Samochody elektryczne w raporcie TÜV. Tesla na ostatnim miejscu

Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.

Publikacja: 04.12.2024 10:25

Tesla Model 3 zajęła ostatnie miejsce w raporcie awaryjności TÜV

Tesla Model 3 zajęła ostatnie miejsce w raporcie awaryjności TÜV

Foto: mat. prasowe

Niezależnie od źródła zasilania każdy samochód musi przechodzić regularne przeglądy techniczne. W ostatnim raporcie niemiecki TÜV poddał analizie wyniki ponad dziesięciu milionów raportów badań technicznych, również dotyczących samochodów elektrycznych. Przeanalizowano dziesięć elektrycznych modeli, a wśród nich szczególnie słabo wypadła Tesla Model 3.

Czytaj więcej

Elektryki biorą udział najczęściej w jednym rodzaju wypadków drogowych

W porównaniu do silników spalinowych samochody elektryczne są mniej skomplikowane technicznie: nie ma tłoków, nie ma wałów korbowych i nie ma problemów ze spalinami. Ale ta prostota konstrukcji niekoniecznie prowadzi do lepszej trwałości. Wyniki statystyk TÜV pokazują mieszany obraz – od znakomitych wyników po rozczarowujące. Krytykowany jest stan zawieszenia kół, które ze względu na duży ciężar akumulatorów musi mierzyć się z dodatkowym obciążeniem. Problemy pojawiają się również ze stanem układu hamulcowego. Ze względu na rekuperację tarcze są rzadziej używane, a to sprzyja korozji i nierównomiernemu zużyciu.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: mat. prasowe

W badaniu TÜV najlepsze miejsce wśród elektryków zajął Volkswagen e-Golf

Średni przebieg badanych przez TÜV samochodów wynosił około 42 tys. km, a średni wskaźnik usterek wynosił 6,4 proc. Wskaźnik ten wskazuje, ile pojazdów ma istotne usterki – im niższy, tym lepiej. Samochodem elektrycznym, który podczas przeglądu ogólnego wykazał zdecydowanie najmniej usterek, jest Volkswagen e-Golf ze wskaźnikiem usterek na poziomie 3,4 procent i dziewiątym miejscem ogólnym spośród 111 samochodów dwu-, trzyletnich. Jego następca, Volkswagen ID.3, uplasował się w tej samej kategorii na... 40 miejscu.

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Foto: mat. prasowe

Drugie miejsce zajęła elektryczna wersja Hyundaia Kona (wskaźnik usterek 4,0 proc.), trzecie - Mini Cooper SE (wskaźnik usterek 4,4 proc.). Tabelę elektryków zamyka Tesla Model 3 ze wskaźnikiem awaryjności wynoszącym 14,2 procent. To najgorszy elektryk w tegorocznym raporcie TÜV. Również w klasyfikacji generalnej swojej grupy wiekowej zajmuje ostatnie, 111 miejsce. Głównymi problemami są nie tylko hamulce i zawieszenie, ale często występujące awarie oświetlenia.

Czytaj więcej

Volkswagen e-Golf: Elektrykiem na weekend

Niezależnie od źródła zasilania każdy samochód musi przechodzić regularne przeglądy techniczne. W ostatnim raporcie niemiecki TÜV poddał analizie wyniki ponad dziesięciu milionów raportów badań technicznych, również dotyczących samochodów elektrycznych. Przeanalizowano dziesięć elektrycznych modeli, a wśród nich szczególnie słabo wypadła Tesla Model 3.

W porównaniu do silników spalinowych samochody elektryczne są mniej skomplikowane technicznie: nie ma tłoków, nie ma wałów korbowych i nie ma problemów ze spalinami. Ale ta prostota konstrukcji niekoniecznie prowadzi do lepszej trwałości. Wyniki statystyk TÜV pokazują mieszany obraz – od znakomitych wyników po rozczarowujące. Krytykowany jest stan zawieszenia kół, które ze względu na duży ciężar akumulatorów musi mierzyć się z dodatkowym obciążeniem. Problemy pojawiają się również ze stanem układu hamulcowego. Ze względu na rekuperację tarcze są rzadziej używane, a to sprzyja korozji i nierównomiernemu zużyciu.

Na prąd
Największe w historii Mercedesa zamówienie na elektryczne ciężarówki
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Na prąd
Miał być hit a jest niewypał. Spada popyt na Teslę Cybertruck. W USA obniżka cen
Na prąd
Porsche weryfikuje plany elektryfikacji. Szansa na powrót spalinowego Macana
Na prąd
Polska będzie budować silniki elektryczne dla Hyundaia. Koreańczycy wybudują fabrykę
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Na prąd
Rewolucja w silnikach elektrycznych. Napęd zabudowany w kołach
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej