Kolejna niemiecka firma motoryzacyjna ogłosiła upadłość

Mimo ogłoszenia sukcesu nowego modelu, firma e.Go z Akwizgranu (Nadrenia Północna-Westfalia, Niemcy), zajmująca się produkcją miejskich elektrycznych samochodów, złożyła wniosek o upadłości.

Publikacja: 15.03.2024 11:00

e.Go e-wave x miał być najnowszym modelem niemieckiej firmy

e.Go e-wave x miał być najnowszym modelem niemieckiej firmy

Foto: mat. prasowe

Niemiecka firma powstała jako start-up pod koniec 2015 roku. W ciągu półtora roku udało się opracować prototypy i uruchomić fabrykę, prowadząc do debiutu na rynku pierwszego modelu, e.Go Life. Był to model oferowany w trzech wariantach mocy (27 KM, 54 KM i 81 KM) z różnymi prędkościami maksymalnymi od 116 do 160 km/h. Zasięg pojazdu, według starej normy NEDC, wynosił od 136 do 194 km.

e.Go e-wave x

e.Go e-wave x

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Załamanie rynku elektryków. Tesla sprzedała w tym kraju JEDEN samochód

Sukces nowego modelu przyczyną upadku marki

Problemy zaczęły się w okresie pandemii, kiedy firma borykała się z problemami finansowymi. Udało się pozyskać finansowanie zewnętrzne i uporać się z kłopotami wywołanymi przerwaniem łańcucha dostaw. Kilka tygodni temu firma zmniejszyła czas pracy części pracowników produkcyjnych. W ubiegłym tygodniu zdecydowano o rozszerzeniu tej praktyki na inne zespoły. Nikt jednak nie spodziewał się wniosku o upadłość, zwłaszcza że niedawno e.Go ogłosiła sukces z planami wprowadzenia nowego modelu na rynek o nazwie e.Wave X. Producent stwierdził, że zebrał na model 11 tys. rezerwacji. Problematyczne okazały się jednak opóźnienia w procesie homologacji, co uniemożliwiło dostarczenie e.wave X w zakładanym terminie, a w efekcie – najprawdopodobniej – przyczyniło się do upadku całej firmy.

e.Go e-wave x

e.Go e-wave x

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tyle kosztuje Volkswagen Golf po liftingu. Bazowy silnik to 1.5 TSI

Czytaj więcej

Co czwarte nowe auto kupione w Polsce to model z segmentu premium

Niemiecka firma powstała jako start-up pod koniec 2015 roku. W ciągu półtora roku udało się opracować prototypy i uruchomić fabrykę, prowadząc do debiutu na rynku pierwszego modelu, e.Go Life. Był to model oferowany w trzech wariantach mocy (27 KM, 54 KM i 81 KM) z różnymi prędkościami maksymalnymi od 116 do 160 km/h. Zasięg pojazdu, według starej normy NEDC, wynosił od 136 do 194 km.

Sukces nowego modelu przyczyną upadku marki

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Tu i Teraz
McLaren nie ucieknie od tego trendu. Ma mieć w swoim portfolio SUV-a
Tu i Teraz
Autonomiczne taksówki otrzymały 589 mandatów na kwotę ponad 270 tys. zł
Tu i Teraz
Chiny kończą budowę najwyższego mostu na świecie. Zbudowano go tylko w trzy lata
Tu i Teraz
Toyota kończy produkcję najtańszego modelu Corolli. To wersja za 10 tys. euro
Tu i Teraz
W budowie są nowe tunele drogowe. Przejedziemy 25 km pod ziemią
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Rodziny Porsche i Piëch rozważają sprzedaż akcji Volkswagena
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń