Brabus 900 na bazie Maybacha GLS 600: Moc i luksus

Luksus i moc to domena Mercedesa-Maybach GLS 600. Mimo to Brabus sprawił, że ten model staje w cieniu przy modelu 900 z Botropp.

Publikacja: 03.05.2022 12:38

Brabus 900

Brabus 900

Foto: mat. prasowe

Już bazowy model prezenuje się imponująco. Mercedes-Maybach GLS 600 ma czterolitrowy silnik biturbo V8, o mocy 579 KM i maksymalny moment obrotowy 730 Nm. 2,8 tonowy kolos przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Luksusowy 5,2 metrowy SUV kosztuje w tej wersji co najmniej 825 600 zł. A teraz przebija wszystkie te wartości Brabus 900. Jak sama nazwa wskazuje ten model ma moc 900 KM. Maksymalny moment obrotowy to aż 1250 Nm, ale dla ochrony podzespołów przeniesienia napędu ograniczono go do 1050 Nm. Po 4,2 sekundach osiągamy 100 km/h, a strzałka prędkościomierza zatrzymuje się na 320 km/h.

Brabus 900

Brabus 900

mat. prasowe

Aby osiągnąć taki skok mocy konieczne są rozległe modyfikacje jednostki napędowej. Pojemność silnika V8 wzrosła do 4,4 litra. Pod czerwoną karbonową pokrywą silnika znajduje się wiele udoskonalonych elementów: nowy wał korbowy, nowe pompy paliwowe, nowy układ dolotowy, przekalibrowana elektronika silnika. I oczywiście nowe turbosprężarki, które dzięki ciśnieniu doładowania wynoszącemu do 1,4 bar przewyższają swoje standardowe odpowiedniki. Brabus zoptymalizował układ wydechowy, który nie narusza normy emisji spalin Euro 6D. Barwę dźwięku wydechu można regulować z fotela kierowcy.

Czytaj więcej

Project Maybach: Wizja luksusowego coupe z panelami słonecznymi i siekierą
Brabus 900

Brabus 900

mat. prasowe

Brabus zmodyfikował wygląd Mercedesa-Maybacha GLS 600 bardziej subtelnie niż napęd. Koła mają aż 24 cale (przód: 295/35 R24, tył: 335/30 R24). Standardowe zawieszenie pneumatyczne obniżono o około 25 mm. Wnętrze wyłącznie przykładowa konfiguracja. Firma z Bottrop zawsze dopasowuje je do zamówienia klienta. Każdy Brabus 900 jest tworzony specjalnie na zamówienie klienta. Tym samym praktycznie każdy egzemplarz jest inny. Brabus nie podaje ceny finalnej. Egzemplarz ze zdjęć wyceniono na 503 558 euro, czyli około 2 mln 370 tys. złotych. To prawie trzykrotna wartość seryjnego modelu Maybacha GLS 600 (od 825 600 zł).

Brabus 900

Brabus 900

mat. prasowe

Brabus 900

Brabus 900

mat. prasowe

Brabus 900

Brabus 900

mat. prasowe

Brabus 900

Brabus 900

mat. prasowe

Brabus 900

Brabus 900

mat. prasowe

Czytaj więcej

Limitowane modele na 100-lecie Maybacha

Już bazowy model prezenuje się imponująco. Mercedes-Maybach GLS 600 ma czterolitrowy silnik biturbo V8, o mocy 579 KM i maksymalny moment obrotowy 730 Nm. 2,8 tonowy kolos przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Luksusowy 5,2 metrowy SUV kosztuje w tej wersji co najmniej 825 600 zł. A teraz przebija wszystkie te wartości Brabus 900. Jak sama nazwa wskazuje ten model ma moc 900 KM. Maksymalny moment obrotowy to aż 1250 Nm, ale dla ochrony podzespołów przeniesienia napędu ograniczono go do 1050 Nm. Po 4,2 sekundach osiągamy 100 km/h, a strzałka prędkościomierza zatrzymuje się na 320 km/h.

Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw