Legendarna firma tunigowa Mercedesa kończy swoją działalność

Ze sceny tuningowej odchodzi legendarny tuner Mercedesa. Założona w 1989 roku firma tuningowa Carlsson kończy swoją działalność.

Publikacja: 05.10.2023 04:49

Legendarna firma tunigowa Mercedesa kończy swoją działalność

Foto: mat. prasowe

Firma Carlsson Fahrzeugtechnik to już historia. Jak donoszą fani marki, obecny właściciel nie jest już zainteresowany biznesem uszlachetniania modeli Mercedesa. Aktualnie firma należy do koreańskiego dostawcy części samochodowych Sambo Motors, który kupił Carlssona jako firmę tuningową i producenta części wyścigowych w 2015 roku – w tym czasie Carlsson był niewypłacalny.

Czytaj więcej

Brabus 900 na bazie Maybacha GLS 600: Moc i luksus

Firmę założyli bracia Rolf i Andreas Hartge w 1989 roku. Nazwa Carlsson pochodzi od szwedzkiego kierowcy rajdowego Ingvara Carlssona, który zmarł w 2009 roku w wieku 62 lat. Były kierowca fabryczny Mercedesa przez długie lata był doradzcą firmy tuningowej. W 2007 roku bracia Hartge sprzedali firmę przedsiębiorcy Mathiasowi R. Albertowi, a w maju 2012 roku Zhongsheng Holding z siedzibą w Hongkongu przejął 70 proc. udziałów. W maju 2015 r. Carlsson musiał złożyć wniosek o upadłość. Pomoc nadeszła od południowokoreańskiego Sambo Motors, który przejął markę, zmienił jej nazwę na Carlsson Fahrzeugtechnik i w 2016 roku przeniósł siedzibę firmy do Saarlou

Carlsson na bazie Mercedesa klasy S

Carlsson na bazie Mercedesa klasy S

mat. prasowe

Podstawową działalnością Carlssona było opracowywanie komponentów tuningowych do modeli Mercedesa. Obejmowało to takie akcesoria jak felgi, aerodynamiczne elementy karoserii, elementy sterujące silnika i mechaniczne strojenie jednostek napędowych. Carlsson brał także udział w seriach wyścigowych, takich jak 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring, VLN Endurance Championship Nürburgring czy Rajd Dakar. Carlsson C25 oparty na Mercedesie SL 65 AMG (seria R 230) to jeden z legendarnych modeli tunera. Carlsson tuningował również Smarty. Pod kierownictwem Sambo Motors powstała druga marka - Carlsson Peninsula, która zajmowała się tuningiem modeli Hyundai i Kia. Na póki co dostępnej stronie internetowej Carlsson podkreśla, że koncentruje się na udoskonalaniu takich modeli jak Hyundai i30 N. Teraz działalność biznesowa firmy została wstrzymana.

Carlsson C25 powstał na bazie Mercedesa SL i miał 753 KM mocy.

Carlsson C25 powstał na bazie Mercedesa SL i miał 753 KM mocy.

mat. prasowe

Działalność tuningowa staje się coraz trudniejsza. Producenci aut sami zarabiają na tym wszystkim czym wcześniej zajmowały się firmy tuningowe. Póki co przetrwają tylko wielcy w tej branży jak Brabus czy ABT, marki z bardzo bliskimi relacjami z centralą. Do tego dochodzi elektromobilność, która stawia zupełnie inne wyzwania. Marka Carlsson była już niewypłacalna w 2015 r. Wygląda na to, że południowokoreański właściciel nie jest już zainteresowany dalszym prowadzeniem działalności tuningowej. Podobno trwają rozmowy na temat sprzedaży praw do znaku towarowego Carlssona.

Carlsson Peninsula i30N

Carlsson Peninsula i30N

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-AMG S63 E Performance: Siła dwóch serc

Firma Carlsson Fahrzeugtechnik to już historia. Jak donoszą fani marki, obecny właściciel nie jest już zainteresowany biznesem uszlachetniania modeli Mercedesa. Aktualnie firma należy do koreańskiego dostawcy części samochodowych Sambo Motors, który kupił Carlssona jako firmę tuningową i producenta części wyścigowych w 2015 roku – w tym czasie Carlsson był niewypłacalny.

Firmę założyli bracia Rolf i Andreas Hartge w 1989 roku. Nazwa Carlsson pochodzi od szwedzkiego kierowcy rajdowego Ingvara Carlssona, który zmarł w 2009 roku w wieku 62 lat. Były kierowca fabryczny Mercedesa przez długie lata był doradzcą firmy tuningowej. W 2007 roku bracia Hartge sprzedali firmę przedsiębiorcy Mathiasowi R. Albertowi, a w maju 2012 roku Zhongsheng Holding z siedzibą w Hongkongu przejął 70 proc. udziałów. W maju 2015 r. Carlsson musiał złożyć wniosek o upadłość. Pomoc nadeszła od południowokoreańskiego Sambo Motors, który przejął markę, zmienił jej nazwę na Carlsson Fahrzeugtechnik i w 2016 roku przeniósł siedzibę firmy do Saarlou

Tu i Teraz
Chińczycy prezentują super hybrydę. W przyszłości może trafić do modeli Volvo
moto
Duży dostawca branży motoryzacyjnej zwalnia połowę pracowników
Tu i Teraz
Chińczycy rezygnują z produkcji elektryka w Tychach. W tle cła nałożone przez UE
Tu i Teraz
Stalexport nie martwi się mniejszym ruchem na A4. I tak zarobił więcej na kierowcach
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Tu i Teraz
Piesi powinni mieć możliwość przechodzenia na czerwonym świetle. Debata w Niemczech
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje