Już bazowy model prezenuje się imponująco. Mercedes-Maybach GLS 600 ma czterolitrowy silnik biturbo V8, o mocy 579 KM i maksymalny moment obrotowy 730 Nm. 2,8 tonowy kolos przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Luksusowy 5,2 metrowy SUV kosztuje w tej wersji co najmniej 825 600 zł. A teraz przebija wszystkie te wartości Brabus 900. Jak sama nazwa wskazuje ten model ma moc 900 KM. Maksymalny moment obrotowy to aż 1250 Nm, ale dla ochrony podzespołów przeniesienia napędu ograniczono go do 1050 Nm. Po 4,2 sekundach osiągamy 100 km/h, a strzałka prędkościomierza zatrzymuje się na 320 km/h.
Brabus 900
Aby osiągnąć taki skok mocy konieczne są rozległe modyfikacje jednostki napędowej. Pojemność silnika V8 wzrosła do 4,4 litra. Pod czerwoną karbonową pokrywą silnika znajduje się wiele udoskonalonych elementów: nowy wał korbowy, nowe pompy paliwowe, nowy układ dolotowy, przekalibrowana elektronika silnika. I oczywiście nowe turbosprężarki, które dzięki ciśnieniu doładowania wynoszącemu do 1,4 bar przewyższają swoje standardowe odpowiedniki. Brabus zoptymalizował układ wydechowy, który nie narusza normy emisji spalin Euro 6D. Barwę dźwięku wydechu można regulować z fotela kierowcy.
Czytaj więcej
Mercedes zaprezentował koncepcyjny model terenowego Maybacha, stworzonego we współpracy ze zmarłym niedawno projektantem Virgilem Ablohem.
Brabus 900