Restomod Renault R17: Coupe w stylu retro z szansą na seryjną produkcję

Retro jest nadal w modzie. Coraz częściej pojawia się połączenie historii z nowoczesnością - klasyczny wygląd naśladujący auto sprzed lat z bezemisyjnym, elektrycznym napędem. Teraz Renault wskrzesza model 17 z lat 70. Samochód koncepcyjny zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu (14.10 – 20.10) i być może stanie się modelem seryjnym.

Publikacja: 26.09.2024 06:13

Renault R17Electric Restomod Concept zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu (14.10

Renault R17Electric Restomod Concept zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu (14.10 – 20.10)

Foto: mat. prasowe

Renault zaprezentowało nowy samochód koncepcyjny. Elektryczny restomod Renaulta R17, który bazuje na coupe z lat 70. XX wieku. Samochód powstał we współpracy z francuską projektantką Orą Ito. R17 będzie miał swoją publiczną premierę podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w dniach 14–20 października 2024 r. Renault zrobiło to ponownie – wzięli model ze swojej bogatej historii, przerobili na nowoczesny design i połączyli to z technologią napędu elektrycznego. Nowe R5 jest już w produkcji seryjnej, nadchodzi R4, zapowiedziano również nowe Twingo. Pokazując R17, Francuzi sugerują możliwą, seryjną przyszłość R17.

Renault R17Electric Restomod Concept

Renault R17Electric Restomod Concept

mat. prasowe

Czytaj więcej

Renault Scenic: Wszystko od nowa

Renault 17 wprowadzono na rynek w 1971 roku jako czteromiejscowe coupe z dużą tylną klapą, umieszczonym wzdłużnie silnikiem i napędem na przednie koła na platformie Renault 12. Silniki o pojemności 1,6 litra i mocy od 90 do 108 KM pochodziły z Renault 16. Do końca produkcji w 1979 roku wyprodukowano około 92 000 egzemplarzy. W Renault R17 Electric Restomod silnik elektryczny ma moc 270 KM, umieszczony jest na tylnej osi i zastępuje silnik spalinowy. Podwozie wykonano z laminatu włókna węglowego. Oznacza to, że elektryczny dwudrzwiowy samochód powinien ważyć niecałe 1400 kilogramów. Oryginalny R17 (zdjęcia na końcu galerii) ważył nieco ponad tonę, ale do tego wyniku nowoczesny elektryk nie jest w stanie dotrzeć.

Renault R17Electric Restomod Concept

Renault R17Electric Restomod Concept

mat. prasowe

R17 Electric kontynuuje linię i poprzedniego modelu. Nowoczesna interpretacja jest o 17 centymetrów szersza, zamiast podwójnych okrągłych reflektorów oryginalnego modelu są dwa prostokątne, z klasycznym we Francji żółtym kolorem. Kształt okien i drzwi pochodzi bezpośrednio ze starego R17. Wszystkie pozostałe linie zostały zmodernizowane. Podobnie jak w przypadku R17, słupek C jest usiany skrzelami wentylacyjnymi. Za to zupełnie inny pełny i nowoczesny wzór mają aluminiowe felgi.

Renault R17Electric Restomod Concept

Renault R17Electric Restomod Concept

mat. prasowe

Renault R17Electric Restomod Concept być może trafi do produkcji seryjnej

Retro styl jest także we wnętrzu. Cztery wyświetlacze na desce z ciekłokrystalicznymi ekranami i oddzielnymi obudowami w klimacie lat 70-tych. Dwuramienna kierownica jest spłaszczona ze wszystkich stron obszyta wełną. Na konsoli środkowej znajduje się kolejny wyświetlacz do tego drewno na wysoki połysk, szczotkowane aluminium i fotele wyłożone wełną Merino i brązową tkaniną.

Renault R17Electric Restomod Concept

Renault R17Electric Restomod Concept

mat. prasowe

Renault R17Electric Restomod Concept

Renault R17Electric Restomod Concept

mat. prasowe

Renault R17Electric Restomod Concept

Renault R17Electric Restomod Concept

mat. prasowe

Renault R17Electric Restomod Concept

Renault R17Electric Restomod Concept

mat. prasowe

Renault 17 TS z1977 roku

Renault 17 TS z1977 roku

mat. prasowe

Renault 17 TS z1977 roku

Renault 17 TS z1977 roku

mat. prasowe

Czytaj więcej

Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki

Renault zaprezentowało nowy samochód koncepcyjny. Elektryczny restomod Renaulta R17, który bazuje na coupe z lat 70. XX wieku. Samochód powstał we współpracy z francuską projektantką Orą Ito. R17 będzie miał swoją publiczną premierę podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w dniach 14–20 października 2024 r. Renault zrobiło to ponownie – wzięli model ze swojej bogatej historii, przerobili na nowoczesny design i połączyli to z technologią napędu elektrycznego. Nowe R5 jest już w produkcji seryjnej, nadchodzi R4, zapowiedziano również nowe Twingo. Pokazując R17, Francuzi sugerują możliwą, seryjną przyszłość R17.

Pozostało 81% artykułu
Samochód Jutra
Kia wchodzi na rynek w nowy segment. Powalczy o klienta samochodów użytkowych
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Samochód Jutra
Tak będzie wyglądała nowa Skoda. Elektryczny kompaktowy SUV zadebiutuje niebawem
Samochód Jutra
Wnętrze nowej Skody będzie zbudowane z używanej odzieży i sieci rybackich
Samochód Jutra
Na następną dekadę Porsche planuje Cayenne z trzema rodzajami napędu
Samochód Jutra
Honda Prelude powraca. Także do Europy. I nie będzie SUV-em