fot. AdobeStock

Przyspieszyła realizacja autostrady A2 w kierunku granicy z Białorusią. W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skompletowała umowy na budowę trasy od Siedlec do Białej Podlaskiej.

Pozostał jeszcze 32-kilometrowy odcinek Biała Podlaska – granica państwa: trwa jeszcze wybór wykonawcy, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację tej inwestycji. W realizacji jest obecnie ponad 100 km autostrady A2 między Warszawą a Białą Podlaską. Podpisane w środę umowy dotyczą odcinka A2 od węzła Siedlce Zachód o Malinowca oraz odcinka węzeł Łukowicko – Swory. Ten pierwszy zaprojektuje i wybuduje Strabag za 700 mln zł. Firma ma na to 33 miesiące. Do końca tego roku ma złożyć wniosek o zezwolenie na rozpoczęcie robót budowlanych, które mają być zakończone w końcu 2024 r. 19-kilometrowy odcinek będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z możliwością dobudowy trzeciego pasa. Powstanie węzeł drogowy Borki. Nie ma jeszcze decyzji, czy nawierzchnia będzie betonowa czy asfaltowa. Drugi z odcinków o długości 12,5 km za prawie 370 mln zł wybuduje Intercor. Ma te same terminy realizacji co Strabag.

CZYTAJ TAKŻE: Drogowcy podsumowali postęp prac na autostradach

Autostrada wydłużyła się w ub. roku o 15 km, gdy w sierpniu włączono do ruchu 15-kilometrowy fragment pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wcześniej podpisane zostały umowy na realizację dwóch kolejnych odcinków pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Mają być gotowe jesienią 2023 r. W tym roku w styczniu GDDKiA zawarła kontrakt na odcinek pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów, który powinien zostać ukończony do połowy 2024 r. Natomiast dwa tygodnie podpisane zostały umowy na realizację dwóch odcinków A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej: Malinowiec – węzeł Łukowisko oraz Swory – Biała Podlaska.

Tymczasem dla fragmentu A2 w województwie łódzkim i mazowieckim przygotowywane jest poszerzenie blisko 90-kilometrowej trasy o dodatkowy pas ruchu. W drugiej połowie tego roku, po zapewnieniu finansowania, GDDKiA ma być gotowa do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i dobuduje trzeci pas. Budowa ma potrwać około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.

CZYTAJ TAKŻE: Bez bramek na autostradach od 1 grudnia

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jeep Wrangler Rubicon: Gdzie oczy poniosą

Nowy Wrangler – choć zyskał nieco ogłady, dzięki której łatwiej mu odnaleźć się w ...

Auto Nostalgia w tym roku na Żeraniu

12 września rozpocznie się X jubileuszowa edycja targów Auto Nostalgia. “Warszawa wraca na Żerań” ...

Unia Europejska chce monitorować twoje zużycie paliwa

Włodarze Unii Europejskiej robią kolejny krok w celu ograniczania emisji substancji szkodliwych spalin i ...

Coraz mniej chętnych na ciężarówki i autobusy

Rynek samochodów użytkowych systematycznie słabnie. W Polsce szybciej niż w większości państw UE. W ...

Renault ZOE Z.E. 50: Dobra zmiana

Przed Renault stało duże wyzwanie. Ich elektryczny samochód, ZOE, jest jednym z popularniejszych w ...

Mercedes chce zrezygnować z mało rentownych modeli

Ola Källenius, nowy dyrektor generalny Daimlera, chce zmniejszyć koszty. Jednym ze sposobów będzie redukcja ...