Nadchodzą nowe czasy. 600 KM już nie zrobi na nikim wrażenia. W temacie mocy pojawił się nowy król - Mercedes-AMG S63 E Performance. Najmocniejsza wersja luksusowej limuzyny, jaka kiedykolwiek powstała. Ma 802 KM i 1430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy szef, który nie tylko w portfolio firmy ze Stuttgartu nie ma sobie równych, ale nikt na rynku motoryzacyjnym nie może się z nim zmierzyć. Żadna inna limuzyna nie oferuje tylu koni mechanicznych. Zespół napędowy składa się z dwóch silników - spalinowego i elektrycznego. Zabudowany przy tylnej osi silnik elektryczny osiąga moc 190 KM. Czterolitrowy, benzynowy V8 generuje moc 612 KM i 900 Nm. Efekt końcowy to wspomniane 802 KM i i 1430 Nm momentu obrotowego. Technologia napędów, ich połączenia i pracy zespołowej w tym Mercedesie oparta jest na doświadczeniach niemieckiej marki z Formuły 1. Silnik elektryczny ma swoją odrębną dwubiegową skrzynię biegów i omija 9 stopniową przekładnię jednostki benzynowej. Pozwala to lepiej wykorzystać moc i moment obrotowy silnika elektrycznego, który w każdej chwili może dodać dodatkowy zastrzyk mocy.
Mercedes-AMG S63 E Performance
AMG nie kryje, że to hybrydowe połączenie ma przynieść efekt końcowy w większej mocy zespołu napędowego, poprawie osiągów, a do jazdy na prądzie służyć tylko marginalnie. Dlatego w trybie elektrycznym, który jest jednym z siedmiu trybów jazdy przejedziecie raptem 33 km (wg. danych fabrycznych). Bateria ma pojemności 13,1 kWh i również została opracowana we współpracy z zespołem wyścigowym Formuły 1 - Mercedes Petronas. Twórcy dali 400-woltowemu akumulatorowi bezpośrednie chłodzenie: 30 litrów specjalnego chłodziwa, które przepływa przez wszystkie 1200 ogniw i utrzymuje je w średnim zakresie temperatur 45 stopni. Akumulator ma charakterystykę wyjątkowo szybkiego ładowania się i tym samym oddawania pełnej mocy, która nigdy nie spada poniżej 80 kW.
Mercedes-AMG S63 E Performance
Czytaj więcej
Najnowszy Mercedes E kombi jest jeszcze większy, obszerniejszy, bardziej multimedialny i wciąż stanowi rozsądną alternatywę dla SUV-ów.