Klienci Alfy Romeo wierni silnikowi diesla

To nie niemieccy czy francuscy producenci trzymają się silników diesli. Jeśli chodzi o udział w tej technologii napędu to właśnie włoska marka jest na pierwszym miejscu.

Publikacja: 02.10.2022 07:59

Klienci Alfy Romeo wierni silnikowi diesla

Foto: mat. prasowe

To właśnie Alfa Romeo jest marką o najwyższym udziale diesla w rejestracjach nowych samochodów osobowych w Europie. Prawie dwa na trzy nowe samochody (65 proc.) Alfy sprzedane w 2021 roku wyposażone były w silnik wysokoprężny. Średnia dla wszystkich marek wyniosła 23 procent - wynika z danych organizacji ekologicznej ICCT.

Czytaj więcej

Elektryczny Jeep Avenger wyjedzie z fabryki w Tychach

Na drugim miejscu wśród producentów z najwyższym udziałem diesli znalazł się Land Rover z 53 procentami, wyprzedzając Mercedesa z 43 procentami. Lider europejskiego rynku Volkswagen uplasował się na poziomie 28 procent. Peugeot - numer dwa w Europie - na poziomie 36 procent. Renault, numer trzy, z udziałem diesli na poziomie 15 procent.

W każdym ze swoich trzech obecnie oferowanym modelu Alfa Romeo ma silnik diesla. W Giulii jest to 2,2 litrowa jednostka o mocy 210 KM (od 274 500 zł), w Stelvio diesel jest dokładnie taki sam (od 289 500 zł), a w najnowszym Tonale silnik wysokoprężny ma 1,3 litra pojemności i 130 KM mocy (od 157 500 zł).

Alfa Romeo Stelvo

Alfa Romeo Stelvo

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda CX-60: Japończyk, który mógłby być Włochem

To właśnie Alfa Romeo jest marką o najwyższym udziale diesla w rejestracjach nowych samochodów osobowych w Europie. Prawie dwa na trzy nowe samochody (65 proc.) Alfy sprzedane w 2021 roku wyposażone były w silnik wysokoprężny. Średnia dla wszystkich marek wyniosła 23 procent - wynika z danych organizacji ekologicznej ICCT.

Na drugim miejscu wśród producentów z najwyższym udziałem diesli znalazł się Land Rover z 53 procentami, wyprzedzając Mercedesa z 43 procentami. Lider europejskiego rynku Volkswagen uplasował się na poziomie 28 procent. Peugeot - numer dwa w Europie - na poziomie 36 procent. Renault, numer trzy, z udziałem diesli na poziomie 15 procent.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie