Reklama

Klienci Alfy Romeo wierni silnikowi diesla

To nie niemieccy czy francuscy producenci trzymają się silników diesli. Jeśli chodzi o udział w tej technologii napędu to właśnie włoska marka jest na pierwszym miejscu.

Publikacja: 02.10.2022 07:59

Klienci Alfy Romeo wierni silnikowi diesla

Foto: mat. prasowe

To właśnie Alfa Romeo jest marką o najwyższym udziale diesla w rejestracjach nowych samochodów osobowych w Europie. Prawie dwa na trzy nowe samochody (65 proc.) Alfy sprzedane w 2021 roku wyposażone były w silnik wysokoprężny. Średnia dla wszystkich marek wyniosła 23 procent - wynika z danych organizacji ekologicznej ICCT.

Czytaj więcej

Elektryczny Jeep Avenger wyjedzie z fabryki w Tychach

Na drugim miejscu wśród producentów z najwyższym udziałem diesli znalazł się Land Rover z 53 procentami, wyprzedzając Mercedesa z 43 procentami. Lider europejskiego rynku Volkswagen uplasował się na poziomie 28 procent. Peugeot - numer dwa w Europie - na poziomie 36 procent. Renault, numer trzy, z udziałem diesli na poziomie 15 procent.

W każdym ze swoich trzech obecnie oferowanym modelu Alfa Romeo ma silnik diesla. W Giulii jest to 2,2 litrowa jednostka o mocy 210 KM (od 274 500 zł), w Stelvio diesel jest dokładnie taki sam (od 289 500 zł), a w najnowszym Tonale silnik wysokoprężny ma 1,3 litra pojemności i 130 KM mocy (od 157 500 zł).

Alfa Romeo Stelvo

Alfa Romeo Stelvo

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Mazda CX-60: Japończyk, który mógłby być Włochem

To właśnie Alfa Romeo jest marką o najwyższym udziale diesla w rejestracjach nowych samochodów osobowych w Europie. Prawie dwa na trzy nowe samochody (65 proc.) Alfy sprzedane w 2021 roku wyposażone były w silnik wysokoprężny. Średnia dla wszystkich marek wyniosła 23 procent - wynika z danych organizacji ekologicznej ICCT.

Na drugim miejscu wśród producentów z najwyższym udziałem diesli znalazł się Land Rover z 53 procentami, wyprzedzając Mercedesa z 43 procentami. Lider europejskiego rynku Volkswagen uplasował się na poziomie 28 procent. Peugeot - numer dwa w Europie - na poziomie 36 procent. Renault, numer trzy, z udziałem diesli na poziomie 15 procent.

Reklama
Tu i Teraz
Szok w Hanowerze! Volkswagen czasowo wstrzymuje produkcję legendarnego modelu
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Reklama
Reklama