fot. GDDKiA

Jest dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów jeżdżących pomiędzy Katowicami a Łodzią i Warszawą. W nadchodzących tygodniach mocno przyspieszy finalizowanie części robót na brakującym fragmencie autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa. Powstająca w śladzie dawnej gierkówki szybka trasa, która będzie mieć po 3 pasy ruchu w obie strony, znowu się wydłuży.

Kolejny odcinek nowej betonowej jezdni zostanie włączony do ruchu w piątek (18.06). Będzie pierwszym oddanym kierowcom po zimowej przerwie. To 5 km na fragmencie trasy pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, gdzie wcześniej po nowo ułożonej betonowej nawierzchni samochody jeździły na odcinku 7 km. Teraz gotowych jest 12 km, ale nowy kawałek nie będzie przedłużeniem poprzedniego. Pojawi się pomiędzy miejscowościami Parzniewice i Norbertów. – Taka kolejność wykonywania i przekazywania do użytku poszczególnych odcinków wynika z kwestii organizacyjnych – tłumaczy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

CZYTAJ TAKŻE: Coraz bardziej opóźniona budowa obwodnicy Warszawy

To nie wszystko: jak deklaruje wykonawca kontraktu firma Mirbud, cała wschodnia jezdnia ma być oddana do ruchu w czasie wakacji. Kolejny 4-kilometrowy odcinek w kierunku południowym, od istniejącej jezdni betonowej ma zostać oddany na początku przyszłego miesiąca. Następnym, czyli ostatnim na południe 2-kilometrowym odcinkiem do granicy kontraktu w Kamieńsku samochody pojadą przed końcem lipca. Natomiast brakujący odcinek o długości 6,7 kilometra ma zostać przekazany do użytku w połowie sierpnia. W rezultacie stara jezdnia gierkówki przejdzie do historii. Na całym łódzkim odcinku budowanej autostrady A1 kierowcy będą mieli do dyspozycji 64 kilometry nowej betonowej nawierzchni.

fot. GDDKiA

Ale do jesieni pozostanie istotne ograniczenie: na całym odcinku Piotrków Trybunalski – Kamieńsk będzie obowiązywał układ ruchu 1+1, czyli w każda stronę będziemy jechać jednym pasem. Dopiero od początku października udostępniona zostanie cała jezdnia w układzie 2+2 – dwa pasy w kierunku Łodzi i dwa w stronę Częstochowy. Obecnie po nowej jezdni jeździmy na całej długości odcinka Tuszyn – Piotrków Trybunalski (odcinek A), Kamieńsk – Radomsko (C), Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego (D) oraz granica województw – Kruszyna w woj. śląskim (E). Łącznie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 km nowej betonowej jezdni. Przekazanie do użytku gotowych odcinków A, C i D przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Odcinek E ma być zakończony w połowie 2022, zaś odcinek B pod koniec 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Autostrada A2 coraz bliżej granicy z Białorusią

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Od dzisiaj nowe przepisy w Niemczech. Łatwo stracić prawo jazdy

Od dzisiaj (28 kwietnia), w Niemczech obowiązuje nowy taryfikator mandatów. Zgodnie z jego wytycznymi za ...

Subaru zdradziło nazwę swojego pierwszego elektrycznego modelu

Subaru podało więcej szczegółów na temat swojego pierwszego w pełni elektrycznego modelu. Auto pojawi ...

Inteligentne wyspy pod logo Renault

Grupa Renault wraz z firmami Morbihan Energie, Les Cars Bleus i Enedis będą realizować ...

Tesla w USA: 200 tys. dostarczonych aut i… kłopot

Producent aut elektrycznych z Kalifornii poinformował, że dostarczył klientom w Stanach już 200 tys. ...

Wzrost sprzedaży elektryków w Niemczech. Mimo to dane rozczarowują

Rejestracje elektrycznych samochodów na rynku niemieckim wzrosły w ostatnim miesiącu o prawie 75 procent. ...

Kryzys w branży moto. W Niemczech pracę straci 100 tys. osób

W niemieckim przemyśle samochodowym może dojść do utraty 100 000 miejsc pracy. Taką prognozę ...