Częściowo poprawę poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach potwierdzają również policyjne statystyki. W pierwszych trzech kwartałach 2022 r. spadła liczba wypadków oraz zabitych i rannych w nich osób w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Niepokoić może jednak wzrost kierowców złapanych pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. Mimo mniejszej liczby wypadków dobrze nie jest. Polska jest na 26 miejsce w europejskim rankingu bezpieczeństwa drogowego wśród 31 państw uwzględnionych w raporcie Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) pod względem zgonów drogowych na milion mieszkańców (59,6). Polska wyprzedziła Chorwację (72,3), Serbię (75,8), Łotwę (77,6), Bułgarię (81,1) i Rumunię (92,7). Z kolei pierwszą lokatę w zestawieniu zajęła Norwegia (14,8), a podium uzupełniły Malta (17,4) i Szwecja (18,5).
Czytaj więcej
Nowe przepisy zlikwidowały kursy reedukacyjne, w których udział pozwalał raz na pół roku kasować 6 punktów karnych. Teraz powstał pomysł na nowy kurs pozwalający zbić punkty karne, który ma trwać cztery dni i kosztować 2000 złotych.
Z raportu wynika również, że bezpieczeństwo na polskich drogach w ciągu ostatnich dziesięciu lat nieco się poprawiło. W 2011 r. Polska pod względem liczby zgonów na milion mieszkańców (110,1) zajęła ostatnie miejsce w rankingu. W 2020 r. zostaliśmy sklasyfikowani na 28 miejscu spośród 32 krajów z wynikiem 65,6. Natomiast w 2021 r. wyprzedziliśmy w zestawieniu pięć państw. Z danych udostępnionych porównywarce rankomat.pl przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wynika, że w trzech kwartałach 2022 r. spadła liczba wypadków (16 461), zabitych (1409) i rannych (19 119) w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku (odpowiednio 16 785, 1642 i 19 543).
Czytaj więcej
Dzięki terenowemu konceptowi o wymownej nazwie Manifesto, Dacia zdradza swoje spojrzenie na przyszłość marki i nowej generacji modeli.