- Auto wyjedzie z bardzo nowoczesnej fabryki w polskich Tychach. Mamy tam załogę najwyższej światowej klasy - mówił podczas wirtualnej konferencji z Detroit prezes marki Jeep, Christian Meunier. Zapewnił, że będzie to auto ze wszystkimi typowymi cechami Jeepa. Ten kompaktowy SUV, został już wcześniej pokazany na początku tego roku podczas prezentacji „Dare Forward” długoterminowego planu strategicznego Stellantisa. Kolejnymi modelami grupy przeznaczonymi do produkcji w polskiej fabryce mają być mały crossover Fiata i - według rynkowych spekulacji - mniejsza odmiana Alfy Romeo Tonale. Podstawą wszystkich trzech pojazdów jest kompaktowa platforma modułowa (CMP a oraz eCMP) dawnej Grupy PSA, które są używane w Peugeotach 208 i 2008, Opel / Vauxhall Corsa i Mokka, Citroen C4 i DS3 Crossback oraz w zelektryfikowanych wersjach tych aut. Nowe modele Jeepa, Fiata i Alfy mają wykorzystywać głównie silniki i skrzynie biegów byłej Grupy PSA. Na razie Stellantis nie podaje ani ceny, ani też planowanej wielkości produkcji Avengera. - Z tym musimy jeszcze poczekać - powiedziała Antonella Bruno uczestnicząca w prezentacji europejska szefowa marki Jeep. Na razie wiadomo jedynie, że plany są szerokie, bo Avenger pojawi się nie tylko na rynku europejskim, ale także w Japonii, gdzie marka Jeep jest bardzo silna, oraz Korei Południowej i ma być pozycjonowany poniżej Jeepa Renegade.
Jeep Avenger
Do 2025 roku Jeep planuje wprowadzenie w Ameryce Północnej i w Europie czterech nowych samochodów o zerowej emisji spalin. Zelektryfikowane wersje będą oferowane dla całej amerykańskiej gamy, w tym dla modelu Wagoneer 4xe. Do 2030 roku połowa sprzedaży w USA i 100 proc. w Europie będą stanowić pojazdy o napędzie w pełni elektrycznym (BEV). W Europie marka Jeep dokonała już sporej zmiany, oferując wyłącznie zelektryfikowane SUV-y w Niemczech i Francji. Do końca tego roku cała gama SUV-ów Jeepa będzie zelektryfikowana na niemal wszystkich rynkach europejskich, a do 2025 roku marka wprowadzi w Europie cztery samochody z zerową emisją spalin. - Naszym zamiarem jest zdobycie pozycji lidera wśród marek SUV-ów o zerowej emisji – ujawnił Christian Meunier Jego zdaniem elektryfikacja to wspaniała możliwość dla marki.
Czytaj więcej
Jeep zaprezentował nowe wycieraczki. Mają mieć wysoką wydajność i zostały tak zaprojektowane, aby jazda w terenie była jeszcze bardziej przyjemna. Już po jednym przetarciu mają zniknąć wszystkie zabrudzenia.
Na tym samym spotkaniu zobaczyliśmy jeszcze pierwsze zdjęcia dwóch elektrycznych SUV-ów – całkiem nowego Jeepa Recon i Wagoneera o nazwie kodowej Wagoneer S. Pojawią się w Ameryce Północnej i innych regionach świata, w tym także w Europie. Jeep Recon ma kusić miłośników ekstremalnych przygód, którzy chcą jednak jeździć cichym autem. Recon będzie oferowany wyłącznie w wersji BEV. Jego możliwości terenowe zapewni system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, technologia blokady osi E-locker, osłona podwozia, haki holownicze i opony terenowe. Dach będzie można otworzyć jednym ruchem, szyby będą składane, a drzwi zdejmowane. Natomiast system Uconnect poprowadzi po najtrudniejszych szlakach off-roadowych, w tym także po Rubicon Trail. — Zasięg tego auta pozwoli przejechać cały szlak i jeszcze spokojnie wrócić do miasta, żeby naładować akumulator — obiecuje Christian Meunier.