Kompaktowy Jeep Avenger zapoczątkował nową gamę w pełni elektrycznych samochodów, o wymiarach dostosowanych do potrzeb rynku europejskiego. Z końcem stycznia w tyskich zakładach Stellantisa rozpoczęto regularną produkcję modelu Jeep Avenger. Jest to pierwszy model typu SUV tego producenta produkowany w Polsce. Jak zapowiada koncern, nowy model stanowi kluczowy produkt w globalnym planie elektryfikacji. Wyzwanie jest tym bardziej karkołomne, gdyż to właśnie tym modelem marka chce osiągnąć pozycję światowego lidera w dziedzinie zeroemisyjnych SUV-ów. Warto przypomnieć, że światowa premiera nowego Jeepa miała miejsce podczas paryskiego salonu samochodowego w 2022 roku. Zamówienia na wersję 1st Edition zostały uruchomione w na koniec zeszłego roku. Od tej pory producent zdołał już zebrać w Europie ponad 10 000 zamówień na Avengera. Dostawy pierwszych sztuk przewidziane są w drugim kwartale 2023 roku.
Czytaj więcej
59 osobowe Jury Car of the Year (COTY) wybrało samochód roku 2023. Z pośród siedmiu pozostałych w finale kandydatów pierwsze miejsce zdobył elektryczny Jeep Avenger, który budowany jest w fabryce w Tychach.
W 2022 roku w tyskich zakładach powstało 167 280 samochodów. Jest to wynik o 1935 mniejszy niż rok wcześniej. Głównym modelem jest produkowany od wielu lat Fiat 500. Od stycznia do grudnia z taśmy produkcyjnej zjechało 115 224 egzemplarzy tego modelu (o 4428 szt. więcej niż rok wcześniej). Ubiegłoroczny wynik Abartha to 11 850 sztuk wobec 16 246 egzemplarzy w 2021. Spadek liczby wyprodukowanych aut w stosunku do poprzedniego roku zanotowała także Lancia Ypsilon (39 734 szt.; mniej o 2349 szt.). W 2022 roku w Tychach trwała pierwsza faza produkcji Jeepa Avengera, którego do końca minionego roku zmontowano w liczbie 472 egzemplarzy. Na drugą połowę 2023 roku w Tychach zaplanowano rozpoczęcie montażu nowego modelu Fiata, a w roku 2024 ma tu ruszyć produkcja kolejnego modelu marki Alfa Romeo.
Jeep Avenger