Elektryczny Jeep Avenger wyjedzie z fabryki w Tychach

To będzie pierwszy model z nowej ofensywy marki Jeep. Avenger, produkowany w należącej obecnie do Stellantisa fabryce w Tychach, zostanie oficjalnie zaprezentowany 17 października podczas paryskiego salonu samochodowego.

Publikacja: 08.09.2022 14:04

Jeep Avenger

Jeep Avenger

Foto: mat. prasowe

- Auto wyjedzie z bardzo nowoczesnej fabryki w polskich Tychach. Mamy tam załogę najwyższej światowej klasy - mówił podczas wirtualnej konferencji z Detroit prezes marki Jeep, Christian Meunier. Zapewnił, że będzie to auto ze wszystkimi typowymi cechami Jeepa. Ten kompaktowy SUV, został już wcześniej pokazany na początku tego roku podczas prezentacji „Dare Forward” długoterminowego planu strategicznego Stellantisa. Kolejnymi modelami grupy przeznaczonymi do produkcji w polskiej fabryce mają być mały crossover Fiata i - według rynkowych spekulacji - mniejsza odmiana Alfy Romeo Tonale. Podstawą wszystkich trzech pojazdów jest kompaktowa platforma modułowa (CMP a oraz eCMP) dawnej Grupy PSA, które są używane w Peugeotach 208 i 2008, Opel / Vauxhall Corsa i Mokka, Citroen C4 i DS3 Crossback oraz w zelektryfikowanych wersjach tych aut. Nowe modele Jeepa, Fiata i Alfy mają wykorzystywać głównie silniki i skrzynie biegów byłej Grupy PSA. Na razie Stellantis nie podaje ani ceny, ani też planowanej wielkości produkcji Avengera. - Z tym musimy jeszcze poczekać - powiedziała Antonella Bruno uczestnicząca w prezentacji europejska szefowa marki Jeep. Na razie wiadomo jedynie, że plany są szerokie, bo Avenger pojawi się nie tylko na rynku europejskim, ale także w Japonii, gdzie marka Jeep jest bardzo silna, oraz Korei Południowej i ma być pozycjonowany poniżej Jeepa Renegade.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

Do 2025 roku Jeep planuje wprowadzenie w Ameryce Północnej i w Europie czterech nowych samochodów o zerowej emisji spalin. Zelektryfikowane wersje będą oferowane dla całej amerykańskiej gamy, w tym dla modelu Wagoneer 4xe. Do 2030 roku połowa sprzedaży w USA i 100 proc. w Europie będą stanowić pojazdy o napędzie w pełni elektrycznym (BEV). W Europie marka Jeep dokonała już sporej zmiany, oferując wyłącznie zelektryfikowane SUV-y w Niemczech i Francji. Do końca tego roku cała gama SUV-ów Jeepa będzie zelektryfikowana na niemal wszystkich rynkach europejskich, a do 2025 roku marka wprowadzi w Europie cztery samochody z zerową emisją spalin. - Naszym zamiarem jest zdobycie pozycji lidera wśród marek SUV-ów o zerowej emisji – ujawnił Christian Meunier Jego zdaniem elektryfikacja to wspaniała możliwość dla marki.

Czytaj więcej

Rewolucja Jeepa w czyszczeniu szyby. Wymyślili nowe pióra wycieraczek

Na tym samym spotkaniu zobaczyliśmy jeszcze pierwsze zdjęcia dwóch elektrycznych SUV-ów – całkiem nowego Jeepa Recon i Wagoneera o nazwie kodowej Wagoneer S. Pojawią się w Ameryce Północnej i innych regionach świata, w tym także w Europie. Jeep Recon ma kusić miłośników ekstremalnych przygód, którzy chcą jednak jeździć cichym autem. Recon będzie oferowany wyłącznie w wersji BEV. Jego możliwości terenowe zapewni system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, technologia blokady osi E-locker, osłona podwozia, haki holownicze i opony terenowe. Dach będzie można otworzyć jednym ruchem, szyby będą składane, a drzwi zdejmowane. Natomiast system Uconnect poprowadzi po najtrudniejszych szlakach off-roadowych, w tym także po Rubicon Trail. — Zasięg tego auta pozwoli przejechać cały szlak i jeszcze spokojnie wrócić do miasta, żeby naładować akumulator — obiecuje Christian Meunier.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

Produkcja Recona rozpocznie się w 2024 roku w Ameryce Północnej, a auto będzie można kupić na głównych rynkach całego świata, w tym również w Europie. Natomiast gama modeli Wagoneerów powiększy się o nowego SUV-a w wersji BEV z zasięgiem 400 mil na jednym ładowaniu, mocą 600 KM i przyspieszeniem od 0 do 60 mph wynoszącym około 3,5 sekundy. Wagoneer BEV zostanie zaprezentowany również w przyszłym roku, a jego produkcja rozpocznie się w 2024 roku w Ameryce Północnej. Klienci w USA będą mogli dokonać rezerwacji na ten całkowicie elektryczny model Wagoneera na początku 2023 roku. - Dziś podzieliliśmy się namiastką nowej oferty całkowicie elektrycznych SUV-ów, przedstawiając, co czeka nas w ciągu najbliższych 24 miesięcy i mówimy: 4xe to nowe 4x4 – podsumował prezentację Christian Meunier. Wcześniej gama Jeepa składała się z modeli Cherokee, Compass, Gladiator, Grand Cherokee, Renegade i Wrangler.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

Czytaj więcej

Bentley Continetal GTC: Wybór idealny
Jeep Wagoneer

Jeep Wagoneer

mat. prasowe

Jeep Wagoneer

Jeep Wagoneer

mat. prasowe

mat. prasowe

Jeep Recon

Jeep Recon

mat. prasowe

Jeep Recon

Jeep Recon

mat. prasowe

- Auto wyjedzie z bardzo nowoczesnej fabryki w polskich Tychach. Mamy tam załogę najwyższej światowej klasy - mówił podczas wirtualnej konferencji z Detroit prezes marki Jeep, Christian Meunier. Zapewnił, że będzie to auto ze wszystkimi typowymi cechami Jeepa. Ten kompaktowy SUV, został już wcześniej pokazany na początku tego roku podczas prezentacji „Dare Forward” długoterminowego planu strategicznego Stellantisa. Kolejnymi modelami grupy przeznaczonymi do produkcji w polskiej fabryce mają być mały crossover Fiata i - według rynkowych spekulacji - mniejsza odmiana Alfy Romeo Tonale. Podstawą wszystkich trzech pojazdów jest kompaktowa platforma modułowa (CMP a oraz eCMP) dawnej Grupy PSA, które są używane w Peugeotach 208 i 2008, Opel / Vauxhall Corsa i Mokka, Citroen C4 i DS3 Crossback oraz w zelektryfikowanych wersjach tych aut. Nowe modele Jeepa, Fiata i Alfy mają wykorzystywać głównie silniki i skrzynie biegów byłej Grupy PSA. Na razie Stellantis nie podaje ani ceny, ani też planowanej wielkości produkcji Avengera. - Z tym musimy jeszcze poczekać - powiedziała Antonella Bruno uczestnicząca w prezentacji europejska szefowa marki Jeep. Na razie wiadomo jedynie, że plany są szerokie, bo Avenger pojawi się nie tylko na rynku europejskim, ale także w Japonii, gdzie marka Jeep jest bardzo silna, oraz Korei Południowej i ma być pozycjonowany poniżej Jeepa Renegade.

Producenci
Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy
Producenci
Kontrowersyjny szef koncernu Stellantis pod ostrzałem. Rada nadzorcza szuka następcy
Producenci
Nadciąga kryzys w branży moto. VW zamyka fabrykę w Chinach, Mercedes sprzedaje udziały
Producenci
Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut
Producenci
Krytyka Stellantis. Spadkobierca Chryslera chce uratować amerykańskie marki samochodowe