Pogorszył się stan samochodów na niemieckich drogach. Jak wynika z opublikowanego Raportu TÜV, w okresie od czerwca 2021 r. do czerwca 2022 roku jeden na pięć samochodów osobowych miał istotne usterki i nie przeszedł głównego przeglądu technicznego. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego oznacza to wzrost o 2,3 punktu procentowego. Wskaźnik samochodów z drobnymi usterkami wzrósł o 1,6 punktu do 10,7 proc. W sumie 0,05 procent przebadanych aut zostało sklasyfikowanych jako „nienadające się do ruchu drogowego”.
Czytaj więcej
W 2011 r. Polska miała najwyższy wskaźnik zgonów drogowych na milion mieszkańców w Europie (110,1). W 2020 r. wynosił 65,6, a rok później udało się go zmniejszyć do 59,6.
Najczęstsze usterki dotyczyły oświetlenia. Inne klasyczne punkty krytyki obejmują skorodowane podwozie, słaby stan układu hamulcowego i nieszczelność silnika. W przypadku e-samochodów, które po raz pierwszy w znaczących ilościach znalazły się w statystykach odnotowano problemy z hamulcami. W statystykach bardzo dobrze wypadł Mercedes klasy B, tuż za nim uplasowali się zeszłoroczni zwycięzcy - Mercedes GLC i VW Golf Sportsvan. Wśród starszych modeli wygrywa Porsche 911. Wśród małych aut najlepiej wypadła Kia Picanto i Honda Jazz. W klasie kompaktowej pierwsze miejsce zajął Mercedes Klasy A, w klasie średniej wygrało Volvo V40, a Mercedes GLC wyznacza standardy wśród SUV-ów.
Mercedes klasy B
Czytaj więcej
Dzięki terenowemu konceptowi o wymownej nazwie Manifesto, Dacia zdradza swoje spojrzenie na przyszłość marki i nowej generacji modeli.