Audi Urbansphere: Gigantyczny elektryczny van wymyślony na chiński rynek

Audi spogląda w elektryczną przyszłość za pomocą trzech różnych aut koncepcyjnych. Urbansphere, to trzecia część trylogii, która właśnie ma swoją premierę.

Publikacja: 19.04.2022 19:24

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

W modelu Urbansphere Audi stawia na spokój i relaks dla wszystkich tych, którzy nim podróżują i stoją w miejskich korkach. Audi i nadwozie van to niezbyt oczywiste połączenie. Studyjny Urbansphere raczej nie jest typowym miejskim autem - ma 5,51 metra długości, co czyni go największym samochodem ze znaczkiem Audi jaki kiedykolwiek powstał. Rozstaw osi tego giganta wynosi aż 3,40 m, czyli więcej niż w przypadku Mercedesa Klasy S w wersji Maybach.

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

Vany w ostatnich latach mocno straciły na znaczeniu. Wszystko za sprawą modeli typu SUV, które nieprzerwanie cieszą się popularnością. Jednak tu w tle Audi nie myśli o klientach z Europy tylko z Chin. To właśnie na ten rynek przeznaczona jest ta koncepcja. Oczywiście w metropoliach takich jak Pekin czy Szanghaj również są gigantyczne korki i wszechobecny brak miejsca, ale z drugiej strony hitem jest tu Toyota Alphard. Ogromny van uważana za modniejszą niż jakakolwiek luksusowa limuzyna. Alphard oferuje najwyższej klasy komfort siedzenia i przestrzeni. W sam raz, aby umilić sobie czas podczas jazdy w korku, pospać, pracować lub oglądać telewizję.

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

To przez potencjał Toyoty zrodził się pomysł na Audi. Konstruktorzy, strategowie marketingowi i ludzie z centrum projektowego z Ingolstadt usiedli i wymyślili samochód dla potencjalnych chińskich klientów. W procesie tworzenia okazało się m.in. że klienci cenią prestiż, komfort i przestrzeń, a nie osiągi czy dynamikę jazdy.

Czytaj więcej

Audi A6 Avant E-Tron Concept: Elektryczna przyszłość modelu A6 kombi

We wnętrzu koncepcyjnego modelu Audi dominują tkaniny i drewno. Podczas wsiadania siedzenie obraca się o 15 stopni na zewnątrz. Z przodu i z tyłu przestrzeń na nogi jest tak ogromna. Na podłodze umieszczono specjalny wzór z ogrodu zen. Szofer również może się zrelaksować. Urbansphere został zaprojektowany dla poziomu 4. w trybie autonomicznym, a kierownica znika w desce rozdzielczej. Do ogromnego nadwozia dopasowano równie potężne felgi, które mają rozmiar 24-cali. Przód i tył auta służy jako pole komunikacyjne, umożliwiające kontakt ze światem zewnętrznym. Z technicznego punktu widzenia koncepcyjny supervan jest oparty na 800-woltowej architekturze PPE (Premium Platform Electric), która jest wykorzystywana także w Porsche Taycan i Audi e-tron GT. Audi nie ujawnia żadnych danych dotyczących osiągów czy zasięgu.

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

Audi Urbansphere

Audi Urbansphere

Foto: mat. prasowe

Toyota Alphard

Toyota Alphard

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi A8: Kawał dobrej roboty, której nie widać

W modelu Urbansphere Audi stawia na spokój i relaks dla wszystkich tych, którzy nim podróżują i stoją w miejskich korkach. Audi i nadwozie van to niezbyt oczywiste połączenie. Studyjny Urbansphere raczej nie jest typowym miejskim autem - ma 5,51 metra długości, co czyni go największym samochodem ze znaczkiem Audi jaki kiedykolwiek powstał. Rozstaw osi tego giganta wynosi aż 3,40 m, czyli więcej niż w przypadku Mercedesa Klasy S w wersji Maybach.

Pozostało 85% artykułu
Samochód Jutra
Nadchodzi nowa Mazda MX-5. To najchętniej kupowany roadster na świecie
Samochód Jutra
Powrót legendarnej brytyjskiej marki samochodowej. Nowy model już za dwa lata
Samochód Jutra
Kolejna marka samochodowa chce być premium. Nowy model już w 2027 r.
Samochód Jutra
Citroen walczy o klientów. Tak wygląda następca popularnego SUV-a
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochód Jutra
Nowe plany Volvo. Pojawią się dwa nowe sedany. Jeden z nich już w przyszłym roku