Na samym początku zaznaczyć trzeba, że Manifesto w tej formie nigdy nie trafi do seryjnej produkcji. W tym projekcie chodzi o pokazanie tego, co ma nadejść i fakt, że rumuńska marka należąca do Renault otwarta jest na ekologiczne rozwiązania. Dacia obrała kurs przyszłych modeli, które mają być wydajne, ekonomiczne i zrównoważone. Otwarty off-roader wyposażony jest w napęd na wszystkie koła, duży prześwit i jeszcze większe koła. Spora część karoserii Manifesto wykonana jest z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, które produkowane są z przetworzonych polimerów odpadowych. Opony typu airless, które mają być odporne na przebicie.

Dacia Manifesto Concept

Dacia Manifesto Concept

mat. prasowe

Na małej powierzchni dachu znajduje się bagażnik, który można przesuwać na belkach nośnych. Z przodu zamontowano tylko jeden reflektor, wąski pas świetlny i logotyp Dacii. Sam reflektor jest wyjmowany i w razie potrzeby pełni funkcję latarki. Nad tylnym zderzakiem zabudowany jest wymienny akumulator z gniazdem domowym. Manifesto nie ma okien, przedniej szyby ani drzwi.

Dacia Manifesto Concept

Dacia Manifesto Concept

mat. prasowe

Wnętrze terenowej Dacii jest wodoodporne i posiada wyłącznie naturalne materiały - takie jak np. korek - na desce rozdzielczej. Korek zastosowano również na małej kierownicy. Świadomie unika się tu stosowania elementów chromowanych. Pokrowce na siedzenia są zdejmowane i można wykorzystać jako śpiwory. Dacia nie podaje żadnych informacji na temat technologii napędu. Prawdopodobnie napęd jest elektryczny z bateriami zabudowanymi pod podłogą.

Dacia Manifesto Concept

Dacia Manifesto Concept

mat. prasowe

Dacia Manifesto Concept

Dacia Manifesto Concept

mat. prasowe

Dacia Manifesto Concept

Dacia Manifesto Concept

mat. prasowe