Kolejna niemiecka firma motoryzacyjna ogłosiła upadłość

Mimo ogłoszenia sukcesu nowego modelu, firma e.Go z Akwizgranu (Nadrenia Północna-Westfalia, Niemcy), zajmująca się produkcją miejskich elektrycznych samochodów, złożyła wniosek o upadłości.

Publikacja: 15.03.2024 11:00

e.Go e-wave x miał być najnowszym modelem niemieckiej firmy

e.Go e-wave x miał być najnowszym modelem niemieckiej firmy

Foto: mat. prasowe

Niemiecka firma powstała jako start-up pod koniec 2015 roku. W ciągu półtora roku udało się opracować prototypy i uruchomić fabrykę, prowadząc do debiutu na rynku pierwszego modelu, e.Go Life. Był to model oferowany w trzech wariantach mocy (27 KM, 54 KM i 81 KM) z różnymi prędkościami maksymalnymi od 116 do 160 km/h. Zasięg pojazdu, według starej normy NEDC, wynosił od 136 do 194 km.

e.Go e-wave x

e.Go e-wave x

mat. prasowe

Czytaj więcej

Załamanie rynku elektryków. Tesla sprzedała w tym kraju JEDEN samochód

Sukces nowego modelu przyczyną upadku marki

Problemy zaczęły się w okresie pandemii, kiedy firma borykała się z problemami finansowymi. Udało się pozyskać finansowanie zewnętrzne i uporać się z kłopotami wywołanymi przerwaniem łańcucha dostaw. Kilka tygodni temu firma zmniejszyła czas pracy części pracowników produkcyjnych. W ubiegłym tygodniu zdecydowano o rozszerzeniu tej praktyki na inne zespoły. Nikt jednak nie spodziewał się wniosku o upadłość, zwłaszcza że niedawno e.Go ogłosiła sukces z planami wprowadzenia nowego modelu na rynek o nazwie e.Wave X. Producent stwierdził, że zebrał na model 11 tys. rezerwacji. Problematyczne okazały się jednak opóźnienia w procesie homologacji, co uniemożliwiło dostarczenie e.wave X w zakładanym terminie, a w efekcie – najprawdopodobniej – przyczyniło się do upadku całej firmy.

e.Go e-wave x

e.Go e-wave x

mat. prasowe

Czytaj więcej

Tyle kosztuje Volkswagen Golf po liftingu. Bazowy silnik to 1.5 TSI

Czytaj więcej

Co czwarte nowe auto kupione w Polsce to model z segmentu premium

Niemiecka firma powstała jako start-up pod koniec 2015 roku. W ciągu półtora roku udało się opracować prototypy i uruchomić fabrykę, prowadząc do debiutu na rynku pierwszego modelu, e.Go Life. Był to model oferowany w trzech wariantach mocy (27 KM, 54 KM i 81 KM) z różnymi prędkościami maksymalnymi od 116 do 160 km/h. Zasięg pojazdu, według starej normy NEDC, wynosił od 136 do 194 km.

Sukces nowego modelu przyczyną upadku marki

Pozostało 80% artykułu
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tu i Teraz
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wystartują w Rajdzie Świdnickim