Wybrano samochód roku 2023. To elektryk budowany w Polsce

59 osobowe Jury Car of the Year (COTY) wybrało samochód roku 2023. Z pośród siedmiu pozostałych w finale kandydatów pierwsze miejsce zdobył elektryczny Jeep Avenger, który budowany jest w fabryce w Tychach.

Publikacja: 14.01.2023 11:51

Jeep Avenger

Jeep Avenger

Foto: Albert Warner

W finale udział wzięły: Jeep Avenger, Kia Niro, Nissan Ariya, Peugeot 408, Renault Austral, Subaru Solterra/Toyota bZ4X, Volkswagen ID. Buzz. W konkursie widać trend czasów, bo tylko dwóch kandydatów jest napędzanych silnikiem spalinowym. Wygrał elektryk, a dokładnie Jeep Avenger, który powstaje wyłącznie w fabryce w Tychach należącej do koncernu Stellantis. Co ciekawe Avenger oferowany jest na wybranych rynkach np. w Hiszpanii również z silnikiem saplinowym o pojemności 1,2 litra i 100 KM. Inną ciekawostką jest fakt, że Avenger jest trzecim modelem produkowanym w Polsce, który otrzymał tytł Car of the Year. Wcześniej był to Fiat Panda w 2004 roku i Fiat 500 w 2008 roku.

Czytaj więcej

Mściciel z Tychów zadebiutuje dzisiaj na salonie samochodowym w Paryżu
Jeep Avenger

Jeep Avenger

Foto: Albert Warner

Pierwszy elektryczny SUV Jeepa, którego produkcja już ruszyła w fabryce w Tychach po swojej premierze zyskał na popularności. W ciągu pierwszego miesiąca wpłynęło 10 000 rezerwacji. Sprzedaż rozpocznie się na początku tego roku. Mściciel (w tłumaczeniu Avenger) z Tychów startuje na polskim rynku z ceną 174 000 zł. Model został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski, ale ma być sprzedawany także na Bliskim Wschodzie oraz Afryce Północnej. Avenger ma moc 156 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego i akumulator o pojemności 54 kWh.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nie będzie Jeepów z Illinois. Produkcja jest zbyt droga
Tu i Teraz
Kradli przez lata części warte miliony dolarów. W fabryce Forda aresztowano 4 osoby
Tu i Teraz
Geely to chińska firma znana z Volvo i Izery. Teraz wchodzi na polski rynek
Tu i Teraz
Polak szefem na siedmiu ważnych rynkach Toyoty w Europie
Tu i Teraz
Tak wygląda największy samochodowiec na świecie. Wypłynął w swój pierwszy rejs
Tu i Teraz
Amerykanie mają problem. 877 000 silników V8 musi trafić do warsztatów