KM i moment obrotowy 260 Nm. Akumulator o pojemności 50 kWh pozwoli wg. normy WLTP na uzyskanie zasięgu 280 km. Maksymalna prędkość E-Doblo jest ograniczona do 130 km/h. Dzięki szybkiemu ładowaniu o mocy do 100 kW akumulator można naładować od zera do poziomu 80 procent w ciągu 30 minut.
Fiat Doblo
Karoseria o długości 4,40 m ma parę przesuwnych drzwi bocznych i dużą tylną klapę. W ofercie płatnych opcji znajduje się wyświetlacz head-up oraz cyfrowe lusterko wewnętrzne, które wyświetla obraz z kamery cofania czy oddzielnie otwierana tylna szyba. W wersji osobowej z tyłu znajdują się trzy pojedyncze fotele połączone w ławkę. W konfiguracji samochodu dostawczego, który jest dostępny w dwóch długościach i trzech różnych wersjach - furgon, podwójna kabina, kombi, Doblo można zamówić z napędem elektrycznym lub konwencjonalnym silnikiem spalinowym. W gamie dostępne są dwa turbodiesle o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM oraz 130 KM. Mały diesel jest dostępny tylko w wersji manualnej, duży diesel może być również połączony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Uzupełnieniem oferty napędowej jest 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 110 KM.