Reklama
Rozwiń

Samochody elektryczne w raporcie TÜV. Tesla na ostatnim miejscu

Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.

Publikacja: 04.12.2024 10:25

Tesla Model 3 zajęła ostatnie miejsce w raporcie awaryjności TÜV

Tesla Model 3 zajęła ostatnie miejsce w raporcie awaryjności TÜV

Foto: mat. prasowe

Niezależnie od źródła zasilania każdy samochód musi przechodzić regularne przeglądy techniczne. W ostatnim raporcie niemiecki TÜV poddał analizie wyniki ponad dziesięciu milionów raportów badań technicznych, również dotyczących samochodów elektrycznych. Przeanalizowano dziesięć elektrycznych modeli, a wśród nich szczególnie słabo wypadła Tesla Model 3.

Czytaj więcej

Elektryki biorą udział najczęściej w jednym rodzaju wypadków drogowych

W porównaniu do silników spalinowych samochody elektryczne są mniej skomplikowane technicznie: nie ma tłoków, nie ma wałów korbowych i nie ma problemów ze spalinami. Ale ta prostota konstrukcji niekoniecznie prowadzi do lepszej trwałości. Wyniki statystyk TÜV pokazują mieszany obraz – od znakomitych wyników po rozczarowujące. Krytykowany jest stan zawieszenia kół, które ze względu na duży ciężar akumulatorów musi mierzyć się z dodatkowym obciążeniem. Problemy pojawiają się również ze stanem układu hamulcowego. Ze względu na rekuperację tarcze są rzadziej używane, a to sprzyja korozji i nierównomiernemu zużyciu.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: mat. prasowe

W badaniu TÜV najlepsze miejsce wśród elektryków zajął Volkswagen e-Golf

Średni przebieg badanych przez TÜV samochodów wynosił około 42 tys. km, a średni wskaźnik usterek wynosił 6,4 proc. Wskaźnik ten wskazuje, ile pojazdów ma istotne usterki – im niższy, tym lepiej. Samochodem elektrycznym, który podczas przeglądu ogólnego wykazał zdecydowanie najmniej usterek, jest Volkswagen e-Golf ze wskaźnikiem usterek na poziomie 3,4 procent i dziewiątym miejscem ogólnym spośród 111 samochodów dwu-, trzyletnich. Jego następca, Volkswagen ID.3, uplasował się w tej samej kategorii na... 40 miejscu.

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Foto: mat. prasowe

Drugie miejsce zajęła elektryczna wersja Hyundaia Kona (wskaźnik usterek 4,0 proc.), trzecie - Mini Cooper SE (wskaźnik usterek 4,4 proc.). Tabelę elektryków zamyka Tesla Model 3 ze wskaźnikiem awaryjności wynoszącym 14,2 procent. To najgorszy elektryk w tegorocznym raporcie TÜV. Również w klasyfikacji generalnej swojej grupy wiekowej zajmuje ostatnie, 111 miejsce. Głównymi problemami są nie tylko hamulce i zawieszenie, ale często występujące awarie oświetlenia.

Czytaj więcej

Volkswagen e-Golf: Elektrykiem na weekend

Niezależnie od źródła zasilania każdy samochód musi przechodzić regularne przeglądy techniczne. W ostatnim raporcie niemiecki TÜV poddał analizie wyniki ponad dziesięciu milionów raportów badań technicznych, również dotyczących samochodów elektrycznych. Przeanalizowano dziesięć elektrycznych modeli, a wśród nich szczególnie słabo wypadła Tesla Model 3.

W porównaniu do silników spalinowych samochody elektryczne są mniej skomplikowane technicznie: nie ma tłoków, nie ma wałów korbowych i nie ma problemów ze spalinami. Ale ta prostota konstrukcji niekoniecznie prowadzi do lepszej trwałości. Wyniki statystyk TÜV pokazują mieszany obraz – od znakomitych wyników po rozczarowujące. Krytykowany jest stan zawieszenia kół, które ze względu na duży ciężar akumulatorów musi mierzyć się z dodatkowym obciążeniem. Problemy pojawiają się również ze stanem układu hamulcowego. Ze względu na rekuperację tarcze są rzadziej używane, a to sprzyja korozji i nierównomiernemu zużyciu.

Na prąd
Elektromobilność na świecie i w Europie. Polska wśród krajów o najniższym udziale EV
Na prąd
Przełom koreańskich naukowców w technologii akumulatorów. Elektryki o zasięgu 5000 km
Na prąd
Klienci nie są zainteresowani elektrycznym modelem. Projekt Ferrari trafił do szuflady
Na prąd
Do tego operatora należy co czwarta szybka ładowarka w Polsce. Przegonił Orlen
Na prąd
Nowe przepisy ułatwią ładowanie elektryków w garażach bloków wielorodzinnych
Na prąd
Podcast „Moto rp.pl”: Wszystko o elektromobilności