Niemiecka firma powstała jako start-up pod koniec 2015 roku. W ciągu półtora roku udało się opracować prototypy i uruchomić fabrykę, prowadząc do debiutu na rynku pierwszego modelu, e.Go Life. Był to model oferowany w trzech wariantach mocy (27 KM, 54 KM i 81 KM) z różnymi prędkościami maksymalnymi od 116 do 160 km/h. Zasięg pojazdu, według starej normy NEDC, wynosił od 136 do 194 km.
e.Go e-wave x
Czytaj więcej
Światowy gigant pojazdów elektrycznych – Tesla, sprzedała na świecie ponad 1,8 miliona pojazdów w 2023 roku. Styczeń 2024 roku przyniósł marce jednak załamanie na jednym z większych rynków. W Korei Południowej sprzedano tylko jeden egzemplarz Tesli.
Sukces nowego modelu przyczyną upadku marki
Problemy zaczęły się w okresie pandemii, kiedy firma borykała się z problemami finansowymi. Udało się pozyskać finansowanie zewnętrzne i uporać się z kłopotami wywołanymi przerwaniem łańcucha dostaw. Kilka tygodni temu firma zmniejszyła czas pracy części pracowników produkcyjnych. W ubiegłym tygodniu zdecydowano o rozszerzeniu tej praktyki na inne zespoły. Nikt jednak nie spodziewał się wniosku o upadłość, zwłaszcza że niedawno e.Go ogłosiła sukces z planami wprowadzenia nowego modelu na rynek o nazwie e.Wave X. Producent stwierdził, że zebrał na model 11 tys. rezerwacji. Problematyczne okazały się jednak opóźnienia w procesie homologacji, co uniemożliwiło dostarczenie e.wave X w zakładanym terminie, a w efekcie – najprawdopodobniej – przyczyniło się do upadku całej firmy.
e.Go e-wave x