Na samym początku zaznaczyć trzeba, że Manifesto w tej formie nigdy nie trafi do seryjnej produkcji. W tym projekcie chodzi o pokazanie tego, co ma nadejść i fakt, że rumuńska marka należąca do Renault otwarta jest na ekologiczne rozwiązania. Dacia obrała kurs przyszłych modeli, które mają być wydajne, ekonomiczne i zrównoważone. Otwarty off-roader wyposażony jest w napęd na wszystkie koła, duży prześwit i jeszcze większe koła. Spora część karoserii Manifesto wykonana jest z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, które produkowane są z przetworzonych polimerów odpadowych. Opony typu airless, które mają być odporne na przebicie.
Dacia Manifesto Concept
Na małej powierzchni dachu znajduje się bagażnik, który można przesuwać na belkach nośnych. Z przodu zamontowano tylko jeden reflektor, wąski pas świetlny i logotyp Dacii. Sam reflektor jest wyjmowany i w razie potrzeby pełni funkcję latarki. Nad tylnym zderzakiem zabudowany jest wymienny akumulator z gniazdem domowym. Manifesto nie ma okien, przedniej szyby ani drzwi.
Dacia Manifesto Concept
Wnętrze terenowej Dacii jest wodoodporne i posiada wyłącznie naturalne materiały - takie jak np. korek - na desce rozdzielczej. Korek zastosowano również na małej kierownicy. Świadomie unika się tu stosowania elementów chromowanych. Pokrowce na siedzenia są zdejmowane i można wykorzystać jako śpiwory. Dacia nie podaje żadnych informacji na temat technologii napędu. Prawdopodobnie napęd jest elektryczny z bateriami zabudowanymi pod podłogą.